Toon posts:

[WLAN] Draadloos signaal creeeren met netwerkkaart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben aardig NOOB op het gebied van draadloze netwerken, maar wil toch het navolgende gaan realiseren. Ik heb thuis een eenvoudige situatie; er staat één pc die verbinding via internet maakt via de kabel (UPC). Daarvoor staat ergens in de hoek gewoon een normale modem, die met een `ouderwets` draadje naar mijn computer toe het internet verzorgt. Deze verbinding hoeft wat mij betreft ook niet draadloos te zijn, het werkt allemaal naar behoren.

Heb sinds kort echter een telefoon die verbinding kan maken via WLAN (Nokia 9300i, voor de geinteresseerden). Kan ik dit, zonder mijn huidige verbinding drastisch aan te moeten passen, realiseren met bijvoorbeeld een netwerkkaartje in mijn pc die het signaal gaat verspreiden? Dus, van mijn computer een soort wireless router maken met bijv. een USB-device-je of een PCI-kaartje?

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-03 15:00

Edgarz

Tweako-active since1986

Zelf nooit geprobeerd maar moet zo wel kunnen. Wireless pci kaartje kopen, instellen als AP en ICS gebruiken (onder Windows).

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-03 16:43
Je zou ook een acces point aan kunnen schaffen. Is minder problematisch denk ik :) Wel even controleren of je modem/router meer dan 1 uitgang heeft.