Toon posts:

Harde schijf overzetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met het overzetten van een harde schijf.

Een tijd geleden heb ik een extra harde schijf gekocht voor mijn PC (hij heeft daar altijd als slave gefungeerd). Nu heb ik net een nieuwe PC gekocht, dus wil ik die harde schijf overzetten (wederom als secundaire harde schijf). Als ik echter de schijf aan sluit en de PC opstart krijg ik de mededeling "reboot and select proper boot device". Als ik de schijf weer loskoppel doet de PC het weer gewoon.

Weet er iemand wat ik verkeerd doe?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Kijk eens bij de bootvolgorde in het BIOS.

ARME AOW’er

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 13:18:
Ik heb een probleem met het overzetten van een harde schijf.

Een tijd geleden heb ik een extra harde schijf gekocht voor mijn PC (hij heeft daar altijd als slave gefungeerd). Nu heb ik net een nieuwe PC gekocht, dus wil ik die harde schijf overzetten (wederom als secundaire harde schijf). Als ik echter de schijf aan sluit en de PC opstart krijg ik de mededeling "reboot and select proper boot device". Als ik de schijf weer loskoppel doet de PC het weer gewoon.

Weet er iemand wat ik verkeerd doe?
Als het een ide schijf is moet je master/slave instellen, dit kun je gewoon met de jumpers doen, als het een sata schijf is moet je ff in je bios duiken.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij is het een sata schijf. Ik zal eens even in de bios kijken.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

SATA kent geen master en slave dus heeft ook geen jumper daarvoor.

Nogmaals, BIOS bootvolgorde.

ARME AOW’er

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-02 22:44

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Guardian Angel schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 13:24:
SATA kent geen master en slave dus heeft ook geen jumper daarvoor.

Nogmaals, BIOS bootvolgorde.
Idd bootvolgorde. De bios heeft opgepikt dat er een andere schijf bij is gekomen en heeft zelf beslist dat de nieuwe als eerste moet. Jij probeert vervolgens op te starten van een schijf waar niks op staat en je krijgt dan idd die melding. Je kunt het zelf oplossen door de bootvolgorde goed te zetten.

offtopic:
Beetje elementair dit en staat ook vermeld in de handleiding, maar wie leest die tegenwoordig? Volgens mij maar weinige....

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
Het is ook mogelijk dat je de eerste schijf op het tweede kanaal aangesloten hebt. Omdraaien van de kabeltjes van je eerste en tweede schijf moet dan helpen.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Pagina: 1