Asus P5W DH Deluxe + IDE HD probleem

Pagina: 1
Acties:

• Starks223
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-03 12:53
Mijn Configuratie:

E6600
P5W DH Deluxe
2 x 1 Gb PC6000 Geheugen
2 x SATA II 320 GB op Intel RAID (RAID 0)
2 x Brander op Blauwe IDE Poort
1 x IDE 160 Gb HD op Zwarte IDE Poort

Ik heb op mijn pc XP geinstalleerd en alles werkt zonder problemen.
Nu heb ik nog een 160 Gb IDE HD liggen die ik er ook nog in wil hangen maar die wordt niet herkent als ik hem aansluit op de zwarte IDE Poort.
als ik de HD op de 1e (blauwe) IDE poort hang wordt ie netjes herkent (trouwens alleen als ik in de BIOS de instelling RAID naar IDE wijzig dus dan kan ik geen RAID configureren) .

In de handleiding van de P5W staat dat de zwarte IDE poort geen ATAPI devices aan kan dus het is geen optie om mijn branders daar op te hangen.

Weet iemand misschien nog iets wat ik kan proberen of wat het probleem is?

• ewf2003
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-05 08:12
Heb je wel de drivers geinstalleerd voor de Jmicron controler ? De blauwe is de Intel ICH7 controler.

• Starks223
de zwarte is dus de Jmicron Controller?
Ik had al gekeken naar drivers maar kan alleen RAID drivers vinden op de ASUS P5W cd en ik wil alleen 1 IDE schijf eraan hangen....

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Heb je de JMicron controller wel geactiveerd in het BIOS? Die staat standaard uit.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-05 12:14

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Starks223 schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 13:09:
de zwarte is dus de Jmicron Controller?
Ik had al gekeken naar drivers maar kan alleen RAID drivers vinden op de ASUS P5W cd en ik wil alleen 1 IDE schijf eraan hangen....
Maakt niks uit. Je kunt drie dingen doen:

1. Verplaatst de schijf naar de ICH7R.
2. Laat hem op de Jmicron en configureer de schijf als JBOD (losse schijf als het ware).
3. Stel de Jmicron in als normale IDE controller in de Asus bios (meen zelfs dat je dan geen driver meer nodig hebt).

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Starks223
Trasos schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 13:27:
Heb je de JMicron controller wel geactiveerd in het BIOS? Die staat standaard uit.
Die heb ik geactiveerd ja maar dan ziet ie de schijf nog steeds niet.
Ik heb de ASUS site bekeken en er staat een JMicron Raid Controller driver.
Die heb ik volgens mij niet geinstalleerd.
Als ik die driver in windows installeer dan zou na reboot ik de schijf in de BIOS moeten zien?

• Starks223
Dukey schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 14:25:
[...]

Maakt niks uit. Je kunt drie dingen doen:

1. Verplaatst de schijf naar de ICH7R.
2. Laat hem op de Jmicron en configureer de schijf als JBOD (losse schijf als het ware).
3. Stel de Jmicron in als normale IDE controller in de Asus bios (meen zelfs dat je dan geen driver meer nodig hebt).
1. Ik kan hem niet verplaatsen naar ICH7R want daar hangen mijn 2 branders op en in de handleiding staat dat op de JMicron geen ATAPI devices gehangen kunnen worden.

2. Dus in de BIOS de JMicron aanzetten en dan krijg ik een extra optie te zien waar ik JBOD kan instellen?

3. Heb ik geprobeerd maar werkt niet.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
In de handleiding van de P5W staat dat de zwarte IDE poort geen ATAPI devices aan kan dus het is geen optie om mijn branders daar op te hangen
Dit klopt niet echt. Ik heb bij mijn P5W DH de brander op die IDE poort zitten en dat werkt prima.

• Starks223
PilatuS schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 14:40:
[...]

Dit klopt niet echt. Ik heb bij mijn P5W DH de brander op die IDE poort zitten en dat werkt prima.
vreemd.....heb het toch in de handleiding gelezen volgens mij....zal thuis nog eens gaan checken.... :)

• Starks223
Ik zie al wat ik fout had gedaan...ik had JMicron enabled maar ook de JMicron Bootrom.
Als ik Bootrom op Disabled laat staan wordt mijn IDE schijf herkent...

ewf2003 , PilatuS, Dukey, Trasos.... bedankt voor jullie reply's.....

• Starks223
PilatuS schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 14:40:
[...]

in de handleiding op 2-31 staat onder JMicron IDE connector (40-1 pin PRI_EIDE [black]) "This Connector does not support ATAPI devices." vandaar dat ik dacht dat branders op deze PRI_EIDE poort niet zou gaan werken...

• Starks223
nog een vraagje..... :D

nu heb ik dus JMicron aangezet in de BIOS en wordt mijn schijf netjes herkent maar als ik via een BOOTCD een image wil maken dan maakt het niet uit welke applicatie ik opstart (Ghost, Drive Image etc), bij het starten van elke applicatie begint de pc te piepen en kan ik alleen maar de pc resetten.
Als ik JMicron uitzet dan kan ik wel Ghost of Drive Image starten...

• Majapro
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-05 17:02

Majapro

Deventer

lees ik dit nu goed; de twee opticals op blauw, jmicron enable in bios, 2X sata HD's op zwarte sata mobo

met Ctrl-F de RAID mirror aanmaken.

(dan moet de jmicron in de main bios niet op IDE gezet worden want dan verdwijnt de RAID, althans dan zie ik 2 afzonderlijke HD's ipv 1 HD-mirror)

maar waarom hebben dan de op blauw IDE aangesloten opticals inlees problemen :?

(raid op deze jmicron kan op 2 manieren; één binnen de kast met één extern buiten de kast in een raid mirror, OF twee intern in de kast in raid mirror) dan heeft de interne HD samen met die externe HD een bijzondere aansluiting vlak achter de backplate

en jakkes waar staat die AHCI voor :? ik moet naar bed :o

[ Voor 4% gewijzigd door Majapro op 05-11-2006 05:06 ]

"Heilzaam is slechts, wanneer in de spiegel der mensenziel zich de hele gemeenschap vormt; en in de gemeenschap leeft: de kracht van de ziel van de enkeling"

• Starks223
Majapro schreef op zondag 05 november 2006 @ 04:36:
lees ik dit nu goed; de twee opticals op blauw, jmicron enable in bios, 2X sata HD's op zwarte sata mobo

met Ctrl-F de RAID mirror aanmaken.

(dan moet de jmicron in de main bios niet op IDE gezet worden want dan verdwijnt de RAID, althans dan zie ik 2 afzonderlijke HD's ipv 1 HD-mirror)

maar waarom hebben dan de op blauw IDE aangesloten opticals inlees problemen :?

(raid op deze jmicron kan op 2 manieren; één binnen de kast met één extern buiten de kast in een raid mirror, OF twee intern in de kast in raid mirror) dan heeft de interne HD samen met die externe HD een bijzondere aansluiting vlak achter de backplate

en jakkes waar staat die AHCI voor :? ik moet naar bed :o
sorry maar wat bedoel je nu hiermee??? :/
Pagina: 1