Toon posts:

is er een site die de conversie naar IE7 bijhoud?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is er ergens een site waar je kan zien hoeveel mensen al zijn overgestapt op IE7? Iets wat mij in procenten kan vertellen hoe het ervoor staat.

Ik heb namelijk een site gemaakt die geoptimaliseerd is voor IE7 en FF. De site is afhankelijk van png alpha transparatie en daardoor dus niet geschikt voor IE6. qua css opmaak krijg ik het wel voor elkaar voor IE6, maar 't zal er nooit zo mooi uit zien.

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 20:15
waarom zet je geen teller of iets dergelijks op je website zodat je kan zien met welke browser hij het meest bekeken word?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik denk dat je dit ook zelf even zal moeten regelen; kijk naar de browser identificatiestring en trek je conlusies. Je zou daarnaast even Google kunnen gebruiken om eea zelf uit te zoeken; ik krijg niet echt het idee dat je dat al geprobeerd hebt :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-07 23:21
Je kunt toch ook d.m.v. browseridentificatie je site aanbieden aan de viewer? Als het IE6 is, gebruik dan CSS, bij FF en IE7 gewoon 'normaal'.

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-07 13:24

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb niet veel aan statistieken gaan bekijken via de site (of een van de vele anderen sites) aangezien de nieuwe versie nog gelanceerd moet worden en we willen dit doen als het marktaandeel van ie7 ongeveer 50% is.

De automatische updates moeten nog komen dus ik verwacht dat 50% binnen afzienbare tijd wel haalbaar is.

Natuurlijk kan ik afvangen of iemand ie7, ff of ie6 heeft en aan de hand daarvan de site aanpassen. Maar het probleem is juist dat het niet om een paar css bugs gaat die met *html body { ... etc zijn op te lossen, maar het gaat op png alpha transparantie. Dat is waar de site (voor ons iig en ook voor uitstraling) zijn voordeel mee haalt. (site= www.alexvangroningen.nl/new). Dus om de problemen met ie6 op te lossen moet er redelijk rigoreus te werk worden gegaan, dan kan ik misschien beter wachten op ie7..

speeder, tnx voor de link. het geeft denk ik goed aan dat de conversie naar ie7 redelijk snel gaat.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:53

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Semi-transparante PNG's werken ook in IE6 als je ze als achtergrond zet doormiddel van de filter: property in CSS. De code van de website bevat nergens een PNG-afbeelding, maar het zijn overal al achtergrondafbeeldingen, dus dat zou je makkelijk kunnen laten werken in IE6.

Je hebt echter een nog groter probleem in Firefox, bij vensters die minder breed zijn dan 1024 pixels valt een belangrijk gedeelte van de website aan de linkerkant helemaal weg.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Pagina: 1