[apache] .htaccess redirect en rewrite in 1

Pagina: 1
Acties:

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
code:
1
2
3
4
5
RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule . /index.php [L]

Standaard wordpress htaccess file. Nou wil ik graag nog wat oude urls omzetten.

Deze zien er zo uit:

code:
1
RewriteRule /(en|es)/clubs/([0-9]+)$ /redirect.php?lang=$1&id=$2&type=clubs

Echter krijg ik dit op geen enkele manier met elkaar werkend. Wat ik ook probeer, ik blijf altijd maar bij index.php uitkomen ipv in m'n redirect script.

Iemand een tip? (Ik blijf dat htaccess spul echt haten! :( )

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Waar hoort mijn topic?
Verder vind ik je topic érg mager. Wat bedoel je met 'geen enkele manier' of 'wat ik ook probeer'? Wat heb je al getest? Doen je rules uberhaupt iets? Wat heb je al gezocht en gevonden en wat werkt(e) daar eventueel niet aan?

Je loopt hier toch lang zat mee om te weten dat je de policy even moet doorkijken en dat je iets meer moeite moet doen voordat je iets post.

Anyway; PRG >> WSS *schop*

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
RobIII schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 00:43:
Waar hoort mijn topic?
Verder vind ik je topic érg mager. Wat bedoel je met 'geen enkele manier' of 'wat ik ook probeer'? Wat heb je al getest? Doen je rules uberhaupt iets? Wat heb je al gezocht en gevonden en wat werkt(e) daar eventueel niet aan?

Je loopt hier toch lang zat mee om te weten dat je de policy even moet doorkijken en dat je iets meer moeite moet doen voordat je iets post.

Anyway; PRG >> WSS *schop*
Hmm ja.. sorry. Krijg er een beetje het lazerus van. Ben er al vrij lang mee bezig en was een beetje kortaf.

Goed, zodra ik er het volgende van maak:

code:
1
2
3
4
5
RewriteRule ^(en|es)/(clubs|bars|articulos|articles)/([0-9]+)/?$ /redirect.php?lang=$1&what=$2&id=$3 [L]
RewriteRule ^(en|es)/(accomodation|alojamiento)/?$ http://localhost/redirect.php?lang=$1&what=$2 [L]

Deze code geeft altijd een internal server error 500. Blijkbaar teveel internal redirects. Oneindige loop. (Verhogen van het aantal redirects heeft geen zin).

Haal ik de laatste regel weg, dan werkt het prima. (Behalve de rest van m'n site). Ik snap er geen F*ck meer van. Als ik [L] achter een rewrite rule zet, waarom gaat apache dan toch verder met het processen van de overige regels. [L] staat toch voor 'LAST' en negeer de rest of snap ik de apache docs gewoon niet?

[ Voor 25% gewijzigd door megamuch op 27-10-2006 03:00 ]

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16-02 07:12
Houd je er wel rekening mee dat wordpress zelf de htacces continu aanpast? Dit kun je oplossen door het volgende te doen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
# BEGIN WordPress
<IfModule mod_rewrite.c>
RewriteEngine On
RewriteBase /
</IfModule>

# END WordPress
ErrorDocument 404 /index.php?error=404

Wordpress zelf zet dus de code tussen de #begin en #end. Jouw eigen code moet je daaronder plaatsen. Misschien heb je er wat aan :)