Toon posts:

power supply te zwak ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gekocht.

Gainward GeForce 7950GX2 1GB,1.4ns GDDR3
Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 Kit
Western Digital Caviar SE16 250GB SATA2 16MB 7200RPM x2
Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/koeler
Asus P5W DH Deluxe,I975X,Socket-775,ATX, SATAIIx7, Dual-GbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16

Powered door:
Black Diamond Power Supply 12cm Fan, 20/24 Pin, SLI 2x6pin, 400Watt

Raid:
0+1

Winxp SP2 alle updates + MOBO drivers van de CD geinstalleerd

mijn problemen:
Het systeem reboot willekeurig, de ene keer komt hij tot in windows en kan ik 30 min+ doen wat ik wil zonder problemen (heb een benchmark in 3D mark 06 gedraait zonder problemen).
Als hij dan reboot, reboot hij 1-15 keer soms vlak na dat hij de post weer geeft soms voor dat hij post weer geeft.
Ik dacht dat het een hitte probleem was maar die keren dat hij dan de post weer gaf en ik naar de bios kon was de CPU & SYS temp rond de 40C.

ander klein probleempje wat ik heb is dat hij mijn geheugen weer geeft als 5300 inplaats van 6400.

Zal dit probleem opgelost zijn als ik er een 500w psu in gooi?
Of is het wat anders?

• mtjoeng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-01 08:13
heb je het power stekkertje aangesloten van je Geforce kaart?
anders doetie dit

Verwijderd

Topicstarter
ja, die zit er in zoals ik zei, ik heb ook al een benchmark gedraait in 3Dmark06

Verwijderd

draai je raid 0+1?

Verwijderd

Topicstarter
ja, ik draai OS op een raid 0 array en er is nog een ongepartitioneerde raid 1 array.

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-01 16:22
Je werkt wel krap aan qua voeding. Maar meestal is bij een tekort power te merken als er een apparaat aangaat, b.v. de cd/dvd-rom speler.

Ik kan niet echt precies uitmaken welke handelingen je doet als de pc uitvalt. miss dat je hier nog wat meer over kan vertellen (b.v. welk programma, hoeveel programma's)

Carpe Diem

Verwijderd

Topicstarter
muppet99 schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 04:45:
Je werkt wel krap aan qua voeding. Maar meestal is bij een tekort power te merken als er een apparaat aangaat, b.v. de cd/dvd-rom speler.

Ik kan niet echt precies uitmaken welke handelingen je doet als de pc uitvalt. miss dat je hier nog wat meer over kan vertellen (b.v. welk programma, hoeveel programma's)
Geen programma's alleen windows XP sp2 (uptodate), als hij al in windows komt hij powered up en dan voor dat de post in beeld komt start hij al weer opnieuw op, dit blijft hij een random aantal keer doen, en dan boot hij weer verder, tot een bepaald punt soms tot vlak na de post, soms tot in windows waarna hij 2-30minuten in windows blijft en daarna weer reboot.

• mtjoeng
haal 1 van je mems los / proberen
dan de ander
en/of probeer een (simpele) stick die je nog hebt liggen

wellicht is het je mem?

en; zet in je BIOS alles op Auto / of juist langzamer en proberen
als ie t langzaam wel doet, is er toch iets stuk

[ Voor 59% gewijzigd door mtjoeng op 27-10-2006 05:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
mtjoeng schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 05:05:
haal 1 van je mems los / proberen
dan de ander
en/of probeer een (simpele) stick die je nog hebt liggen

wellicht is het je mem?

en; zet in je BIOS alles op Auto / of juist langzamer en proberen
als ie t langzaam wel doet, is er toch iets stuk
ik heb het baterijtje er ff uit gehaald wat, ram instellingen goed gezet en de raid ingesteld hij kwam vrij makkelijk in windows, laat hem nu ff uurtje idlen kijken of het weer terug komt.

Verwijderd

Topicstarter
hmm na een tijdje idle dacht ik, ik doe de LG DVD RW+/- eens open en gelijk reboot hij. nu draait hij in middels al 20min met de dvd unplugged

(niet gedacht dat een dvd brander zon invloed kon hebben op het hele systeem)

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-01 16:22
het is ben ik bang echt je voeding.... Miss eentje lenen van iemand. denk dat 500 W al genoeg is. Dan kun je het voor de zekerheid nog even testen. Maar een nieuwe (zwaardere) voeding blijft noodzakelijk

Carpe Diem

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-01 19:33

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Zoek anders even in de V&A naar een merkvoeding van minimaal 450 Watt, want dit is duidelijk een gevalletje slechte voeding/onstabiele voeding (ik heb nl. nog nooit van dat merk gehoord, en hoe kan een 400Watt voeding nou krachting genoeg zijn voor SLI ??)

Kleine hint,... 600 Watt Seasonic...

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

Verwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 05:43:
hmm na een tijdje idle dacht ik, ik doe de LG DVD RW+/- eens open en gelijk reboot hij. nu draait hij in middels al 20min met de dvd unplugged

(niet gedacht dat een dvd brander zon invloed kon hebben op het hele systeem)
het hoeft nog niet eens de power te zijn die het doet. Het zelf pas een systeem gehad waarvan ook de dvdrom gewoon brak was en het zelfde effect gaf als jij nu hebt. Test hem eens in een andere setup zou ik zeggen. tuurlijk is een zwaardere A voeding altijd aan te raden

Verwijderd

Topicstarter
hij doet het nog steeds dus het lijkt mij toch de powersupply hij draait beter als er minder ingeplugged is, is er een programma waarmee je kan checken voor underpower, of gewoon hoeveel je systeem op het moment trekt?

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai nu asus Probe en die draait met een piep alarm en geeft in voltage alarm weer dat +12v op 9.6 draait en +5v op 5.5 wat betekent dit ?

• mtjoeng
dat je voeding kapot is en lange na geen 12v afgeeft
+5v op 5.5 lijkt nog wel ok
dat was dus je euvel
inruilen die voeding
Pagina: 1