Toon posts:

(wireless) 'budget' koptelefoon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb even zitten searchen, maar alles was allemaal erg oud.

ik wil een 'goeie' koptelefoon voor thuis. liefst wireless of anders gewoon snoer als jullie van mening zijn dat de qualiteit echt stukken minder. met snoer kan ie ook mee naar mijn werk.

ik maak thuis zelf veel muziek en luister veel techno dus hij moet goed lage bas tonen kunnen verdragen. dit is belangrijk! vele oordopjes/headsets kunnen NIKS hebben qua bass.

is er zoeits met een acceptabele kwaliteit voor rond de 40-50 euro. als ie snoer heeft liefst een oprolbare in de koptelefoon zoals mijn huisgenoot zo leeft het snoer langer :)

graag tips!

ps zoeits bloothtooth zal wel niet te betalen zijn he?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

in bluetooth heb je praktisch alleen maar telefoon headsets afaik...

Anyway, kijk eens bij Sennheiser.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:12
Vergeet even lekker die wireless rotzooi, en koop van Sennheiser de HD201 met 15 meter verlengsnoer, of zo, en dan heb je nog geld over. Een koptelefoon die, alhoewel hij niet bass-heavy is, gewoon netjes de bas kan verdragen. En, hij is bekend om een goed geluid!

Anders, kijk naar de HD202 voor wat meer bas, of iets anders van de budget full-size reeks van Sennheiser.

Als je wat goede connecties hebt, kan je ook nog andere merken overwegen, trouwens! Sennheiser is niet het enige merk!

Koss SportaPro is bijvoorbeeld een bekend model, met, alhoewel een raar uiterlijk, een lekker geluid. Or so I've heard.

Beyerdynamic's DT231 is ook een bekende. Bijvoorbeeld Nederland Muziek heeft deze leverbaar, maar deze is iets over je budget.

www.headphone.com kan je goed helpen, evenals www.head-fi.org (Sorry about your wallet!)

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Verwijderd

Topicstarter
nadruk ligt zeker op kwaliteit. wireless is meer een extra. hij moet zeker wel op een aardig volume bassen trekken. nou snap ik dat 40e niet heel veel is, maar je moet er toch wel een leuke koptel voor kunnen krijgen? ik ken totaal geen merken, behlave dan de geijkte.

hij moet ook lekker zitten. dus zo'n grote die je oren warm houd is prima! :)

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-10-2025

Technicality

Vliegt rechtsom...

Verwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 00:38:
nadruk ligt zeker op kwaliteit. wireless is meer een extra. hij moet zeker wel op een aardig volume bassen trekken. nou snap ik dat 40e niet heel veel is, maar je moet er toch wel een leuke koptel voor kunnen krijgen? ik ken totaal geen merken, behlave dan de geijkte.

hij moet ook lekker zitten. dus zo'n grote die je oren warm houd is prima! :)
Ik heb nu na een jaar een sennheiser hd202 (op je oor) gebruikt te hebben een sennheiser hd485 (om je oor) en dit ding zit velen malen cofortabeler. De HD485 is wel best over je budget, maar is zeer robuust en heeft een verwisselbaar draad, dus als deze stuk gaat koop je gewoon een nieuwe kabel. De kabel is 3 meter, lang zat vind ik zelf :P

• Quintus
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02 16:41

Quintus

Eg wel! Dus....

Ik heb van de week net de Sennheiser HD201 gekocht naar aanleiding van lovende berichten hier op GoT en na zelf testen in de Mediamarkt. Echt een aanrader voor 30 euro een gesloten variant en de schelpen zijn mooi groot zodat je oren omsluiten. Via Wehkamp schijnt ie ook al voor 15 euro te krijgen zijn. De HD202 is een mindere qua kwaliteit.
De 3 meter kabel van de HD201 is niet oprolbaar trouwens.

Ik zou zeggen ga gewoon eens langs bij de Mediamarkt of een andere shop waar je hoofdtelefoons kunt testen.

Sennheiser HD201 - beste "budget" full-size koptelefoon

[ Voor 17% gewijzigd door Quintus op 27-10-2006 00:52 ]

Unknown

Verwijderd

Topicstarter
ach budgetten zijn er om te overschrijden. ik als accountant maak dat dagelijks mee bij mijn klanten :)

ik vind alleen 50e wel een mooie prijs. ik ga morgen wel even langs de MM arena

Verwijderd

Ik heb ook de Sennheiser HD201 maar ben er niet zo lovend over.
Oke hij zit echt super en de bass is ook wel goed ( wel aan de weinige kant) maar ik vind de rest van het geluid gewoon schel.

Ik had hiervoor een Phillips koptelefoon €10-,. Super lelijk ding maar vond de bass bij deze echt stukken beter en vond deze stukken "warmer" klinken.

Ligt mischien wel aan mij want er zijn inderdaad veel goede verhalen over maar hij valt mij behoorlijk tegen. :)

Verwijderd

Topicstarter
ik had ook een philips van 10 in de aanbieding bij de blokkert. was niet zon topding hoor :P

hoe duur is die sennheiser dan?

nogmaals voor 40-50 euro wil ik gewoon een dikke koptelefoon. moet wel lukken toch>

• Swoosh
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 15:23
Ik heb een sbc hp890 van Philips. Het is een groot ding (om de oren), maar toch licht en met fluweelachtige stof...zit lekker voor langere tijd. En deze klinkt echt heerlijk. Alleen denk ik dat ik er meer dan 50 voor betaald heb indertijd...misschien ook wel 90 :+ ..is wel erg boven je budget. Maar goed, het blijft een kwestie van kiezen voor een prijs+kwaliteit klasse die jou zelf moet bevredigen.

Verwijderd

Topicstarter
thanks guys! ik ga zo even kijken

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

* TomSwinnen is fan van Philips hoofdtelefoons. Ze maken veel crap, maar hun beeldbuizen en hoofdtelefoons zijn nog steeds erg goed. :)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Kijk eens even in Nieuwe hoofdtelefoon: welke zouden jullie nemen

Daar staan ook wat diverse modellen (damn most nog zoeken voor die post }:O )

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Pagina: 1