Hoe chipsetkoeling van P5ND2 fatsoenlijk terug plaatsen?

Pagina: 1
Acties:

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-01 19:45
Ik heb mijn northbridge koeler van mijn Asus P5ND2 SLI er af gehaald omdat ik nieuwe thermalpaste er op wilde doen. Dit is gelukt, maar helaas is een zo'n wit pinnetje afgebroken. Nou heb ik er wel een van een ander moederbord afgehaald, helaas is deze iets korter. Het zit nu dus wel, maar of het ook 100% goed zit, durf ik niet te zeggen.

Is er nog een andere oplossing dit goed vast te zetten? Ik heb al gekeken naar een Zalman koel oplossing, helaas zijn deze erg hoog, en mijn Scythe Ninja zit daar voor in de weg...

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-07-2025
Zalman koeler kopen, en even op maat maken, dat lijkt me een niet al te moeilijke oplossing. :).

• eX0duS
Ja maar als ik er een (flink) stuk af zou zagen (hoe zaag je er zoiets af), dan blijft er ook weinig koelvermogen over volgens mij...

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-07-2025
eX0duS schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 08:05:
Ja maar als ik er een (flink) stuk af zou zagen (hoe zaag je er zoiets af)
Inkoppertje: een ijzerzaag
eX0duS schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 08:05:, dan blijft er ook weinig koelvermogen over volgens mij...
Hangt er vanaf hoeveel je een flink stuk vindt, ik weet niet hoe warm de NB van de P5ND2 wordt maar over het algemeen valt het wel een beetje mee.

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-01 19:41
Naj_Geetsrev schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 08:17:
[...]

Inkoppertje: een ijzerzaag

[...]

Hangt er vanaf hoeveel je een flink stuk vindt, ik weet niet hoe warm de NB van de P5ND2 wordt maar over het algemeen valt het wel een beetje mee.
P5ND2-SLI = nForce4 = heet!! Je kan eens naar een pc winkel stappen en vragen of ze toevallig van die dingetjes hebben liggen? Anders zo`n zalman NB ding kopen, daar de pinnetjes uit slopen en in je NB koeler douwen :)

• CodeConnected
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-11-2025
misschien past de thermaltak extreme Spirit II(dat is de beste NB cooler die er is) wel als je ook iets weghaalt van de ninja.

• eX0duS
Hehe die is me iets te groot...
De nForce 4 word idd behoorlijk heet ja, je brand echt je vingers aan dat koelbloek als de pc iets aan he doen is...

[ Voor 65% gewijzigd door eX0duS op 30-10-2006 08:31 ]

• eX0duS
Ik heb gister de CPU eens vervangen door een ander exemplaar om te kijken of deze beter overklokte, dit was dus niet zo. Hierna weer de originele CPU terug geplaats, maar toen begon mijn PC ineens te hangen en gek te doen...
Als ik aan het koellichaam van de northbridge voelde was deze wel zo heet dat ik echt mijn fikke er aan brande, dat lijkt mij niet normaal?
Ik heb er nu en fan op gezet nu is mijn stabiel weer stabiel (nu al 2 uur prime stable), maarrehm, kan dat inderdaad zo zijn dan? Als je het niet aan kan raken dan is het echt te heet neem ik aan?
Ik denk dat ik per ongeluk die koeler heb aangestoten ofzo, nu zit hij er scheef op misschien, maar aan de andere kant, als hij geen contact maakt, dan zou die koeler toch ook niet zo heet worden?
Denk dat ik maar zo'n Zalman ding haal ofzo met thermal lijm... Dan plak ik het er gewoon op.

[ Voor 5% gewijzigd door eX0duS op 24-02-2007 11:07 ]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-01 00:03
eX0duS schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 11:03:
Als ik aan het koellichaam van de northbridge voelde was deze wel zo heet dat ik echt mijn fikke er aan brande, dat lijkt mij niet normaal?

kan dat inderdaad zo zijn dan? Als je het niet aan kan raken dan is het echt te heet neem ik aan?
Ja precies. Een nForce4 chipset mag zo tussen de 45 en de 50 graden worden. Als jij je handen er aan brandt is het denk ik zo'n 50-60 graden. Veel te warm dus.

Zoals je hierboven vermeldde over dat fannetje, gewoon zorgen voor een goede airflow in je kast met lekker veel intake en outtake fannetjes.

• Ernie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-01 14:46
Je koeling aan je chipset vastlijmen zou ik persoonlijke niet doen. Er zal vast wel een koeler zijn die gewoon standaard past. Als het goedkoop moet zijn kun je eens kijken naar een zalman heatsink en dan kun je daar met lange schroeven vast wel een fan op monteren. Als het wat mag kosten kun je nog eens overwegen om de Extreme Spirit II te kopen of de thermalright HR05 SLI met een fan.

• eX0duS
Ik heb de Zalman NBzoveel gekocht, is een niet al te groot blauw koelding. Ik hoop dat ie past. Ik hoop trouwens ook dat het hiermee opgelost is.
Ik denk dat de pinnetjes die ik er bij gekregen heb ook wel in dat Asus koelblok kunnen.

/edit
Het is inmiddels opgelost volgens mij. Ik heb de Zalman geplaatst, en nu is ie sowieso koeler als eerst. :)

[ Voor 20% gewijzigd door eX0duS op 24-02-2007 17:30 ]

Pagina: 1