Onderhoud Audhumla / Dutchpowercows.org

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-08 08:48
Beste DPC'ers, koeien, apen, en ander vee :+

Over een week (op de vrijdag) zal Audhumla tijdelijk niet beschikbaar zijn. De reden is dat we de boel grondig willen updaten, als we daar toch mee bezig zijn pakken we meteen de kans om het operating system te wijzigen van Fedora core naar Debian.

De gevolgen:
http://www.dutchpowercows.org en http://forum.dutchpowercows.org zullen een paar dagen niet beschikbaar zijn.

We hopen natuurlijk zo snel mogelijk weer up te zijn en geen FOK! te worden :)

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smoking2000
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05:53

smoking2000

DPC-Crew

dpkg-reconfigure reality

Debian O+

Betekend dit ook dat de problemen met de stats load hiermee opgelost gaan worden?

| [Folding@Home] Announce: Client monitor voor Linux (fci) | fci-1.8.4 | Fatal Error Group |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09 16:36
Sja, zo komt die site ook weer eens onder de aandacht ;)

AnMeHoeLa _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kristof
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-09 11:22

Kristof

is een Belgisch product

Ik neem aan dat de e-mail @dutchpowercows.org dan ook niet afgeleverd zullen worden die dagen?

"You can get more with a kind word and a gun than you can with a kind word alone." - Al Capone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joh14vers6
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
Kristof schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 11:11:
Ik neem aan dat de e-mail @dutchpowercows.org dan ook niet afgeleverd zullen worden die dagen?
Dat scheelt weer spam.

Ik krijg toch de laatste tijd geen SPAM van DPC-leden.

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
Klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

En stucky :)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Zou je dan ook niet de topic misschien veranderen?

Onderhoud Audhumla / Dutchpowercows.org

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandmasg
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04:44

Grandmasg

What ever!!!!

Is het dan ook mogelijk om mijn account te her activeren!!! Ben er een tijdje niet meer geweest!!

Gebruikersnaam: Grandmasg
wachtwoord: liefst een nieuwe!

I know a lot, but not everything! Hobby systeem
WhatPulse Aap stats!
Github team stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

Dat is iets van latere zorg :)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
Grandmasg schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 10:13:
Is het dan ook mogelijk om mijn account te her activeren!!! Ben er een tijdje niet meer geweest!!

Gebruikersnaam: Grandmasg
wachtwoord: liefst een nieuwe!
Wanneer je graag een nieuw wachtwoord wil op je account kan dat nu ook wel. Stuur mij dan een mailtje op iisschots[]at[]dutchpowercows[punt]org. Dan kan ik dat voor je in orde maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Mail wordt gewoon op de backup mailserver bewaard en zodra de audhumla weer werkt afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_man
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-05-2024
Yes een weekend geen spam! ;p

Werk ze jongens, ik wil de server zien blinken nadat jullie ermee klaarzijn. (ps: niet te veel water gebruiken om die harde schijf af te kuisen!)

le·vens·moe (bn.)
1.genoeg van het leven hebbend, het leven als een last beschouwend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

Server gaat over een paar minuten down voor wat betreft http services :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_man
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-05-2024
onderhoud is zonder '-t'

le·vens·moe (bn.)
1.genoeg van het leven hebbend, het leven als een last beschouwend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

website is down gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

Server uit datacenter gehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krat bier erbij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

Doe maar wat Sinnasappelsap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
Lekker dat bier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

Raid config verwijderd, debian geinstalleerd. Morgen verdere installatie software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [eNeRGy]
  • Laatst online: 24-04 09:29
Geen RAID meer?

Die schijven zijn 3 jaar oud hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

Nope geen raid.

Nu de backups aan het terug zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos
  • Niet online
Geen RAID meer. :? Dat lijkt me eerder een down- dan een upgrade.

Ik heb weinig IDE harddisks gezien die het langer dan 5 jaar 24/7 volhouden, dus ik zou er zeker rekening mee houden dat er binnen nu en een jaar eentje de geest geeft. Documenteer dus maar goed wat je nu allemaal configureert, dat moet je binnenkort nog een keer doen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RAID =/ backup.
Maar is wel wat veiliger, anders kun je je systeempje weer uitzetten, de kapotte HDD vervangen, de backup er weer opzetten en alles. Met een hotswap RAID array gaat dat wat makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

Server hangt weer, verdere config laat ik andere handen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
Net van Pim vernomen dat de mail inmiddels weer werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verklaard zeker waarom ik al dagen een banner fout krijg in mn sig op WCG

:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Laatst online: 10-09 16:21

sus

is druk :+

de httpd doet het nog niet begrijp ik? Anders moet ik hier in het netwerk spitten want ik krijg geen gehoor op WDO.

[ Voor 50% gewijzigd door sus op 08-11-2006 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

SuspiciouS schreef op woensdag 08 november 2006 @ 09:55:
de httpd doet het nog niet begrijp ik? Anders moet ik hier in het netwerk spitten want ik krijg geen gehoor op WDO.
Komt nog niet veel uit nee... ook niet van FDO

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaos schreef op zondag 05 november 2006 @ 12:16:
Geen RAID meer. :? Dat lijkt me eerder een down- dan een upgrade.

Ik heb weinig IDE harddisks gezien die het langer dan 5 jaar 24/7 volhouden, dus ik zou er zeker rekening mee houden dat er binnen nu en een jaar eentje de geest geeft. Documenteer dus maar goed wat je nu allemaal configureert, dat moet je binnenkort nog een keer doen. :+
With stupid ^^
Verwijderd schreef op zondag 05 november 2006 @ 12:27:
RAID =/ backup.
Maar is wel wat veiliger, anders kun je je systeempje weer uitzetten, de kapotte HDD vervangen, de backup er weer opzetten en alles. Met een hotswap RAID array gaat dat wat makkelijker.
Ik ben het volledig met je eens dat een RAID array zeker geen vervanging is voor een backup. Maar je "anders kun je" is denk ik ook nogal optimistisch. Ik vermoed dat het geen "kapotte hd vervangen en ff de backup terugzetten" wordt als een disk binnenkort de geest zal geven. Wie houdt er zich namelijk bezig om ook het OS zelf te backuppen? Dus meestal is het "kapotte disk vervangen, OS installeren en dan data backup terugzetten", oftewel enkele uren down.
Dan maar een RAID, en het hoeft niet eens een hotswap te zijn. Kapotte disk eruit, nieuwe erin, en normaal kun je die al gebruiken terwijl de rebuild nog bezig is. Kostte me laatst welgeteld 2 minuten downtime ofzo (afgezien van het feit dat er gedurende de rebuild - een periode van een half uurtje ofzo - geen tweede disk mocht falen natuurlijk, maar dat heb je met een hotswap ook natuurlijk). Niets reinstall, niets backups bovenhalen. Ik kan je zeggen: dan ben je wat blij dat je een RAID array hebt. Ik installeer dan ook geen enkele bak meer zonder RAID array...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

httpd werkt prima, het enige wat nog niet werkt is postgresql. Aangezien ik daar geen verstand van heb is het toch echt even wachten op Nightbird

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pim. schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 23:49:
Aangezien ik daar geen verstand van heb is het toch echt even wachten op Nightbird
http://www.postgresql.org/docs/ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos
  • Niet online
Misschien dat het leuk is om ook DNS zo langzamerhand weer eens te configureren. Het lijkt erop dat je secondaries na een week downtime besloten hebben dat het domein niet meer bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

"m'n" secondairies, klinkt goed :P

Het lijkt er inderdaad op dat de dns verlopen is. Domein is "vergeten' door de authoritive dns server en dat zijn we niet zelf.
Aangezien dit iets is van voor mijn tijd en er een bedrijf (XTDNET) tussen lijkt te zitten die helemaal niet nodig (waar ik iig niets van weet) is denk ik dat er maandag een paar telefoontjes gepleegd gaan worden met dat bedrijf en T.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos
  • Niet online
Nee. Audhumla was master en de zone werd geslaved door twee servers van xtdnet. Dat is niet van voor jouw tijd, zo was configuratie op het moment dat jullie besloten dat Fedora eraf moest. Ik hoop dat je backups hebt van de zonefiles...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

Waarom zouden we daar geen backups van hebben :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een onbeschaamde vraag, maar ik probeer al een tijdje op www.dutchpowercows.org te kijken en krijg een 'host not found'. Zijn jullie nog druk bezig met die server te herinstaleren (ik neem aan op dezelfde hardware) of is het gewoon een kwestie van de DNS die nog niet werkt... In dat laatste geval, wat is dan de ip van de machine ;-)... Ik wilde de site eens laten zien aan wat mensen hier, maar dat lukt maar steeds niet.... zeg maar...

m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pavla
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-08 23:23
Verwijderd schreef op maandag 13 november 2006 @ 19:24:
Misschien een onbeschaamde vraag, maar ik probeer al een tijdje op www.dutchpowercows.org te kijken en krijg een 'host not found'. Zijn jullie nog druk bezig met die server te herinstaleren (ik neem aan op dezelfde hardware) of is het gewoon een kwestie van de DNS die nog niet werkt... In dat laatste geval, wat is dan de ip van de machine ;-)... Ik wilde de site eens laten zien aan wat mensen hier, maar dat lukt maar steeds niet.... zeg maar...

m.
De DNS werkt weer, ik denk dat het nu een kwestie is van Apache configgen en MySQL tables terugzetten. (DISCLAIMER: Dit is een wilde gok)

IP is: 83.137.144.157

Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

dns is terug, apache draait naar behoren, database is terug gezet dus nu alleen de db afconfiggen en het zou klaar moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pavla
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-08 23:23
Pim. schreef op woensdag 15 november 2006 @ 09:55:
dns is terug, apache draait naar behoren, database is terug gezet dus nu alleen de db afconfiggen en het zou klaar moeten zijn
Goed werk, ben benieuwd naar het resultaat, succes iig!

Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

Site en forum draaien weer, nog wel met kleine bugjes. Hopenlijk halen we dat er binnenkort uit :)

en einde stucky :)

[ Voor 10% gewijzigd door Pim. op 15-11-2006 19:08 ]

• Red Lion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-02 20:28

Red Lion

[MMS]

Allereerst: d:)b voor het fixen van de hele rambam.

Ik had alleen een vraagje: gaat de link http://www.dutchpowercows.org/dpch/S@h weer werken, of blijft deze down? Ik gebruikte 'm persoonlijk veel als snelkoppeling naar de laatste Hitparade van de dag. Many thankies :>

Nothing to see here folks, please move along.

• rpk
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-03-2011

rpk

Pim. schreef op woensdag 15 november 2006 @ 18:14:
Site en forum draaien weer, nog wel met kleine bugjes. Hopenlijk halen we dat er binnenkort uit :)
Ja, het draait weer als een zonnetje! *O* En volgens het eerste bericht op de voorpagina gaat er groot onderhoud plaats vinden over een week. :(
:w

For he to-day that crunched his PC's with me shall be my brother. Meegedaan aan: UD, Seti, Lifemapper, DF, R@H, F@H, de FaD en R@H Stampede, actieve projecten: Flushen op DPAD.

Verwijderd

Euh... bijna.... Als je op een van de nieuws items klikt.... dan 'gaat er iet fout' ;-).

m.

• JohFraEl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-07 12:45

JohFraEl

Slainte!

rpk schreef op donderdag 16 november 2006 @ 08:05:
[...]
Ja, het draait weer als een zonnetje! *O* En volgens het eerste bericht op de voorpagina gaat er groot onderhoud plaats vinden over een week. :(
:w
Alweer...? :+
"We hopen natuurlijk zo snel mogelijk weer up te zijn en geen FOK! te worden"
Ah, dan is het geen probleem ;)
http://www.dutchpowercows.org/doc.php?id=498
Helaas, er ging iets fout
Fout bij opvragen post.
http://www.dutchpowercows.org/dpch/f@h werkt ook nog niet. :/
suc6 met het vervolg d:)b

Winter | 1st T-net Review

• Pim.

Pim.

Vermiste posts zijn er weer, spamfilter geinstalleerd (moet alleen nog leren)

de rest zal ook wel goed komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightBird
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

NightBird

DPC-Crew Coding
*fixed*
JP schreef op 19 november per mail:
Ik wilde even opzoeken hoeveel mijlpalen "mijn" team heeft bij UD-grid, en kwam er toen achter dat de faq's niet bereikbaar zijn.
Met even verder zoeken kwam ik er achter dat van geen van de DPC projecten de faq's bereikbaar zijn.
Ik heb dit geprobeerd vanaf deze: http://www.dutchpowercows.org/project.php pagina.

Groetjes,
JP
*fixed*

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor het fixen... :) ik heb nu 9 mijlpalen kunnen tellen.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2006 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightBird
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

NightBird

DPC-Crew Coding
En vanaf dit moment werkt ook de backend weer, dat betekent dat al jullie nieuwspostings weer netjes geplaatst kunnen worden .. dus kom maar op met al die nieuwsfeiten!

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

Pagina: 1