Toon posts:

is dit goedkopere moederbord voldoende?

Pagina: 1
Acties:
  • 299 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo :).

Gister heeft mijn moederboard het begeven. Ik was toch van plan om over een paar maanden uit te breiden naar dual core, dus wil ik een moederboard dat daar compatible mee is. Nu heb ik eigenlijk te weinig geld om gelijk nieuw geheugen/nieuwe videokaart erbij te kopen. En omdat ik een AGP-kaart heb kon ik bijna niks vinden. Ik koop er sowieso een dual core E6400 bij en ik vond dit moederboard: http://www.asrock.com/product/775Dual-VSTA.htm volgens mij geen goed merk(?), maar heeft AGP, 1x PCIe, DDR en DDR2. Dit is dus ideaal voor mij om alvast een processor te kopen en de rest langzaam uit te breiden tot ik wat meer geld heb.

Mijn vraag is dus of het wel verstandig is dit soort moederboarden aan te schaffen of kan ik dan beter ff heel arm leven (student) en gelijk een MSI P965 Neo-F kopen + nieuw geheugen en videokaart?

Is de Asrock-775Dual-VSTA sowieso wel goed?

Dolf

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:02
asrock is een prima merk
het is het B merk van asus :)

en als je je AGP kaart wil houden is dat denk ik 1 van de weinige zo niet het enigste mobo die dat ondersteunt

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

Verwijderd

jah idd, asrock is het b merk van asus, heb zelf er ook omdat ik nu met men agp kaart vooruit moet maar later pci e wil ( 939 dual-vsta) en vind ut een goed bord :)
en als je later langzaam gaat upgraden kun je altijd nog een andere mobo halen :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit bord is ideaal als je langzaam wilt upgraden. Echter verwacht geen drastische performancetoename wanneer je upgraded naar een PCIe videokaart. Het zal praktisch hetzelfde performeren als de AGP videokaart, omdat het hier in wezen om een PCIe x4 bus gaat met een PCIe x16 slotje.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-05 16:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Als je eigenlijk toch pas over een tijdje een videokaart wil kopen en die is nu nog te duur kun je inderdaad beter nu een goedkoop mobo kopen. Het prijsverschil met een (middenklasse) videokaart over 6 maanden kun je dan altijd nog een nieuw moederbord kopen + een videokaart.

Bovendien zit op die asrrock toch ook een pcs-express slot, dus je kunt altijd nog upgraden?

En veder zit op de neo niet zoveel indrukwekkend meer toch? SATA-II & Gigabyte lan. (en misschien een paar % meer snlelheid? )

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

wouter37 schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 10:45:
asrock is een prima merk
het is het B merk van asus :)

en als je je AGP kaart wil houden is dat denk ik 1 van de weinige zo niet het enigste mobo die dat ondersteunt
Asrock is niet het B merk van Asus, Asus en Asrock zijn beide van Asustek namelijk. Asrock is niet van Asus :P.

Verder is het zo dat Asrock wel de meest idiote configs maken op moederborden, dus vaak is het wel een goede keuze als je bepaalde configs wilt blijven draaien.

Nu zou ik zelf nooit voor Asrock kiezen, omdat ik erg slechte ervaringen heb met die dingen, maar er zijn zat mensen die er prima mee kunnen werken (en heb zelf ook geen ervaring met dit specifieke plankje moet ik je eerlijk zeggen).

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-05 20:23

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Bekijk anders dit topic [Ervaringen] Het Asrock 775Dual-VSTA topic ook 'ns even...

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Het probleem van merken als Asrock is dat de lage prijs ergens vandaan moet komen. Mijn ervaring is dan ook dat je er mazzel mee moet hebben. Sommige series zijn niet onaardig, sommige zijn slecht. Ik heb ervaring gehad met een slechte serie en wil dat nooit meer meemaken. Ik neem aan dat dit te maken heeft met dat ze componenten gewoon inkopen waar het op dat moment het goedkoopst is en omdat hun productieproces niet je van het is.

Dat het merk van Asustek is zegt niks. Asus is niet goed omdat het Asus is, maar omdat ze er bij Asus gewoon voor gekozen hebben om een bepaald prijs- en kwaliteitsniveau te voeren. ECS is niet slecht omdat het prutsers zijn, maar gewoon omdat goedkope meuk hun businessmodel is. Etc. Asrock kan dus 100x van Asustek zijn, voor zo weinig geld kun je gewoon geen bordjes produceren en daarbij een constant (voldoende) kwaliteitsniveau garanderen, of Asustek er nou achter zit of niet.

Dat is dus mijn ervaring. Koop lekker Asrock als je geen euro teveel wil uitgeven. Ik vind het prijsverschil met andere merken tegenwoordig te klein om me er nog aan te wagen. Heck, voor circa 100 euro heb je een heus Intel bord.

[ Voor 24% gewijzigd door smvs op 27-10-2006 13:54 ]

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-05 22:30
Maar je hebt nu vast DDR geheugen of niet? Dan kan je dat toch niet gebruiken met een core 2 duo?

• MooW
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-03 19:21
Mijn Intel Pentium D 930 2x2mb Deed op een PT880ultra zeer slecht. Inmiddels ben ik al overgestapt op PCI-E en DDR2 (intel 945 chipset) en dat scheelde voor mij zeeeer veel performance! Dus verw8 er niet echt veel van. Het is uiteraard Wel handig om langzaam te upgraden.

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03-2025

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

Wat ik ook een nadeel vind van de Asrock bordjes, zijn de overclock-prestaties, daardoor had ik voor een P5B gekozen i.p.v een Asrock ConroeXfire, het is wel 60 euro meer, maar het is het volgens mij toch echt wel waard

www.koopeendroom.nl

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:14
Ja op zich krijg je voor dat geld een leuk bordje. onze computer beneden draait ook al geruime tijd op een Asrock en dat werkt prima. echter, ikzelf heb minder goede ervaringen met dit soort budgetmerken. ECS valt daar ook onder. heb 2 keer een ECS bord gehad, maar ik begin er niet meer aan. teveel problemen.

Je leest ook vaak dat ECS bij anderen gewoon goed draait.

De vraag is of je het risico wil nemen.

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06-2025

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

BalusC schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 11:08:
Dit bord is ideaal als je langzaam wilt upgraden. Echter verwacht geen drastische performancetoename wanneer je upgraded naar een PCIe videokaart. Het zal praktisch hetzelfde performeren als de AGP videokaart, omdat het hier in wezen om een PCIe x4 bus gaat met een PCIe x16 slotje.
Ik heb zelf een P5b bord. Zit een 2e X16 slot op die werkt op X4. Ik heb een 1600xt getest op beide sloten. In 3dmark levert het maar een mager verschil op. Het ligt er dus aan wat voor pci-e kaart je erin steekt.

Youtube Download ubersnel.nl

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 00:15

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

smvs schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 13:47:
Het probleem van merken als Asrock is dat de lage prijs ergens vandaan moet komen. Mijn ervaring is dan ook dat je er mazzel mee moet hebben. Sommige series zijn niet onaardig, sommige zijn slecht. Ik heb ervaring gehad met een slechte serie en wil dat nooit meer meemaken

...... KNIP......
Mijn ervaring met Asrock is, dat als je ze gebruikt waar ze voor bedoeld zijn je (meestal) een prima bordje hebt voor weinig geld.

Ik heb honderden Asrock bordjes weggezet (zowel s478 als s775) en heb er maar een of twee terug gehad. Samen met de 2 die het "out of the box" niet deden is dat een zeer redelijke score. Zeker als je kijkt naar de prijs!

Even over dat DOA verhaal, daar hebben alle merken last van maar ik heb meer Asus borden gehad die DOA waren, dan Asrocks.

Als je echter dingen als overclocken van plan bent, dan ben je imho beter af met een (iets) duurder bord. Het lijkt me echter dat dat gezien je upgrade plannen nu even geen rol speelt :)

Powered By C8H10N4O2

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:18
Maarten-NForce schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 11:10:
Wat ik ook een nadeel vind van de Asrock bordjes, zijn de overclock-prestaties, daardoor had ik voor een P5B gekozen i.p.v een Asrock ConroeXfire, het is wel 60 euro meer, maar het is het volgens mij toch echt wel waard
Op zich ben ik het helemaal met je eens, de P5B is leuk voor zijn geld. Maar die heeft geen AGP poort, waardoor het voor de topicstarter geen geschikt bordje is.

Dolluf1985 zit in een vrij lastige positie. Het combineren van een AGP-videokaart met een gloednieuwe Conroe-processor beperkt de keuzevrijheid nogal, en het is nog maar de vraag of het een geweldig systeem oplevert. De AsRock is in ieder geval één van de weinige borden met AGP- en PCIe-sloten die werkt met Core2Duo, maar het is dus PCIe x4 en niet x16. Een toekomstige PCIe videokaart zal dus lang niet zijn maximale snelheid behalen. Dan zul je dus nogmaals je moederbord moeten upgraden als je een snelle videokaart aanschaft. De AsRock heeft eigenlijk als enige voordeel dat er een Core2Duo in past in combinatie met een AGP-kaartje. Dat PCIe slot is meer voor de sier, of hooguit voor een budget-videokaart.

Ik raad je aan te overwegen om je oude processor nog een paar maandjes te blijven gebruiken, met een ouder moederbord die daarbij past. Hetzij tweedehands of een goedkope nieuwe. Dan kun je rustig gaan sparen voor een wat completere upgrade, bijvoorbeeld moederbord + processor + videokaart (+ geheugen). Dan heb je het een stuk makkelijker qua keuzes, kun je een goed gebalanceerd systeem kiezen en het is goedkoper omdat je uiteindelijk toch al een nieuwe videokaart wilde. Enige nadeel is dat je dan nog een paar maand met een trager systeem werkt, maar in je startpost las ik al dat je eigenlijk toch pas over een paar maanden wilde upgraden.

Bijkomende voordelen zijn dan dat je ook gelijk een OEM licentie van Windows Vista erbij zou kunnen doen (komt uit in januari), of zelfs een DirectX10 videokaart (= de volgende generatie kaarten die vanaf de komende maanden gelanceerd zullen worden).

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 00:15

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

* Kluk-Kluk zo Eensch is.......

Powered By C8H10N4O2

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus die Asrock gehaald met een core duo E6400. Dit mobo geeft tot nu toe alleen maar problemen, usb werkt amper.. Tot nu toe doet alleen mijn usbmuis het, mijn toetsenbord ziet hij helemaal niet, terwijl de instellingen in de bios toch echt goed staan. Mijn nokia ziet hij ook niet als ik hem usb-aansluit.. andere usb toetsenboord hetzelfde verhaal. Mijn geluidskaart heeft het geloof ik 10 sec gedaan, nu niet meer. Volgens mij is dit mobo defect... Ik had liever 270 meer uitgegeven, voor beter moederbord, nieuwe videokaart en geheugen

Ik moet nu dat hele ruilproces door :S want dit moederbord is volgens mij echt niet in orde..

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Heb je wel je chipset drivers geinstalleerd?

En de standaard dingen geprobeerd mbt BIOS (met name Legacy USB Support uitzetten en als dat niet helpt een BIOS update doen)?

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
ja allemaal gedaan.. :'(

en volgens mij waren dat ook alle opties..

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat voor voeding gebruik je? Levert die wel de -12V en -5V lijnen die sommige borden nog nodig hebben? Vooral de geluidsproblemen zouden daarmee te maken kunnen hebben.

Maar ipv warrige verhalen over ellende of oneliners zoals hierboven zou ik aanraden om volledige specificaties van je systeem te geven, welke BIOS versie, OS versie en driverversies je gebruikt en exact wat je zelf geprobeerd hebt. Dan hoeven we niet te gokken maar kunnen we echt meedenken en -helpen :o

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
BIOS is geupdate naar versie 1.90
VIA Chipsetdrivers is geupdate met VIA Hyperion Pro Driver Package 5.10a
Voeding is Antec ultra-quiet 450 watt SmartPower 2.0 power supply
Geluidskaart is Creative Audigy 2 ZS
Geheugen Kingston 512mb ddr 333mhz
Videokaart AGP Sapphire ATI Radeon 9600 256mb ddr
WinXP pro SP2

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

En levert die voeding ook -5V en -12V lijnen?

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
12v geen 5v, op het vorige moederboard had ik wel een andere voeding 300 watt, maar daar moest alleen de main power worden aangesloten

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wees even wat duidelijker :o

Ik heb het over - (dus MIN) 12V en - (dus MIN) 5V. Ik snap de relevantie van +5V en +12V en van een andere voeding op een ander moederbord niet in dit kader, behalve misschien om even te testen of het daar wel mee werkt...

[ Voor 3% gewijzigd door dion_b op 29-10-2006 11:40 ]

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
het is deze http://www.antec.com/us/productDetails.php?ProdID=26450

specificaties:
http://www.antec.com/specs/SP450_spe.html

Ik snap zelf weinig van die voltages 8)7..

Ik zei dat omdat mijn geluidskaart het wel op mijn laatste mobo deed, met een oude voeding. Maar dat verschilt dus per mobo :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2006 13:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er nu een 3de usb toetsenbord op aangesloten en deze doet het wel.. Hij pakt dus het een wel en het ander niet. Het kan niet aan instellingen of drivers van XP liggen, want ik kom met dat andere toetsenbord ook de bios niet in (en het toetsenbord is wel goed, dat heb ik getest).

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Asrock bordjes en Smartpower 2.0 voedingen doen het niet goed samen.
In ieder geval met de 939Dual-VSTA, dus het zal me niet verbazen als dat met dit bordje ook zo is :/

Zie bijv. Asrock 939dual icm Antec Smartpower voeding
Nu gaat het over de 939, maar misschien dat de 775 ook dat probleem heeft?
edit:
Ik weet het dus niet zeker, het kan ook gewoon dat het bordje defect is. Kan je een voeding van iemand lenen ofzo?

[ Voor 46% gewijzigd door anandus op 29-10-2006 14:23 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal ff een andere voeding proberen, probleem is dat ik alleen antecs heb :o. ff lenen dus.
Maar verklaart dat ook dat het ene usb apparaat het wel doet en 't ander niet?

Ik had vorige week een nieuwe kast twv 110 met deze voeding gekocht.. het zit lekker mee allemaal :D

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2006 15:46 ]

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik had vorige week een nieuwe kast twv 110 met deze voeding gekocht.. het zit lekker mee allemaal :D
Nee, je koopt er maar wat op los zonder van tevoren uit te zoeken of en zo ja hoe alles samen werkt. Zie de link die anandus geeft wat dat betreft. Je hebt bovendien niet eerder in dit topic gemeld welke voeding je hebt, dus wij konden het ook niet ruiken. Kwestie van gewoon van tevoren duidelijk te zijn - in eerste instantie voor jezelf, in tweede instantie ook opdat anderen je goed kunnen helpen :o

Oslik blyat! Oslik!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:18
dion_b haalt me de woorden uit de mond. Je ging wel erg snel over tot kopen, terwijl mensen je probeerden te adviseren...

Verwijderd

Topicstarter
Dit was het enige mobo die agp ddr1 + dual core + uitbreidmogelijkheden had voor ddr2 en PCIe zonder meteen teveel geld in 1 keer uit te geven. Ik verwacht trouwens nooit dat een nieuw antec voeding niet goed zou werken met zo'n asrock mobo. En vind het al helemaal raar dat (als dit het probleem is) de ene usb het wel doet en de ander niet en dat dat door de voeding zou moeten komen..

De adviezen overtuigde me juist om asrock te kopen. Ik moest sowieso snel kopen, anders had ik helemaal geen comp.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2006 18:23 ]

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
En, heb je al kunnen proberen met een andere voeding?
Want ik ben best benieuwd of het inderdaad zo is.
Zoals ik al eerder zei is het wel bekend met de 939-bordjes, maar ik ben heel benieuwd of diezelfde (stomme :P ) vlieger nu ook opgaat? :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 18:22:
Dit was het enige mobo die agp ddr1 + dual core + uitbreidmogelijkheden had voor ddr2 en PCIe zonder meteen teveel geld in 1 keer uit te geven. Ik verwacht trouwens nooit dat een nieuw antec voeding niet goed zou werken met zo'n asrock mobo. En vind het al helemaal raar dat (als dit het probleem is) de ene usb het wel doet en de ander niet en dat dat door de voeding zou moeten komen..

De adviezen overtuigde me juist om asrock te kopen. Ik moest sowieso snel kopen, anders had ik helemaal geen comp.
Als je om adviezen vraagt moet je volledige info meeleveren. Het feit dat je om advies vraagt geeft aan dat je zelf niet helemaal kunt beoordelen wat relevant is en wat niet. Als je alle info geeft, kunnen wij daar rekening mee houden. Geef je niet alle info, dan kunnen we alleen adviseren op basis van wat je wel meldt. Doe dus nooit aannames over wat wel en niet relevant is als je om adviezen vraagt :o

* dion_b is overigens doorgaans beter te spreken over Asrock borden dan Antec voedingen, die dingen hebben nog steeds te vaak condensatorproblemen...

En verder, tja, haastige spoed is zelden goed...

Oslik blyat! Oslik!

• metallicelmo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05-2021
Als ik jou was zou ik alles nieuw kopen voor een Intel Core 2 Duo.. Voeding, geheugen moet je allemaal vervangen ben ik bang.. Het is wel duur, maar het bespaard veel problemen

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 13:02:
[...]

Als je om adviezen vraagt moet je volledige info meeleveren. Het feit dat je om advies vraagt geeft aan dat je zelf niet helemaal kunt beoordelen wat relevant is en wat niet. Als je alle info geeft, kunnen wij daar rekening mee houden. Geef je niet alle info, dan kunnen we alleen adviseren op basis van wat je wel meldt. Doe dus nooit aannames over wat wel en niet relevant is als je om adviezen vraagt :o

* dion_b is overigens doorgaans beter te spreken over Asrock borden dan Antec voedingen, die dingen hebben nog steeds te vaak condensatorproblemen...

En verder, tja, haastige spoed is zelden goed...
Volgende keer zal ik dat doen. Ik had alleen niet verwacht dat een antec voeding relevant zou zijn. Van de videokaart en geheugen wist ik al dat het goed zat.

Ik heb vanmiddag een andere voeding om te testen, dan zal ik het gelijk laten weten.
metallicelmo schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 13:08:
Als ik jou was zou ik alles nieuw kopen voor een Intel Core 2 Duo.. Voeding, geheugen moet je allemaal vervangen ben ik bang.. Het is wel duur, maar het bespaard veel problemen
Als ik dat doe is een nieuwe voeding niet nodig, dan koop ik een mobo die wel compatible is.. Ik wacht het liefst nog even, heb op dit moment veel te weinig geld.

Verwijderd

Topicstarter
Targan voeding werkte ook niet
.. ik heb daarna een andere geluidskaart in hetzelfde pci slot gedaan (audigy1) werkte ook niet. M'n eigen audigy2 zs in een ander pci slot gedaan en nu werkt het. Als dat pci slot niet in orde is kan ik na daar wel mee leven, maar de meeste USB dingen werken nog steeds niet.. En dat is geen kapot slot oid, verschilt per apparaat.

Volgens mij zijn dit allemaal IRQ problemen. Ik heb veel gezocht en het schijnt dat VIA cipsets heel moeilijk kunnen doen met deze dingen.. Ik ben het aan het uitzoeken maar kom jammer genoeg nog niet erg ver :D

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2006 01:13 ]

Verwijderd

smvs had helemaal gelijk toen hij zei dat je net mazzel moet hebben. Als het een beetje goed uitpakt ben je goedkoop uit, maar ik heb bijvoorbeeld in mijn oude pc een Asrock k7vm2 en dat is echt een kl0teding, aangezien het overklokken onmogelijk maakt en de energiecicuits way off zijn. De on board sound is crap en de nieuwe kaart (wel redelijk goedkoop maar toch) loopt er ook niet lekker in. Asrock is nu wel al weer 3 jaar verder, dus de hardware zou vast wel verbeterd zijn. Veel geluk met je keuze.

Verwijderd

Dolluf, op dat bordje zit een jumper PS2_USB_PWR1. Als je deze verhuist naar pins 1 en 2 krijgen de USB poorten meer stroom. Dat gaat dan wel ten koste van het wakker schudden met PS/2 of USB.

Verwijderd

Topicstarter
had ik ook al geprobeerd :'( Het zal wel een compatibiliteit probleem zijn. Na veel zoekwerk vond ik veel problemen met VIA chipsets. De oplossing zat er alleen niet tussen :|

Verwijderd

Hmm ik had dit probleem ook op de zaak, het zelfde Asrock bordje. Sommige USB poorten deden het niet, en nog wat dingen totaal niet zoals geluidskaart enz enz.

Ik heb er toen een Zalman 430 watt of 450 in gehangen dat weet ik niet meer precies, maar wat ik wel weet dat het probleem toen verholpen was.
Er hing btw eerst een Qtec 350 watt in dus dat is wel logish aan de ene kant :P

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2006 09:17 ]

• ikkefc3
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-04 19:10
Heb veel goed ervaringen met Asrock.
Ik had dat USB probleem ook.
Dit heb ik opgelost met het verplaatsen van een inbus onder het moederbord (zat wel onder een gat in het moederbord maar veroorzaakte kortsluiting???????)

Ik heb nu een Asus P5B-VM moederbord. Overclocken valt erg tegen t.o.v. een Asrock Conroe945-DVI.
Die haalde met gemak de 2.5GHZ met een C2D E6400, De Asus P5B-VM haalt heel erg instabiel 2.3 GHZ.......

Verder zou ik niet het Asrock DUal-VSTA moederbord nemen, maaar gewoon doorsparen voor een volledige upgrade.

Verwijderd

Ik weet niet zeker of ze dat bij dit bordje al gefixed hebben maar op asrock bordjes kan je meestal geen vcore instellen. Nogal onhandig als je wilt gaan klokken, ik heb zelf een asrock mobo en dit is het enige dat ik wat minder vind.

Ook gaat hij heel soms pas na 3 keer aan, misschien dat ik een maandagmorgenmonster heb of dat dit de kwaliteit van asrock weergeeft..

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05:49
asrock prima boordjes nooit gezeur mee gehad bv wel met MSI / ECS
maar dual core e6400 moet toch echt ddr2 hebben hoor vanwege interfaces kan zijn dat daarom niet lekker werkt, want ddr gewoon 400 mhz die 6400 is op 1066 bus dus 2x 533 mhz ( ddr2 )
neem ik aan ?

kan zijn die daarom rare dingen doet, rede waarom altijd als geheugen niet compattible is met dingen dit geval je CPU dan gaat het rare fouten geven \\

eventueel een vriend met ddr 2 ? of een geheugen simmetje binnen handbereik om te testen ?

en dan alles helemaal opnieuw doen ik denk je dan zonder problemen zit
tis gwn een fout die dual cores hebben grootere interface en aangezien er een langzamer geheugen in zit moet dit denk ik niet al te lekker werken

overgens heb ik het board zelf wel is verkocht aan klanten , en dat deden we ook gewoon met een p4 en ddr of met een dual core met ddr2 ( vanwege we zelf ook zeiden / ons hebben laten vertellen vanwege die interfaces van je CPU )

hoop dubbel maja hoop je er wat aan hebt

Verwijderd

@ Mektheb
welk geheugen je hebt mag in theorie nix uitmaken voor een Intel cpu omdat de Mem controller in de northbridge zit. zo is de cpu totaal onafhankelijk van het gebruikte ram en zolang die cpu kan communiceren met je northbridge is er geen probleem.
of je prestaties or onder lijden is een andere vraag.
ik wil gewoon zeggen, naar compatibiliteit mag het nix uitmaken

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05:49
Verwijderd schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 14:47:
@ Mektheb
welk geheugen je hebt mag in theorie nix uitmaken voor een Intel cpu omdat de Mem controller in de northbridge zit. zo is de cpu totaal onafhankelijk van het gebruikte ram en zolang die cpu kan communiceren met je northbridge is er geen probleem.
of je prestaties or onder lijden is een andere vraag.
ik wil gewoon zeggen, naar compatibiliteit mag het nix uitmaken
heb je inderdaad volkomen gelijk in , kwa prestatie maakt het enorm veel uit en mja goedkopere bordjes als asrock / msi / ecs wil in vergelijking nog wel schelen met asus eventueeel intel lijkt me kwa stabielheid

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:12

Dani86

AeroGeek

Hi,

Ik ben ook van plan om dit moederbord aan te schaffen icm Core2Duo E6400 en PC5300 DDR2 geheugen. Ik heb pas een Radeon X1650 512MB AGP aangeschaft, en die wil ik behouden.

Maar ik begrijp uit dit topic dat dit moederbord geen goede keuze is? En wat is dan wel een oplossing. Ik ben niet echt een PC-expert nl. :D

thx,

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Geen oude topics omhoogschoppen tenzij je iets on-topics en voor anderen relevants toe te voegen hebt.

"Ik vraag me dat ook af?" is niet iets waar een ander wat aan heeft...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.