[BBG] Multimediasysteem november

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 17:23
Bij deze de concept-versie van het multimediasysteem voor de BBG van november. Helaas zijn de prijzen van componenten tegen de gebruikelijke trend in niet gedaald maar juist gestegen. Hierdoor was er weinig ruimte om veel veranderingen door te voeren ten opzichte van de vorige BBG. Ik heb er daarom voor gekozen om op wat kleine aanpassingen te doen naar aanleiding van de reacites op de vorige BBG, zoals het vervangen van de 20" breedbeeldmonitor voor een 19" 4:3-variant. Ik heb nog overwogen om een AMD-systeem te configureren, maar dat is gezien de prijs/prestatieverhouding nauwelijks te verantwoorden.

Nog even voor de duidelijkheid, het multimediasysteem kan het beste gezien worden als 'de pc voor in de huiskamer', waarop dus taken als internetten, tekstverwerken, een spelletje spelen, digitale foto's bewerken, eventueel een video bewerken en de mogelijkheid om tv te kijken/op te nemen worden verricht. Het moet dus een veelzijdig systeem zijn. Je zou het ook kunnen zien als een basissysteem waar naar gelang de behoefte de nodige aanpassingen aan kunnen worden verricht.

ProductPrijs
Processor1156689097.jpg€ 211,76
MoederbordMSI P965 Neo-F€ 94,52
CPU-KoelingArctic Cooling Freezer 7 Pro (Socket 775)€ 16,90
Geheugen 512MB x 2 (1GB) PC4200 DDR2, CL4 (Kingston KVR533D2N4K2/1G)€ 106,98
VideokaartAsus GeForce 7600 GS 256MB DDR2€ 98,97
TV-kaartHauppauge WinTV PVR-150MCE€ 53,-
Geluidskaart Creative Soundblaster Audigy 4€ 44,20
NetworkcontrollerOnboard Realtek RTL8110SC Gigabit LAN-controller
HardeschijfMaxtor DiamondMax 10, 300GB SATA II€ 85,75
DVD-branderBenQ DW1655 16x (Dual-layer, LightScribe)€ 36,15
DiskettestationALPS Diskette Drive (Zwart)€ 4,88
Flash-lezerApacer Embedded Card reader 15 in 1 (zwart)€ 9,37
BehuizingArctic Cooling Silentium T3€ 77,98
Monitor Samsung SyncMaster 940BF (19", 2ms g>g, D-sub/DVI-D)€ 265,-
Toetsenbord en muis Logitech Cordless Desktop LX 300€ 38,-
LuidsprekersCreative Inspire T6060€ 65,81
Totaalprijs bij opstellen BBG€ 1.209,27

De goedkoopste leveranciers van deze configuratie kunnen opgezocht worden door de bovenstaande configuratie via deze link in je pricewatch winkelmand te plaatsen. De bestaande inhoud van je winkelmand wordt hierbij overschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-09 17:57
Ziet goed uit behalve dat de processor wordt weergegeven als 1156689097.jpg dit zal c2d e6400 moeten zijn, als ik naar de prijs kijk?

Edit: nog 40 euro budget over (weet niet of het nu 1200 of 1250 euro totaal mocht zijn) wordt dit gereserveerd voor verzendkosten? anders misschien extra spenderen aan graka. nevermind 1200 €

[ Voor 43% gewijzigd door asfaloth_arwen op 27-10-2006 09:27 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas kom ik al gemakkelijk richting de 1300 euro doordat de prijzen bij pricewatch daadwerkelijk lager liggen dan de prijzen officieel in de winkel.
Bijvoorbeeld: Arctic Silentium T3 heeft bij PCzaak = Geen levertijd beschikbaar
Bij andere zaken is het ook moeilijk verkrijgbaar of 20 tot 30 euro duurder.
Eenzelfde met de Monitor.

Even een vraagje niet voor het systeem zelf maar zo even.
Wat nu als men de E6300 processor zou nemen in combinatie met PC4200/PC4300 CL3, zou dat sneller zijn dan huidige combinatie of niet?

Groeten Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar raar vind ik dit. Tweakers.net kon 2 maanden geleden hetzelfde met PC4200 CL3 en een 20" breedbeeldmonitor voor 20 euro meer in de BBG opnemen, en nu een 19" monitor en PC4200 CL4?

Dat betekent dus dat ik nou absoluut geen multimedia systeem zou gaan aanschaffen waar ik 50 euro meer betaal voor 2 maanden langer 'wachten'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:06
Het is vreemd, maar de laatste twee maanden zijn al onze BBG configs duurder geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-09 14:01
Ik zie dat het budget er niet voor is, maar ik zou gaan voor een sterkere videokaart zoals de 7600GT, 7900GS, x1950PRO. Verder is ook de harde schijf een seagate barracuda 7200.10 een goede schijf volgens mij. En die diskette mag er nu ook wel eens uit wat mij betreft. Je zou bijvoorbeeld kunnen besparen door een e6300 te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk systeempje toch zou ik nog even nadenken over de monitor. dit is echt een snelle gamers monitor. Door vooral dit snel, lever je in op beeldkwaliteit. om voor die 2ms responsietijd te gaan betalen vind ik echt onzin. 8ms moet al zeker genoeg zijn. bij een multimedia-systeem zou ik toch mooier beeld of goedkoper uit zijn de voorkeur geven ipv de responsietijd. neem bijvoorbeeld die 20 inch van LG.

Ik weet dat het budget krap is, maar bij zo'n sterke processor kun je er niet beter 2GB aan geheugen inzetten. Ook de videokaart zou ik iets opkrikken naar een 7600 GT. Je kunt ook de e6300 nemen. Dan kun je in ieder geval upgraden naar een 7600GT

Waarom nemen we niet de seagate barrcuda 7200.10 als harde schijf. Ik dacht dat we daar al een langere tijd op overgestapt waren.

Een diskette station blijft voor mij echt een raadsel. Het is natuurlijk niet duur maar komop een diskettestation. Laat dat even op je inwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatore.NL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:17
Hielko schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 13:02:
Het is vreemd, maar de laatste twee maanden zijn al onze BBG configs duurder geworden.
Komt mede doordat de prijzen van het geheugen tot 30% omhoog is gegaan.

Sei orbu, ceccu e sordu, e taci campi cent' anni in pace!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
hello_moto schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 13:44:
Ik zie dat het budget er niet voor is, maar ik zou gaan voor een sterkere videokaart zoals de 7600GT, 7900GS, x1950PRO. Verder is ook de harde schijf een seagate barracuda 7200.10 een goede schijf volgens mij. En die diskette mag er nu ook wel eens uit wat mij betreft. Je zou bijvoorbeeld kunnen besparen door een e6300 te nemen.
Dat lijkt me een beetje overkill voor een systeem waar "wel eens een spelletje op gespeeld wordt". Als er ruimte voor was in het budget was het te overwegen geweest, maar in dit geval kan dat dus niet, en de 7600GT voldoet prima imo.

Verder vraag ik me af of dat scherm niet goedkoper kan. Dit is toch wel een echt gaming scherm. Volgens mij is zo'n "luxe" scherm niet nodig. Het is zelfs hetzelfde scherm als in het high-end gaming systeem aanbevolen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:29
Zou het niet beter zijn om er een E6600 in te zetten?
Zoals in dit stukje schrijfwerk op Anandtech laat zien heeft het aardig wat voordeel mbt multimedia om meer cache te hebben. Voeg daar de hogere snelheid bij en de performancewinst schiet nog verder omhoog.

Okee, zit je wel op 1300 euro, ooit gehoord van inflatie?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-09 14:01
RoD schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 14:20:
[...]

Dat lijkt me een beetje overkill voor een systeem waar "wel eens een spelletje op gespeeld wordt". Als er ruimte voor was in het budget was het te overwegen geweest, maar in dit geval kan dat dus niet, en de 7600GT voldoet prima imo.

Verder vraag ik me af of dat scherm niet goedkoper kan. Dit is toch wel een echt gaming scherm. Volgens mij is zo'n "luxe" scherm niet nodig. Het is zelfs hetzelfde scherm als in het high-end gaming systeem aanbevolen wordt.
Vind ik ook, een 7600GT voldoet. Maar nu zit er een 7600GS in :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03 12:28

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

@ Benny Ray

Als je bv je bios wil flashen kan een diskette station nogal handig zijn

www.koopeendroom.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:29
@Maarten-NForce: dat doen we tegenwoordig via Windows met een programma van de moederbord-fabrikant of vanaf cd-rom. Diskette is echt nergens meer voor nodig.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-09 17:23
Mja, diskette station blijft er voorlopig toch inzitten. Voor het installeren van Windows is het namelijk ook wel handig als je een Serial ATA-harddisk hebt.
Ik zal nog eens goed naar het scherm kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 13:21

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Wat ik me altijd afvraag bij het multimediasysteem. Waarom wordt er een lcd-monitor met een TN-paneel gekozen in plaats van een lcd-monitor met een MVA-paneel? Die laatste heeft grotere kijkhoeken, betere kleuren en is ook nog eens stukken beter geschikt voor film. TN is immers maar in een ding goed: games!
Een van de goedkoopste lcd-monitors met MVA-paneel is de Acer AL1923. Deze is zelfs nog een tientje goedkoper dan de gekozen Samsung. Dus ik zou zeggen, gooi die Samsung eruit en die Acer erin.

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Ford
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-02-2022
Martin Sturm schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 18:14:
Mja, diskette station blijft er voorlopig toch inzitten. Voor het installeren van Windows is het namelijk ook wel handig als je een Serial ATA-harddisk hebt.
Ik zal nog eens goed naar het scherm kijken.
Inderdaad.
En al dat gezeur om een diskette station van 5 euro elke keer.

M6Va: P-M 750, 1024MB, 80GB 5400rpm, X700 128MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerUp
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01:04
Hier ook nog een keer: die BenQ DW1655 is bijna nergens meer te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neudeboules
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-06 16:47

neudeboules

FC-Utrèg waor (146730)

PowerUp schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 21:47:
Hier ook nog een keer: die BenQ DW1655 is bijna nergens meer te krijgen
En ook hier ben ik het wederom met je eens. HAd een LiteOn moeten zijn, maar geen idee welke ID deze heeft onder zijn nieuwe merknaam

jaja goh goh,heb even geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neudeboules

neudeboules

FC-Utrèg waor (146730)

Ik ben na de guide van September het volgende aangeschaft

-Moederbord: MSI P965 Neo-F
-Processor: Core 2 Duo E6300
-geheugen: Transcend PC4200 CL3
-Liteon lightscribe DVD brander
-Videokaart: Asus GeForce 7600 GS 256MB DDR2
-TV-kaart: Hauppauge WinTV PVR-500MCE
-Networkcontroller: Onboard Realtek RTL8110SC Gigabit LAN-controller
-Hardeschijf: Maxtor DiamondMax 10, 320GB
-Behuizing: Arctic Cooling Silentium T3
-Toetsenbord, afstandsbediening en muis: Logitech Cordless Desktop - Type ben ik kwijt. Afstandsbediening werkjt met WinXP MCE
-Luidsprekers: Creative Inspire T6060

Ik kan nog niet echt zeggen dat ik tevreden ben, maar dat komt voornamelijk door twee zeer hardnekkige problemen.
1) Het is op het moment onmogelijk om soepel een DVD af te spelen. Ik instaleer me helemaal een slag in de ronte met WinDVD, PowerDVD6, WinXP codecs, etc. Tot op heden allemaal zonder succes.

2) Het tweede punt is de Hauppauge WinTV PVR-500MCE, het is zeer omslachtig om alles te instaleren. Ik snap echt niet waarom alle benodigdheden niet in 1 instalatie pakket kunnen. Wat ik ok doe er blijft enorm veel ruis op het beeld zitten (hoogwaardige coax kabel - 4 m lang). Op het moment ligt de TV kaart naast de computer. Eerst maar eens proberen om de DVD speler aan de praat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neudeboules

neudeboules

FC-Utrèg waor (146730)

neudeboules schreef op zondag 12 november 2006 @ 13:17:
Ik ben na de guide van September het volgende aangeschaft

-Moederbord: MSI P965 Neo-F
-Processor: Core 2 Duo E6300
-geheugen: Transcend PC4200 CL3
-Liteon lightscribe DVD brander
-Videokaart: Asus GeForce 7600 GS 256MB DDR2
-TV-kaart: Hauppauge WinTV PVR-500MCE
-Networkcontroller: Onboard Realtek RTL8110SC Gigabit LAN-controller
-Hardeschijf: Maxtor DiamondMax 10, 320GB
-Behuizing: Arctic Cooling Silentium T3
-Toetsenbord, afstandsbediening en muis: Logitech Cordless Desktop - Type ben ik kwijt. Afstandsbediening werkjt met WinXP MCE
-Luidsprekers: Creative Inspire T6060

Ik kan nog niet echt zeggen dat ik tevreden ben, maar dat komt voornamelijk door twee zeer hardnekkige problemen.
1) Het is op het moment onmogelijk om soepel een DVD af te spelen. Ik instaleer me helemaal een slag in de ronte met WinDVD, PowerDVD6, WinXP codecs, etc. Tot op heden allemaal zonder succes.

2) Het tweede punt is de Hauppauge WinTV PVR-500MCE, het is zeer omslachtig om alles te instaleren. Ik snap echt niet waarom alle benodigdheden niet in 1 instalatie pakket kunnen. Wat ik ok doe er blijft enorm veel ruis op het beeld zitten (hoogwaardige coax kabel - 4 m lang). Op het moment ligt de TV kaart naast de computer. Eerst maar eens proberen om de DVD speler aan de praat te krijgen.
Inmiddels heb ik twee andere DVD spelers geprobeerd. Deze doen het in andere systemen wel, maar geven in het nieuwe systeem net zulk haperig beeld. Ik heb geprobeerd omDirextX9 te uninstallen. Dit resulteerde uiteindelijk in een verse instalatie van WinXP MCE (sp2).

edit; [DVD]Speler wil niet in (U)DMA
inmiddels opgelost zie link

[ Voor 3% gewijzigd door neudeboules op 27-11-2006 21:31 ]

Pagina: 1