Toon posts:

Mac OS X Tiger installeren zonder bundled software en talen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb ooit ergens gelezen dat je een ' magere' versie van Mac OSX kunt installeren. Bijv. zonder de tria versie van MS Office 2004 en iWorks en allerlei talen enz. die je niet nodig hebt.

Ik heb de zoekfunctie gebruikt en de F.A.Q. er op nageslagen maar heb er niets over kunnen vinden.
Weet iemand er meer van?

Verwijderd

Ehm... :/

Bij het installen van OSX al die phoop uitschakelen? Of het mogelijk is na install dit te doen weet ik even niet aangezien ik dat nog nooit heb hoeven doen omdat ik dus bij de install alles eruit laat wat ik niet wil.

Maar zonder gekheid, bij de install dus die onderdelen niet installen werkt prima. En scheelt behoorlijk wat ruimte. Bij mij zat dat onder 'advanced' wat in NL versies (weet niet wat je hebt daar) wel zoiets zal zijn als 'uitgebreid'...

Verwijderd

Topicstarter
dat is dus mijn punt, hoe zorg je er voor dat die extra dingen niet geinstalleerd worden?
Ik ben in de installatiewizard niets tegen gekomen over welke onderdelen je wel en niet wilt installeren

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op een gegeven moment bij de installatie (na het agree'en ofzo), dan komt er links-midden onder een knopje personalize. Ik heb hem ook weleens gemist, want rechts staan "back" en "ok" (geloof ik).
En alleen bij die stap is er even dat knopje personalize (of customize, naja je begrijpt wel :P ).
Daar kan je iirc een hoop uitschakelen :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 23:25:
dat is dus mijn punt, hoe zorg je er voor dat die extra dingen niet geinstalleerd worden?
Ik ben in de installatiewizard niets tegen gekomen over welke onderdelen je wel en niet wilt installeren
Ergens bij het next-next-next-next klikken staat iets in de trant van "Opties" :)

• t-h
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-12-2025

t-h

volgens mij is het de stap nadat je aangeeft op welke drive je OS X wilt installeren.easy :) (scheelt je wel 5Gb, blijft amper 3 over)

Verwijderd

Topicstarter
Ja thanks, that it is.

topic mag wat mij betreft een slotje op.

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-12-2025
Hoe lang duurt een install ongeveer met alle software, drivers en talen? Op mijn mini duurde het een dik uur, is dat normaal?

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16:50
wrcveen schreef op zondag 05 november 2006 @ 21:12:
Hoe lang duurt een install ongeveer met alle software, drivers en talen? Op mijn mini duurde het een dik uur, is dat normaal?
Ja.

Verwijderd

wrcveen schreef op zondag 05 november 2006 @ 21:12:
Is normaal.
Pagina: 1