Fotogear: Canon EOS RP | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Mobo DOA? Niet dus; vandaag zelfde model weer gekocht ; Zelfde shit
Mss combo mobo (24 en 8pins) en myn voeding Thermaltake (20 en 4pins nog) toch nie lkkr?
fans enzo doen het allemaal wel. P4(4pins) uiteraard ook aangesloten. Zonder CPU booten; gaat mobo ook nie piepen
E6300, Asus P5B-V, ThermalTake 480W, 1gb MDT PC53OO
[ Voor 95% gewijzigd door Yellowneck op 27-10-2006 01:25 ]
Fotogear: Canon EOS RP | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Je moet de P4 stekker niet verwarren met de extra 4 pin van de 'hoofd'power connector. Dit staat los van elkaar. Je moet sowieso de grote power aansturen met 24 pin in totaal en dan ook nog die extra power op de een of andere manier aansturen. Alhoewel je soms in zo'n 8 pins connector op het mobo een 4-pins kunt doen heb jij dus sowieso geen 4 pins over, laat staan dat je een echte 8-pins hebt. Je komt dus hoe dan ook een power stekker te kort. Denk ik
[ Voor 77% gewijzigd door fckgw op 27-10-2006 19:57 ]
Je bazeltfckgw schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 19:51:
Het kan zijn dat je idd een verloopje nodig hebt voor de voeding.
Je moet de P4 stekker niet verwarren met de extra 4 pin van de 'hoofd'power connector. Dit staat los van elkaar. Je moet sowieso de grote power aansturen met 24 pin in totaal en dan ook nog die extra power op de een of andere manier aansturen. Alhoewel je soms in zo'n 8 pins connector op het mobo een 4-pins kunt doen heb jij dus sowieso geen 4 pins over, laat staan dat je een echte 8-pins hebt. Je komt dus hoe dan ook een power stekker te kort. Denk ik
Het probleem is inmiddels verholpen, geheugen was het probleem. Heb deze nu ff tijdelijk vervangen en werkt als een tierelier
Ja ik ben alleen bezig mijn postcount op te krikken zodat ik in de HK kan.Yellowneck schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 22:15:
[...]
Je bazelt, maar bedankt voor je reactie
Het probleem is inmiddels verholpen, geheugen was het probleem. Heb deze nu ff tijdelijk vervangen en werkt als een tierelier
[ Voor 21% gewijzigd door dion_b op 29-10-2006 01:19 ]
Bl44t
Welke processor heb jij dan? Ook E6300?OcGuru schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 23:55:
Zou je ook eens willen kijken hoe ver je hem kan overklokken qua fsb? ik heb dit bord ook liggen maar ik krijg hem niet verder als 280fsb![]()
Ik dus een E6300. Ik was wel van plan om te OC'en inderdaad, echter niet voorbij de 300Mhz FSB, vind dat al genoeg
Btw, van welk moederbord ben je overgestapt? Want volgens mij zijn de tempsensors op dit moederbord iets gaarder dan op mijn vorige (weliswaar een Asrock ConroeXfire-eSATA2). CPU zou op dit moment 42C zijn, eerst was dit 35C. Nu worden Core 2 Duo's al neit zo heet op stockspeeds, en al helemaal niet met een Zalman CNPS-7000B Alcu op volle toeren (die 35C was op laagste rpm!) en 4 casefans die 1900rpm draaien.
[ Voor 33% gewijzigd door Yellowneck op 29-10-2006 11:42 ]
correct me if i'm wrong, maar hoort een mobo niet te gaan loeien als de ram niet goed is?Yellowneck schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 22:15:
[...]
Je bazelt, maar bedankt voor je reactie
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Daar heb je gelijk in, dan hoort ie piepjes te geven, vandaar dat ik toen een nieuw moederbord heb gehaald, i.p.v. eerst alle andere onderdelen (processor en geheugen) te testen. Geheugen is waarschijnlijk zó rot dat het moederbord niet gaat piepen. Denk dat als je er incompitable geheugen (incompitable, dus niet kapot geheugen zoals die van mij) instopt je wel piepjes krijgt.bartgrefte schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 11:25:
[...]
correct me if i'm wrong, maar hoort een mobo niet te gaan loeien als de ram niet goed is?
Al met al, computers blijven mysterieus wat betreft foutmeldingen ..
die bordjes op stage zijn helemaal erg.... --> Zo nu en dan wél een boot beepje, meestal niet. En als er wat mis is, géén beepjesYellowneck schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 11:38:
[...]
Daar heb je gelijk in, dan hoort ie piepjes te geven, vandaar dat ik toen een nieuw moederbord heb gehaald, i.p.v. eerst alle andere onderdelen (processor en geheugen) te testen. Geheugen is waarschijnlijk zó rot dat het moederbord niet gaat piepen. Denk dat als je er incompitable geheugen (incompitable, dus niet kapot geheugen zoals die van mij) instopt je wel piepjes krijgt.
Al met al, computers blijven mysterieus wat betreft foutmeldingen ..
Iets doms: Kreeg op werk/stage order van 2 - zelfde - pc's voor me neus. Ik bouwen, uurtje later beide klaar + netjes afgewerkt. Géén van beide deed het, zelfs geen beeps! Ik alles vervangen behalve cpu (was er niet meer) en nog niks, (zelfs geen rookpluimpje).... Het mankement? Zat een p4 631 op, ondersteunde mobo niet, 630 wél! 'k kon de verkoper van die order wel ff *****. (de dag was overigens wel zóóó voorbij)
Moraal: neem géén bordjes die niet piepen, is klere werk om erachter te komen wat er mis mee is als ie niet doet.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde