een bijzonder vraagje:
wij hebben op het werk 2 kastjes staan uit het jaar blok.
Het zijn zeg maar geheugen uitbreidingen voor een speciale freesbank.
Ze bevatten een 30MB scsi schijf (niet misselijk, ze komen uit 1970-1975) en 2 printjes, een numeriek scherm (of hoe noem je dat, net een digitale wekker) en een bedienings paneeltje.
Je kunt er NC bestanden op inladen via diskette (1.44mb) serieel of via FTP.
Het laatste daar gaat het mij om.
Qua FTP kan ik instellen: een IP adres, een username, een wachtwoord en een directory waar ze moeten zoeken naar bestanden.
Ze zoeken naar bestanden die .dat heten en als ze die vinden en ze staan nog niet lokaal op de schijf dan downloaden ze die naar zichzelf.
Op dit moment zoeken ze naar het path: /usr/datasv/
Op dit moment draaien wij HP-UX versie B.10.20 C 9000/785 op een HP visualize workstation.
Dan werkt alles dus, de dataservers loggen in en halen bestanden op als ze in dat path staan.
1 van de bijzondere dingen die ik nu al kan vertellen:
De bestanden moeten als rechten -rw-rw-rw- hebben, owner maakt niet uit.
Als deze rechten ergens verschillen (bijvoorbeeld execute erbij zetten) dan gaat hij al over de flos.
Tevens heb ik met een sniffer gekeken en blijkbaar gebruikt hij ook ls -F om de directory listing op te vragen.
Nu probeer ik deze oude machine te vervangen.
Of ik moet andere hardware regelen want dit is oud spul (6 jaar) of beter nog: ik regel iets recenters.
Ik heb de volgende FTP servers geprobeerd:
Microsoft FTP van W2K, XP en W2K3
Serv-u verschillende versies
Die standaard van Solaris
De standaard van Fedora Core 4 en 5
De standaard van Suse enterprise linux 7
Echter geen van hen werkt.
De data server logged wel netjes in maar zegt vervolgens dat er geen bestanden zijn gevonden die hij nog niet heeft.
De kastjes zijn niet te vervangen.
Ik weet vrij weinig van linux/unix.
Ik krijg het niet eens voor elkaar om netjes de inetd config op mijn scherm te krijgen.
Volgens man inetd wordt inetd gestart door het script wat staat in /sbin/init.d/inetd
Als ik doe cat /sbin/init.d/inetd dan zegt hij cat: Cannot open /sbin/inet.d/inetd: No such file or directory
Als ik ga naar /sbin en doe ls -l zie ik toch echt: dr-xr-xr-x 2 bin bin 2048 Jul 29 1999 init.d
Als ik dan cd inet.d doe krijg ik:
# cd inet.d
sh: inet.d: not found.
Ik kan ook nergens terugvinden welke ftpd het nou is.
Wie o wie kan mij helpen.
Als iemand meer info nodig heeft dan hoor ik het graag.
Graag commando's mee vermelden, ik ben niet zo'n held in unix/linux
wij hebben op het werk 2 kastjes staan uit het jaar blok.
Het zijn zeg maar geheugen uitbreidingen voor een speciale freesbank.
Ze bevatten een 30MB scsi schijf (niet misselijk, ze komen uit 1970-1975) en 2 printjes, een numeriek scherm (of hoe noem je dat, net een digitale wekker) en een bedienings paneeltje.
Je kunt er NC bestanden op inladen via diskette (1.44mb) serieel of via FTP.
Het laatste daar gaat het mij om.
Qua FTP kan ik instellen: een IP adres, een username, een wachtwoord en een directory waar ze moeten zoeken naar bestanden.
Ze zoeken naar bestanden die .dat heten en als ze die vinden en ze staan nog niet lokaal op de schijf dan downloaden ze die naar zichzelf.
Op dit moment zoeken ze naar het path: /usr/datasv/
Op dit moment draaien wij HP-UX versie B.10.20 C 9000/785 op een HP visualize workstation.
Dan werkt alles dus, de dataservers loggen in en halen bestanden op als ze in dat path staan.
1 van de bijzondere dingen die ik nu al kan vertellen:
De bestanden moeten als rechten -rw-rw-rw- hebben, owner maakt niet uit.
Als deze rechten ergens verschillen (bijvoorbeeld execute erbij zetten) dan gaat hij al over de flos.
Tevens heb ik met een sniffer gekeken en blijkbaar gebruikt hij ook ls -F om de directory listing op te vragen.
Nu probeer ik deze oude machine te vervangen.
Of ik moet andere hardware regelen want dit is oud spul (6 jaar) of beter nog: ik regel iets recenters.
Ik heb de volgende FTP servers geprobeerd:
Microsoft FTP van W2K, XP en W2K3
Serv-u verschillende versies
Die standaard van Solaris
De standaard van Fedora Core 4 en 5
De standaard van Suse enterprise linux 7
Echter geen van hen werkt.
De data server logged wel netjes in maar zegt vervolgens dat er geen bestanden zijn gevonden die hij nog niet heeft.
De kastjes zijn niet te vervangen.
Ik weet vrij weinig van linux/unix.
Ik krijg het niet eens voor elkaar om netjes de inetd config op mijn scherm te krijgen.
Volgens man inetd wordt inetd gestart door het script wat staat in /sbin/init.d/inetd
Als ik doe cat /sbin/init.d/inetd dan zegt hij cat: Cannot open /sbin/inet.d/inetd: No such file or directory
Als ik ga naar /sbin en doe ls -l zie ik toch echt: dr-xr-xr-x 2 bin bin 2048 Jul 29 1999 init.d
Als ik dan cd inet.d doe krijg ik:
# cd inet.d
sh: inet.d: not found.
Ik kan ook nergens terugvinden welke ftpd het nou is.
Wie o wie kan mij helpen.
Als iemand meer info nodig heeft dan hoor ik het graag.
Graag commando's mee vermelden, ik ben niet zo'n held in unix/linux
mookie