Toon posts:

Intel 3945 <> Asus WL 520G connection drop

Pagina: 1
Acties:
  • 217 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pas een laptop gekocht (Toshiba Satellite A110-225) met een intel 3945 abg wifi adapter. Daarbij heb ik een asus WL 520G router gekocht om overal in huis te kunnen internetten.
Het probleem is dat de verbinding vaak wegvalt, soms kan er dan weer onmiddelijk aangemeld worden maar soms kan de laptop geen ip meer verkrijgen. Om het te testen heb ik geprobeerd om wat grote bestanden te downloaden maar verder dan 130 MB komt ie niet (soms valt ie heel vlug weg).

Het lijkt erop dat de laptop het probleem is en dan met name de intel adapter het probleem is. Ik heb de volgende info (http://www.dslreports.com/forum/remark,16160212) gevonden en de stappen uitgevoerd maar dat mocht niet baten. Weet hier iemand toevallig een oplossing voor dit probleem.
Als ik het niet voldoende kan oplossen wil ik graag een andere adapter kopen (pcmcia), wat is aan te raden in combinatie met deze router?

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 18:58

Edgarz

Tweako-active since1986

Intel wireless sucks.

Op dit vlak is Intel echt een B-merk.

Kijk maar eens rond op: http://wl500g.info

[ Voor 27% gewijzigd door Edgarz op 27-10-2006 12:23 ]

• O_Tiby
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-03 08:08
Probeer de windows draadloze configuratie.. dus verwijder alle drivers van dell en/of intel voor de wlankaart..

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Niets mis met Intel WLAN, de 2200bg kaart is bijvoorbeeld heel goed.

Een probleem is vaak dat de WZC van Windows roet in het eten kan gooien, als zowel de drivers/software van de kaart en Windows tegelijk proberen deze te beheren. Staat de WZC wel uit?
Start > Uitvoeren > Services.msc
Wireless Zero Configuration op disabled zetten en stoppen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03:08
Edgarz schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 12:22:
Intel wireless sucks.

Op dit vlak is Intel echt een B-merk.

Kijk maar eens rond op: http://wl500g.info
Erg kort door de bocht. Intel is juist een grote speler op gebied van draadloze communicatie, kijk naar Wimax.

Probeer de drivers eens te updaten en verbinding te maken via de Intel Pro Set, dit is een utility voor Intel wireless kaarten.

Verwijderd

heb hetzelfde probleem met intel proset 3945. om de 5 min verbreekt de verbinding. en ja alles al geprobeerd zoals overal vermeld. heb trouwens een asus A7cc notebook.

ben er aardig zat van...is het mogelijk om hier zomaar een andere mini pci kaart in te plaatsen...weet iemand dat??

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03:08
Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 23:10:
heb hetzelfde probleem met intel proset 3945. om de 5 min verbreekt de verbinding. en ja alles al geprobeerd zoals overal vermeld. heb trouwens een asus A7cc notebook.

ben er aardig zat van...is het mogelijk om hier zomaar een andere mini pci kaart in te plaatsen...weet iemand dat??
Vaak niet, omdat er een BIOS lock op zit. Je zou dan een PCMCIA kaart kunnen proberen.

Verwijderd

ok, heb ook gebeld met asus, nou daar zeggen ze niets te weten van dit probleem, ja tuurlijk. Het zou aan mijn router van belkin liggen. Nou als ik er een sitecom usb stick in zet, totaal geen problemen.

• Kwintec
  • Laatst online: 03-04-2023
Het is wel degelijk een Intel probleem. Ik heb zelf ook al problemen met verschillende ASUS laptops. Ik maak veel gebruik van een Senao AP. Senao is al in gesprek geweest met Intel. Het probleem is onderkend en er komt binnenkort een software update.

Verwijderd

nou dat zal wel mooi zijn.

• Kwintec
  • Laatst online: 03-04-2023
Ik heb nog diverse wifi oplossingen getest, zoals pcmcia en USB. Deze werken allemaal zonder enig probleem met verschillende Access Points. Intel heeft er dus een zootje van gemaakt. Eerst enige miljoenen wifi-kaartjes de markt in schoppen, die vervolgens niet geheel voldoen aan wifi-standaarden. Intel bedankt! Het probleem ligt nu bij de laptopfabrikanten, die naar mijn mening ook wel wat beter hadden kunnen testen voordat ze tot aanschaf over gingen. Ik wacht in mijn geval de update van ASUS met smart af en hoop wel dat die goed gaat werken, want het zou ook nog wel eens een hardwareprobleem van Intel kunnen zijn...

Verwijderd

Sinds kort heb ik ook last van dit probleem, mijn laptop heeft dezelfde wireless 3945 van intel. Heeft 2 maanden goed gewerkt maar de laatste tijd kan ik niet meer fatsoenlijk internetten. De verbinding valt continu weg.

zo ziet mijn log eruit bij newsleecher :X

Afbeeldingslocatie: http://img02.picoodle.com/img/img02/7/1/26/f_downloadi_813cm_fd019d4.jpg

normaal is dit een rechte lijn.

Ik heb de drivers van intel geïnstalleerd en gebruik de Wireless Zero Configuration om te connecten.

iemand die weet wat het probleem is?

Verwijderd

edit: oeps, foutje

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2007 20:07 ]

Verwijderd

Ik zie dat er al een paar maanden niet meer gereageerd is op dit topic, maar ik ben toch er benieuwd of er een oplossing is voor dit probleem.
Ik heb namelijk ook een ASUS wl-520g en ik heb ook een dergelijk probleem. Mijn computer zit gewoon met een straight ethernet kabeltje direct op de router aangesloten, met een vast IP adres, de nieuwste firmware er op. Maar toch valt mijn verbinding ongeveer elk half uur een fractie van een seconde uit. Deze fractie van een seconde is echter voldoende om alle http downloads of streaming filmpjes om zeep te helpen. Als ik mijn BitTorrent programmas uitzet heb ik nog steeds het zelfde probleem, het ligt dus niet aan de NAT-tabel. Als ik de internet kabel direct in mijn computer stop heb ik nergens last van.

Het rare (en frustrerende) is dat ik met mijn vorige router hetzelfde probleem had, en ik deze router gekocht om dit probleem te verhelpen! Bij mijn vorige router zag ik trouwens wel heel even de LAN verbinding uitvallen als het weer mis ging.

Ik heb internet (+telefonie) van @home. De netwerkkaart in kwestie is een Realtek RTL8139. Mijn OS is Windows XP pro (zonder service packs).

Ik ben echt radeloos... ;'(

• Airw0lf
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Is er nou een probleem met wireless of wired ethernet?

Anyhow, bij wireless zou je kunnen kijken of het volgende de situatie verbeterd:
- gebruik alleen de 11 mbps standaard (802.11b); eventjes geen G-varianten
- schakel elke vorm van power management uit (meestal via advanced poperties)
- gebruik maximaal vermogen (op access point en NIC via advanced properties)
- schakel elke vorm van QoS, WMM of WDS uit
- verwijder NIC specifieke beveligingssoftware
- schakel de windows firewall volledig uit (stop de firewall en security centre service!)
- begin zonder enige vorm van beveiliging. Daarna wep-shared en zo verder opvoeren (elke vorm van beveiliging gaat ten kostte van prestaties).
Kortom, back to basics...

Bij wired zou je iets soortgelijks kunnen doen.
Aangevuld met snelheid en duplex mode fixeren op 100 fdx.
Dit laatste wil weleens helpen om, na wegvallen, toch je streams op gang te houden.
Er is immers geen negotiation meer nodig - dit kost tijd.

makes it run like clockwork

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:28

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Installeer van je RTL8139 ook even de nieuwste drivers van realtek.com.tw, de MS drivers uit 2001 geven soms heel wazige problemen is mijn ervaring.

Hier stond een dode link.

Verwijderd

Oke, even voor de duidelijkheid. Het gaat hier om een wired verbinding. Ik heb bovenstaande suggesties uitgevoerd. Dus ik heb de snelheid en duplex mode gefixeerd op 100 full duplex, de RTL8139 NIC drivers geüpdate (of upgedate?) en er bleek toch een nieuwe firmware voor de Asus WL520g uit te zijn, deze ook geüpdate. Ook 'alle' firewalls uitgeschakeld.
Het probleem blijft echter bestaan, plus dat ik nu ook nog een aantal keer per dag de stekker uit mijn Wl520g moet trekken, omdat de verbinding helemaal weg is. Het werkt dan overigens wel weer in 1 tot 2 seconden.

Nog ideeën GoT? :/

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2007 16:12 ]

Pagina: 1