Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
Dat werkt ook inderdaad goed , maar je kan niet weg-navigeren van deze pagina voordat alle asynchrone acties zijn uitgevoerd
http://groups.google.nl/g...=4&hl=nl#ff075b3ff6abe4ca
Heb ik de controller die mijn Ajax requests route uit de sessie gegooid:
ENABLESESSIONSTATE = False
Dit is een security risk... maar het probleem is wel weg. Waarom werkt dit?
Blijkbaar zitten de verschillende sessies elkaar in de weg. Dit is mijn Theorie:
Om te zorgen dat een user niet een server down kan brengen door 1000000 requests te doen, worden requests die gemaakt worden in dezelfde sessie sequentieel afgehandeld. Ik communiceer Asynchroon vanaf mijn browser via Ajax met een AjaxController die mijn Ajax request doorstuurd naar een andere server. De AjaxController is gewoon een ASP bestand en valt daarom binnen de sessie. Deze controller is uiteraard Synchroon (als in: hij haalt een bestandje op van een remote server en laat deze zien). Op dat moment is de server dus al bezig om een request af te handelen voor mijn sessie. Aangezien dit 3 à 4 seconden kan duren, kan ik in de tussentijd wel een nieuwe pagina aanvragen, maar wordt deze pas geserveerd nadat de AjaxController klaar is. Het uit de sessie schoppen van de controller lost dit probleem dus op.
Dit gedrag is dus te wijten aan het feit dat server-software nog niet voldoende geschikt is voor Ajax. Ik ben exact ditzelfde probleem nu ook tegen gekomen in PHP met Apache.
[ Voor 60% gewijzigd door BCC op 27-10-2006 13:21 ]
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
Volgens mij is er dan meer gaande dan slechts 1 ajax-request. Een browser kan namelijk meerdere connecties maken (internet Explorer en Firefox 2 tegelijk).Nu komt het probleem: Op het moment dat er een wachtend ajax-request is, kan de gebruiker niet naar een andere pagina. De browser lockt dit. Dit gebeurt zowel bij Firefox, IE als Safari.
PS: En test je in je ASPtje bij langdurige operaties wel op Response.IsClientConnected, zodat jee geen 'onnodig' werk uitvoert ?
[ Voor 16% gewijzigd door SKiLLa op 27-10-2006 16:38 ]
'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin
Ja, ik probeer een XML bestand via HTTP binnen te lepelen.SKiLLa schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 16:37:
Hoe communiceer je vanuit je ASP bestand met de andere servers ? Gebruik je daar toevallig HTTP calls voor ?
In dit geval is er niet echt een andere optie.. of ik begrijp je verkeerd.Zoja, je moet vanuit een website nooit een andere pagina in de zelfde applicatiepool (IIS 6) of website (IIS 5) aanroepen; daar krijg je geheid issues mee.
Microsoft.XMLDOMEn welk COM object gebruik je voor eventuele HTTP calls vanuit je ASP ?
Dat kan niet, omdat ASP aan het wachten ben op response van een remote server.PS: En test je in je ASPtje bij langdurige operaties wel op Response.IsClientConnected, zodat jee geen 'onnodig' werk uitvoert ?
Nee, er is maar 1 Ajax request. Er zijn wel meedere connecties, maar IIS en Apache handelen de requests van connectie van dezelfde sessie sequentieel af.Blaise schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 16:32:
[...]
Volgens mij is er dan meer gaande dan slechts 1 ajax-request. Een browser kan namelijk meerdere connecties maken (internet Explorer en Firefox 2 tegelijk).
[ Voor 10% gewijzigd door BCC op 02-11-2006 00:24 ]
Het ligt niet aan mijn server (zoals ik al zei). Dit gedrag komt zowel bij mijn twee IIS testservers als twee afzonderlijke Apache machines voor.MBV schreef op donderdag 02 november 2006 @ 00:27:
het is simpel te testen of het aan jouw server ligt: maak eens een linkje naar google.com en kijk eens of je dan wel direct verder kan
Volgens mij begrijp je het verkeerdMBV schreef op donderdag 02 november 2006 @ 20:40:
Als het niet aan je server ligt, dan mag het ENABLESESSIONSTATE = False statement niks uitmaken.
Natuurlijk, want dat is toch een andere site! Maar dan lockt hij niet je browser? Nee, in dat opzicht niet, maar het lockt dus alleen je website. Misschien moet dat veranderd worden in de titel.Wat ik bedoelde: als je op dezelfde pagina als waar de Ajax-request bezig is, een linkje plaatst naar google, werkt het dan wel?
Lees die link naar google groups maar eens goed door...
[ Voor 3% gewijzigd door BCC op 02-11-2006 21:22 ]
MBV schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 00:04:
volgens mij begrijp jij mij verkeerd: ik bedoel server als in client-server, oftewel: het ligt niet aan de client-softwareIk geloof je direct, ik had alleen even niet door dat jij het antwoord zelf had gegeven, en niet iemand anders