Toon posts:

beeldscherm wazig, waardoor?

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hoi allemaal,
ik kan mijn letters niet meer goed zien op mijn beeldscherm (nee, ik heb geen nieuwe bril nodig ;) )
het lijkt net of de letters 2x worden geprojecteerd, en dan net 1 micrometer van elkaar (boven elkaar)
ik heb een CTX 17" VL710 en een Asus V7100
ik heb nix nieuws geinstalleerd ofzo, ook niets veranderd. deed opeens zo raar!

alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
oja, als ik het heel donker zet, dan zie ik het wel goed.
:?

Verwijderd

je scherm is gewoon niet meer goed afgesteld. Ofwel zijn de transistoren een beetje bagger aan het worden.

Je kan het probleem nog wel tijdelijk (en waarschijnlijk ook maar gedeeltelijk) oplossen door je monitor open te schroeven en die drie schroefdinkjes beetje naar links of rechts te draaien. Normaal gezien zijn deze vastgelijmd, nix van aantrekken, lijm wegdoen, draaien en TERUG VAST LIJMEN, anders ga je terug hetzelfde voorhebben.

BTW: uitleg is beetje inconsistent, weetk, maar ben ook maar amateur :) zoek eens rond, er moet ergens een handleiding hiervoor op het inet rondslingeren, want klooien met monitor terwijl hij opstaat is wel beetje gevaarlijk :)

Verwijderd

Topicstarter
dus dat ding is gewoon kapot?

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-08 14:20
vraag eens aan de fabrikant zou ik zeggen

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Heb je al een nieuwe monitor geprobeerd? Wie weet ligt het namelijk aan de videokaart(een veel voorkomend probleem bij een Geforce 2 MX, ik had het eerst namelijk ook=> omgeruild => werkte toen goed).

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 31 januari 2001 20:11 schreef wcduck het volgende:
Heb je al een nieuwe monitor geprobeerd? Wie weet ligt het namelijk aan de videokaart(een veel voorkomend probleem bij een Geforce 2 MX, ik had het eerst namelijk ook=> omgeruild => werkte toen goed).
het is net gebeurd, eerst deed mijn mx het nog wel gewoon goed (beeldscherm trouwens ook)
ik ga maar eens de bon opzoeken voor garantie ;)

Verwijderd

nVidia DAC|:(

Verwijderd

Probeer eerst eens een andere kabel die kunen ook vreemde dingen opleveren als er iets niet helemaal goed zit.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 31 januari 2001 22:55 schreef Serious Devil het volgende:
nVidia DAC|:(
sorry, wat bedoel je daarmee??

• bassio
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:06
De kabel is vaak de oorzaak van dubbelle letters e.d. op je scherm. Hetzelfde gebeurd vaak als je een verlengkabel voor je monitor gebruikt.

Als je je kabel los kunt halen van je computer kan je het beste een nieuwe kabel kopen. Voor het beste resultaat moet je dan een "shielded" kabel nemen. Voorkomt storing en dubbele lijnen e.d.

Wat ik laatst ook nog las in een posting is dat er op je monitor aan de rechter achterkant 3 stelknoppen zitten.

Mijn monitor was ook een beetje wazig en door aan die knoppen de draaien kon je de focus veranderen. Scheeld bij mij een heleboel.

Let wel op als je het doet. Je monitorkap moet er af en je moet de knoppen verstellen als de monitor aan staat. Voorzichtig dus.

Ik heb een klein gat in mijn monitorkap gemaakt en nu kan ik er altijd bij.....

Succes.

• PowerPee
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06-2025
probeer eens een lagere refresh rate in te stellen. Bij mij worden dan mijn letters een stuk scherper! Je kunt ook bij je monitor proberen om de H-moire functie bij te stellen.
Ik heb dit probleem ook en ben er nog steeds niet uit wat het is?!

goedluck

Verwijderd

Wat je moet testen is het volgende:

Staat je resulutie niet te hoog ingesteld.
Er mag geen verlengkabel gebruikt worden.
Bij voorkeur lengte niet langer dan 2 meter.
Dit in verband met interferencie.
Als dit niet helpt kun je de kast open schroeven en de stelschroef met daarbij de tekst FOCUS voorzichtig heen en weer draaien terwijl je monitor aan staat met een blauw scherm en letters daarin.
Nu kun je hem op zijn scherpst zetten.
LET OP HET IS HOOGSPANNING DAAR!

Ik hoop dat je hier wat aan hebt

Verwijderd

Topicstarter
ok
bedankt allemaal, ik ga gewoon het beeldscherm terugbrengen, want ik ben niet zo technisch :'(

ik heb geen verlengsnoer ofzo, dus daar ligt het niet aan.
weten jullie hoeveel garantie erzit op een mycom beeldscherm :?
Pagina: 1