Toon posts:

Scart naar vga voor digi tv-home op monitor??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen, ik heb een vraag en hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik ga binnenkort verhuizen en nu wil ik ook een nieuw scherm op mijn slaapkamer aanschaffen. Ik was van plan om een bv een 19" breedbeeld monitor met in gebouwde speakers te nemen welke ik bij het voeteneind van mijn bed wil gaan neerzetten op een soort van u-vormige ombouw om het bed. :)

Nu wilde ik daar doormiddel van een samsung tv home tuner mijn beeld op gaan aansturen, maar de meeste (beetje betaalbare ) monitoren zijn met vga ipv scart of rgb. Nu heb ik wel kabels gezien die van vga naar scart gaan maar ik heb ze dan net andersom nodig en ook nog met geluid als het kan.

Het lijkt me nl. en leuke (goedkopere) oplossing als een 19 of 20" breedbeeld lcd tv aan te schaffen daar ik ook al 2 tuners van samsung voor tv home heb liggen.

Heeft iemand hier een idee hoe ik dit het beste kan aanpakken?? ;)

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:29
De signalen VGA en RGB bij tv (via scart) zijn nogal afwijkend, waardoor de koppeling via enkel een kabel veelal niet lukt (of de apparatuur moet erg soepel zijn, komt nog wel eens voor bij tv's, die dan VGA op de RGB scart aansluiting accepteren). Dus het zoeken is naar een kastje (met actieve componenten) die de vertaalslag maakt. Dit zijn veelal dure apparaatjes. Je kunt er naar zoeken, maar ik denk dat je beter af bent met of een LCD TV of een monitor met een video-ingang.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:24

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Kun je dan niet beter gewoon een externe tuner met VGA uitgang nemen ? Bijvoorbeeld een Zinnwel PV-100

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
oke ik dacht al dat het lastig zou worden, is het anders een optie om van scart naar dvi te gaan? Of kan dit helemaal niet? Zijn er dan monitoren die met video-ingangen werken, zo ja is de kwaliteit nog ee beetje redelijk? :)

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:27
Wat zeker niet werkt is een scart --> vga kabel ;) dat is alleen maar weggegooid geld :P

Een dure oplossinge is een box die het scart signaal omzet naar het vga signaal zoals dit
Ik heb hier zelf geen ervaring mee dus ik kan er niet al te veel over zeggen ;)

Dit is volgens mij de goedkoopste methode om een digitale tv kastje aan te sluiten op een TFT scherm:
Ik had vanuit mijn digitale tv kastje een plugje lopen zoals hier afgebeeld.

Van daaruit heb een composite kabel (met 2 gele tulp stekkertjes ;) ) vanuit het scart blokje naar mijn tv-kaart lopen :)
Zo kan ik het composite signaal opvangen met mijn tv-kaart via DScaler ;)

EDIT: was even vergeten dat je uiteraard wel een pc nodig hebt om dit te gebruiken ;) dus als je er in je kamer geen hebt staan kan het wel duur uitlopen :)

mocht de ts eventueel interese hebben in mijn setje (tv-kaart, scart blokje, composite kabel moet je maar ff contact opnemen)
Koffie schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 01:59:
Kun je dan niet beter gewoon een externe tuner met VGA uitgang nemen ? Bijvoorbeeld een Zinnwell PV-100
Dit is echt een hele dure oplossing, ik geloof dat die kastjes circa 200,- kosten en aangezien de TS al 2 digitale tuners heeft is dat denk ik geen optie.
Ik weet ook niet precies wat voor kastjes het zijn maar als hij gebruikt maakt van een smart card zal hij een hoop on demand opties moeten missen ;)

[ Voor 51% gewijzigd door Dubbel Fristie op 02-11-2006 22:07 ]

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:06

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Je kan natuurlijk ook voor dit scherm gaan:
Samsung SM940MW (19", 8ms, D-sub/DVI-D, Speakers, Zilver/Grijs)

Heeft de dingen die je wilt geintergreerd... scart en component :)

Home Assistant Configuratie V&A

Pagina: 1