Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Deeltijd HBO BI voor ervaren ICT-er?

Pagina: 1
Acties:
  • 281 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Foutloos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-07 17:11

Foutloos

Hiero dus.

Topicstarter
Ik ben begin dertig, heb 8 jaar ICT ervaring en daarin een gezonde groei doorgemaakt. Ben een autodidact en heb me zo een beetje ontwikkeld van helpdeskmedewerker tot ervaren netwerkbeheerder. Daarnaast functioneer ik zo af en toe als technisch consultant met een commercieel tintje. Verder heb ik wat leidingevende rollen vervuld, zoals bijvoorbeeld voorzitter zijn van een bestuurlijk orgaan. Dat gaat me goed af, ik merk dat dit me ligt. Op middellange termijn zie ik me zelf als manager, bijvoorbeeld ICT in een middelgrote organisatie.

Om een beetje vaart achter mijn ontwikkeling te zetten overweeg ik om een opleiding HBO BI te doen naast mijn baan, bijvoorbeeld via NTI of LOI. Dit duurt zo'n drie jaar en kost pakweg 150 euro per maand.

Heeft iemand hier ervaring mee? Of anderszins ervaring met een HBO opleiding een lange tijd na je vooropleiding? Tips, opmerkingen? Is die toelatingstoets iets om je druk over te maken?

Tja, daar is hij dan...

Verwijderd

Waarom ga je geen deeltijd studie doen? kost evenveel en je word meer gedreven om de lessen te volgens dus studie af te ronden. Wat je bij zelfstudie dus niet hebt.

bij de hhs.nl bieden ze de deeltijd vorm aan in 2 avonden per week.

• Mema
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-11 10:23
Kijk ook eens bij hogeschool novi en de ict kopstudies die ze aanbieden.

Mema

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-11 21:42

zomertje

Barisax knorretje

Tenzij je goed bent in de motivatie zou ik ook eerder voor een hogeschool kiezen dan voor zelfstudie. En realiseer je, het is erg pittig om een hbo te doen naast je werk.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-10 18:23

Alternativ

4 8 15 16 23 42

zomertje schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 21:52:
Tenzij je goed bent in de motivatie zou ik ook eerder voor een hogeschool kiezen dan voor zelfstudie. En realiseer je, het is erg pittig om een hbo te doen naast je werk.
Daar moet ik je ongelijk in geven, ik heb zelf ook Bedrijfskundige Informatica gevolgd, evenals een minor op het gebied van Personeels Management en ik kan je verzekeren dat ik daarnaast mits de uren het toestonden (en dat deden ze in de tijd van de minor) lekker fulltime gewerkt heb. Het enige waar het niet aan moet ontbreken is motivatie en vooral je weekend om je huiswerk af te ronden.

alternativ

Verwijderd

kijk ook even in deze thread:

Thuisstudie HBO via LOI

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-11 11:14
Bij de Hogeschool van Amsterdam bieden ze ook BI aan in deeltijd. Daarnaast kun je daar vaardigheden die je al bezit rechtstreeks omzetten in competenties, zodat je geen dingen hoeft te gaan studeren die je al kunt.

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

Alternativ schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 22:02:
[...]

Daar moet ik je ongelijk in geven, ik heb zelf ook Bedrijfskundige Informatica gevolgd, evenals een minor op het gebied van Personeels Management en ik kan je verzekeren dat ik daarnaast mits de uren het toestonden (en dat deden ze in de tijd van de minor) lekker fulltime gewerkt heb. Het enige waar het niet aan moet ontbreken is motivatie en vooral je weekend om je huiswerk af te ronden.
Dat hangt er natuurlijk ook vanaf:
- heb je veel reistijd? (ik moest er nog 3 uur per dag naast reizen met de auto, tijd die je minder aan andere dingen kan besteden)
- wie kookt, wast af, enz?
- Heb je rustig werk waar je s avonds niet moe van bent of is het stressen?

Het is ook vaak de duur van de studie, ik was er 4 jaar zoet mee, gedurende die periode viel het me steeds zwaarder.
Ik heb trouwens Technische Informatica gedaan, dat is misschien ook anders.

[ Voor 6% gewijzigd door zomertje op 31-10-2006 18:31 ]

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-10 18:23

Alternativ

4 8 15 16 23 42

zomertje schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 18:29:
[...]

Dat hangt er natuurlijk ook vanaf:
- heb je veel reistijd? (ik moest er nog 3 uur per dag naast reizen met de auto, tijd die je minder aan andere dingen kan besteden)
- wie kookt, wast af, enz?
- Heb je rustig werk waar je s avonds niet moe van bent of is het stressen?
Dat heeft dus allemaal met motivatie te maken, ik werkte 8 soms 9 uur per dag, moest 's avonds nog naar school en dan was ik nog in staat om rond 12 extra huiswerk te doen.. Tuurlijk het breekt je op en in mijn geval was het een half jaar hard studeren en dan de minor op zak.
Het is ook vaak de duur van de studie, ik was er 4 jaar zoet mee, gedurende die periode viel het me steeds zwaarder.
Ik heb trouwens Technische Informatica gedaan, dat is misschien ook anders.
Gaan we de Technische Informatica - Bedrijfskundige Informatica discussie hier ook al starten, face it wij kunnen goed met de babbel en zijn niet op ons achterhoofd gevallen "jullie" zijn goed in het daadwerkelijk uitwerken van gebabbel en weten de onzin eruit te filteren niet meer niet minder. Ik wil zeker niet beweren dat Bedrijfskundige Informatica moeilijk is, het is meer een beetje van alles wat dan op één ding concentreren (zoals het leren analyserend denken en programmeren op de HIO (technische informatica) maar het heeft wel flink wat houvast gegeven op mijn universitaire master.

alternativ

• zomertje

zomertje

Barisax knorretje

Alternativ schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 18:51:
Gaan we de Technische Informatica - Bedrijfskundige Informatica discussie hier ook al starten, face it wij kunnen goed met de babbel en zijn niet op ons achterhoofd gevallen "jullie" zijn goed in het daadwerkelijk uitwerken van gebabbel en weten de onzin eruit te filteren niet meer niet minder. Ik wil zeker niet beweren dat Bedrijfskundige Informatica moeilijk is, het is meer een beetje van alles wat dan op één ding concentreren (zoals het leren analyserend denken en programmeren op de HIO (technische informatica) maar het heeft wel flink wat houvast gegeven op mijn universitaire master.
Nou, ik denk dat ik bedrijfskundig makkelijker gevonden zou hebben achteraf. Maar dat heeft niets met makkelijker of moeilijker in het algemeen te maken. Maar meer met mijn toen (en nu nog) best belabberde programmeerkennis :P Het kost mij gewoon dagen om een goed werkend java programma te maken terwijl een ervaren programmeur daar in 2 uurtjes mee klaar is. Maar wie is een ervaren programmeur als ie met de opleiding start? (en ik hoef ook geen ervaren programmeur te zijn trouwens :) )

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-11 13:11
Ik hoop dat je dit nog leest :)

Ik ben net 30 geworden en zit in mijn eerste jaar Technische Informatica - Deeltijd op de HHS. Die kennismakingstoets was een Nederlandse toets waarbij er maar 9 van de 24 studenten zijn geslaagd. Bij de voltijd opleiding lag het percentage gezakte studenten vele malen hoger! Het is in elk geval niets om je druk om of over te maken. Wat woorden oefenen en je dt skills bijwerken. Nu de opleiding zelf. Wij zijn 1 blok verder en er zijn volgens mij 3 studenten afgevallen. Er is nog minstens 1 student die is overgestapt naar Informatica. De eerste 6 weken vroeg ik mezelf echt af waar ik aan was begonnen. Ik heb een veeleisende baan en ben vader van 3 kinderen pffff. Maar nu wij aan het tweede blok gaan beginnen denk ik wel dat ik mijn draai heb gevonden. Ik weet waar ik op moet letten, dat ik mijn huiswerk goed moet indelen (het afschuiven heb ik wel afgeleerd!). Het eerste jaar is altijd zwaar omdat je vrij veel vakken krijgt die allemaal nieuw zijn. Ik kan absoluut nog niet programmeren en digitale techniek boeit mij net zo min. Net als op de middelbare school vraag ik mij af waar ik dit allemaal voor nodig heb. Ik maak mezelf maar wijs dat ze ons een manier van denken willen bij brengen. Wat mij zeker het eerste blok ERG tegen viel was de planning die niet deugde. Opdrachten waren vaak onduidelijk net als het huiswerk. Zo kwam ik wel eens voor verassingen te staan 1 dag voor de les, of in tijdens de les zelf. TI-DT wordt dit jaar voor het eerst gegeven op de HHS. Dus dat maakt het zeker niet makkelijker. Ik heb overigens voor DT gekozen omdat de major voornamelijk uit CCNP certificering bestaat. Ik hoop voor deze blokken vrijstelling te krijgen om zo mijn minor te doen. In het ergste geval verwacht ik alleen voor de lessen vrij te krijgen. Heb ik het alsnog makkelijker dan de rest van mijn medestudenten. Het is zwaar hoor, vergis je niet. De stof die behandeld wordt is vrij logisch, maar toch vergt het wel wat aandacht van mijn hersenen. Dus na een werkdag en schoolavond van 18:30 tot 22:30 ben ik wel moe. Tel daar bij je huiswerk op en reken dan maar dat je wat hobbies on hold kunt zetten. Zo gaat dat wel bij mij. Ik heb het er wel voor over. In plaats van de hele dag naar Discovery Channels en National Geographic te kijken werk ik nu aan mijn betere toekomst.

Als je nog vragen hebt, stel ze maar, of PM...

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Pagina: 1