[VB.NET] Processmessages

Pagina: 1
Acties:

• Cryothic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09-2024
Ik zit met het probleem dat mijn applicatie best een tijdje bezig is met het verwerken van een lading data.
Dit wil ik de gebruiker kenbaar maken door een progressbar of een status labeltje te tonen.
Echter is de applicatie te druk bezig met verwerken, dat het label niet geupdate wordt.

Nou weet ik dat in delphi er een functie is die Application.Processmessages heet, en die af en toe even tussen het verwerken door de overige zaken afhandeld. Maar voor VB.NET kan ik die niet vinden.

Is het mogelijk om dit te doen zonder met threads enzo te gaan klooien?
Of zijn threads de enige oplossing?

Ik heb google bekeken, en ook de search hier, maar t feit dat ik hier niet echt een juiste benaming voor weet, en "processmessages" niet bestaat in VB, maakt het zoeken bijzonder lastig.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:29
Een betere oplossing is idd om met threads te gaan werken.
In VB.NET 2005 wordt dit trouwens erg makkelijk als je gebruik maakt van de BackGroundWorker component.

(Daar hoef je dan helemaal geen rekening meer te houden met het feit of je je windows control (statusbar/label) wel op de juiste thread aan het updaten bent, want dat handelt die BGW voor jou af. Indien je geen gebruik maakt van de backgroundworker, moet je dat zelf gaan afhandelen. whoami in "\[C#] Communicatie tussen classes")

(Die processmessages in VB.NET / C# trouwens Application.DoEvents; beetje creatief zoeken in MSDN en je zou het toch moeten gezien hebben )

[ Voor 65% gewijzigd door whoami op 27-10-2006 10:49 ]

https://fgheysels.github.io/

• Cryothic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09-2024
Hm, dank je wel.
Hier kom ik mee verder.