Ik ben het probleem al vaker tegengekomen op internet en irl, maar nog nooit een oplossing gevonden. Hoe komt het dat sommige laptops een aantal cd's weigert van te booten? Die CD's doen het perfect in desktops enzo en van orginele recovery CD's enzo boot hij wel.
Je bedoelt het booten in Windows of booten van cd wanneer de notebook opstart?
Als je wilt booten van cd wanneer de notebook opstart, kun je dit instellen in het BIOS
Als je wilt booten van cd wanneer de notebook opstart, kun je dit instellen in het BIOS
[ Voor 2% gewijzigd door DaMarcus op 27-10-2006 00:53 . Reden: typfout ]
Dat laatste. En bootvolgorde instellen dat weet ik ook 
Tis gewoon dat sommige CD's volgens de laptop niet bootable zijn terwijl ze dat wel zijn...
Tis gewoon dat sommige CD's volgens de laptop niet bootable zijn terwijl ze dat wel zijn...
Ik neem aan dat het over recovery cd's/installatie cd's gaat hier?
Heb je wel de goeie cd's te pakken (kan zijn, je weet maar nooit)
Heb je wel de goeie cd's te pakken (kan zijn, je weet maar nooit)
Ik heb het bijv. als ik Windows XP installeer vanaf me CD die ik al 1000x bij geinstalleerd heb op van alles van iedereen (CD is in zeer goede staat ook nog).
vaak is het zo dat oudere cd spelers geen cdr's en/of cdrw's kunnen lezen, misschien is dit de oorzaak? aangezien ie wel van recovery cd's kan booten, en die wss niet zelfgebrand zijn
alles kan kapot; beter dat ik het nu test dan dat er straks iemand komt klagen
Nee heb het bijvoorbeeld ook met me eigen laptop een Asus A6T.
Vreemd, aangezien ik hier thuis 3 Asus A6T's heb en alle 3 pakken ze tot nu alle bootable cd's die ik heb geprobeerd.
Pakt je notebook wel de cd in Windows?
Pakt je notebook wel de cd in Windows?
Ja.
Het is trouwens heel verschillend sommige pakt hij wel en sommige niet. Zijn allemaal versgebrand en werken perfect op gewone pc's.
EDIT: Kheb er nu eentje op 8X gefikt en het lijkt erop dat een CD die het eerst niet deed het nu wel doet
Schijnbaar zijn die laptop driver wat gevoeliger voor hoge snelheid fikken ofzo
Het is trouwens heel verschillend sommige pakt hij wel en sommige niet. Zijn allemaal versgebrand en werken perfect op gewone pc's.
EDIT: Kheb er nu eentje op 8X gefikt en het lijkt erop dat een CD die het eerst niet deed het nu wel doet
[ Voor 43% gewijzigd door XoReP op 27-10-2006 11:33 ]
Pagina: 1