Ik kon niet echt een duidelijke topictitel voor dit probleem verzinnen.
Ik heb thuis vanuit access een database geexporteerd naar mysql. Van deze database heb ik met mysql administrator een backup gemaakt en weer ingeladen op mijn stage. (ik kan op mijn stage niet vanuit access exporteren naar mysql)
Nu loop ik hier tegen een probleem aan. In de database waren 2 kolommen met een bepaalde datum+tijd. Nu is blijkbaar 1 van de kolommen netjes omgezet in datetime formaat en de andere in varchar formaat.
oftewel:
kolom1(datetime) = 2006-10-23 15:36
kolom2(varchar255) = 23-10-2006 15:36
Wat ik wil doen is allebij de kollommen opsplitsen zodat ik dit krijg
kolom1_datum = 2006-10-23
kolom1_tijd = 15:36
kolom2_datum = 2006-10-23
kolom2_tijd = 15:36
Nu is dat voor kolom 1 zonder al te veel moeite gelukt met de volgende querys:
Hoe kan ik dit het beste aanpakken of is het makkelijkste om te wachten tot ik thuis ben en opnieuw te importeren?
Ik heb thuis vanuit access een database geexporteerd naar mysql. Van deze database heb ik met mysql administrator een backup gemaakt en weer ingeladen op mijn stage. (ik kan op mijn stage niet vanuit access exporteren naar mysql)
Nu loop ik hier tegen een probleem aan. In de database waren 2 kolommen met een bepaalde datum+tijd. Nu is blijkbaar 1 van de kolommen netjes omgezet in datetime formaat en de andere in varchar formaat.
oftewel:
kolom1(datetime) = 2006-10-23 15:36
kolom2(varchar255) = 23-10-2006 15:36
Wat ik wil doen is allebij de kollommen opsplitsen zodat ik dit krijg
kolom1_datum = 2006-10-23
kolom1_tijd = 15:36
kolom2_datum = 2006-10-23
kolom2_tijd = 15:36
Nu is dat voor kolom 1 zonder al te veel moeite gelukt met de volgende querys:
code:
Dit gaat dus niet werken voor kolom 2 aangezien deze in varchar formaat is. Ik kan de kolom ook niet in datetime veranderen omdat dan de syntax niet klopt.1
2
| UPDATE voorbeeldDB.voorbeeld SET Kolom1_datum= DATE_FORMAT(`tijdstipkomen`, '%Y-%m-%d'); UPDATE voorbeeldDB.voorbeeld SET Kolom1_tijd = DATE_FORMAT(`tijdstipkomen`, '%H:%i:%S'); |
Hoe kan ik dit het beste aanpakken of is het makkelijkste om te wachten tot ik thuis ben en opnieuw te importeren?