Ik heb een Athlon XP3000+ die sinds 2 maanden op een FSB van 100mHz draait (60% van de gewone 166), en ook als XP 1700+ herkend wordt. De cpu is nooit van zijn socket afgeweest en heeft zijn eerste 2 levensjaren gewoon op 2170 mHz gedraaid. Het Mobo is een ASrock K7S8X. Het vreemde is dat soms als ik herstart hij wel als een 3000+ draait. Als de cpu stuk zou zijn zou hij toch helemaal niks meer doen?
Wat heb ik geprobeerd:
CPU host frequency op "Manual" en "By Jumper" zetten - Geen effect
ClearCmos - Geen effect
Nieuwste bios erop geflashed - Geen effect
Mobo batterij vervangen - Geen effect
manual Cpu host frequency aangepast - Ik krijg de fout "your CPU doesn't work on this frequency, please press F2 to adjust or bios will load default in 9..8..etc
Ik vindt het erg verwarrend, en weet niet meer wat het zou kunnen zijn. Hebben jullie nog ideen?
Misschien dat het uitmaakt: ik heb mijn cpu licht overgeclocked gehad, maar hooguit 2 uur, en hij is ook een tijd lang ondergeclocked geweest.
Wat heb ik geprobeerd:
CPU host frequency op "Manual" en "By Jumper" zetten - Geen effect
ClearCmos - Geen effect
Nieuwste bios erop geflashed - Geen effect
Mobo batterij vervangen - Geen effect
manual Cpu host frequency aangepast - Ik krijg de fout "your CPU doesn't work on this frequency, please press F2 to adjust or bios will load default in 9..8..etc
Ik vindt het erg verwarrend, en weet niet meer wat het zou kunnen zijn. Hebben jullie nog ideen?
Misschien dat het uitmaakt: ik heb mijn cpu licht overgeclocked gehad, maar hooguit 2 uur, en hij is ook een tijd lang ondergeclocked geweest.