Ik heb een moederboard genaamd: MS6119 Ver 1.1 BX2 met een Award Bios
Het is van een packard bell system dat gekocht is in 1998. Processor is een Pentium 2 350Mhz MMX (SLOT1). Dat ding heb ik al een tijdje in de schuur zitten.
Van een vriend (al tijdje terug, maar geen tijd gehad) heb ik een Pentium 3 533Mhz MMX (SLOT1)over kunnen nemen.
Me moederboard kan Processors Pentium 2 t/m Pentium 3 700Mhz aan.
Me award bios is v1.69 d8 ik. Ik weet dat ik me Bios moet flashen.
http://www.msi.com.tw/pro...detail.php?UID=105&kind=1
op de bovengenoemde site staat wat er allemaal aan updates uit zijn. Waaronder in 1999 support voor Pentium 3.
Ik heb toen ma gewoon de bovenste/nieuwste update genomen. Of moet ik nu allemaal 1 voor 1 doen?! Maar goed..
Ik heb het gedownload (nieuwste). En op een diskette gezet. Er staat in documentatie dat ik Format A:\S moest doen. \S kon ik niet doen, dus heb ik maar alleen Format A:
Daarna stond er dat ik de bestanden uit moest pakken op me diskette. Dat deed ik dus.
en toen heb ik het in die computer gestopt. maar er staat dat het een verkeerde medium inzit oftewel. hij boot hem niet van de diskette. Ik moet diskette uithalen en op een toets drukken om hem verder op te laten starten?
weet iemand hoe ik hem wel kan laten booten vanaf een diskette?
note: ik snap ook niet wat schil is tussen de P en de S versie van de bios.
S = This is used on MSI Standard M/B. ,
P = This is only for mainboard with "CPU PLUG AND PLAY" function
Het is van een packard bell system dat gekocht is in 1998. Processor is een Pentium 2 350Mhz MMX (SLOT1). Dat ding heb ik al een tijdje in de schuur zitten.
Van een vriend (al tijdje terug, maar geen tijd gehad) heb ik een Pentium 3 533Mhz MMX (SLOT1)over kunnen nemen.
Me moederboard kan Processors Pentium 2 t/m Pentium 3 700Mhz aan.
Me award bios is v1.69 d8 ik. Ik weet dat ik me Bios moet flashen.
http://www.msi.com.tw/pro...detail.php?UID=105&kind=1
op de bovengenoemde site staat wat er allemaal aan updates uit zijn. Waaronder in 1999 support voor Pentium 3.
Ik heb toen ma gewoon de bovenste/nieuwste update genomen. Of moet ik nu allemaal 1 voor 1 doen?! Maar goed..
Ik heb het gedownload (nieuwste). En op een diskette gezet. Er staat in documentatie dat ik Format A:\S moest doen. \S kon ik niet doen, dus heb ik maar alleen Format A:
Daarna stond er dat ik de bestanden uit moest pakken op me diskette. Dat deed ik dus.
en toen heb ik het in die computer gestopt. maar er staat dat het een verkeerde medium inzit oftewel. hij boot hem niet van de diskette. Ik moet diskette uithalen en op een toets drukken om hem verder op te laten starten?
weet iemand hoe ik hem wel kan laten booten vanaf een diskette?
note: ik snap ook niet wat schil is tussen de P en de S versie van de bios.
S = This is used on MSI Standard M/B. ,
P = This is only for mainboard with "CPU PLUG AND PLAY" function
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2006 11:39 ]