Problemen met me nieuwe PC

Pagina: 1
Acties:

• robvanderaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik heb een probleem met me nieuwe PC:

Antec Behuizing
Antec Neo HE 500 Watt
Intel Core 2 Duo E6400
MSI Geforce 7900GTO 512 MB
2 x 1 Gb Corsair PC 6400 CL5 Dual Channel Kit
Asus P5b Deluxe
Western Digital 250 Special Edition SATA300 16 MB
NEC DVD-Brander 7173 zwart
NEC Diskettestation

Zelf inelkaar gezet, hij boot, Formatteer me schijf en zet Windows XP erop, daarna via het netwerk bestanden en programma's van me oude naar me nieuwe PC gezet en SP2 erop gegooit en drivers voor me videokaart en de CD van me moederbord so far so good.

3DMark05 gedraait komt met een goede score eruit. En ik was even op het internet aan het kijken ineens poef PC uit.

Ik wacht even zet de PC weer aan, hoor al de fans draaien, alleen ik krijg geen beeld. Dus alles even na gecheckt, voeding werkt gewoon, alles zit goed aangesloten. Nadat ik de fans hoor draaien en alles 5 / 10 seconden later schakelt hij zich zelf ineens uit, en word het lampje van me moederbord blauw (standby) en start 5 seconde later ineens weer op.

Heb de power cable eruit gehaald en voeding uitgezet paar minuten gewacht weer erin gedaan en aangezet nog steeds hetzelfde.

Al een CRCTR gedaan (Clear RTC Ram) en nog steeds geen beeld. Zou het kunnen zijn dat ineens mijn videokaart brak is geworden ? Ik weet echt niet meer wat ik moet doen :'(

[ Voor 7% gewijzigd door robvanderaart op 27-10-2006 17:21 ]

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Heb je al een andere videokaart en/of monitor geprobeerd?

Heb je visueel gecontroleerd of de koeler op je VGA-kaart draaide?

Brandt er nog wel een ledje op het MB?

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter gelezen?

[ Voor 16% gewijzigd door Guardian Angel op 26-10-2006 22:38 ]

ARME AOW’er

• robvanderaart
Ja, met me oude PC doet me monitor het gewoon, en zoals ik net zei alle fans draaien. En het ledje van me moederbord staat aan ja.

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

• richard_1st
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-01 10:23
Ja je monitor doet het, en je videokaart, getest in een andere pc? of andere videokaart getest in je pc?

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter toch nog maar eens lezen?

Er kan makkelijk een stekker los zijn gaan zitten of een kaart niet goed aangedrukt en/of vastgezet zijn.

Andere VGA-kaart proberen is sowieso het makkelijkst.

ARME AOW’er

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Zal niet aan je VGA liggen, kijk meer eens richting je PSU. Die kan wel aangaan, maar zijn de voltages in orde?

• robvanderaart
De voltages waren in orde. En er zat geen stekkertje los en alle kaarten zijn goed aangesloten.

Heb de voeding van me oude PC in me nieuwe gedaan, en krijg nog steeds hetzelfde effect. Misschien ligt het wel aan het moederbord ? Je hoort hem booten, fans gaan aan, en na 10 seconde gaat ie ineens uit en even later start ie weer op, maar krijg nog steeds geen beeld.

[ Voor 59% gewijzigd door robvanderaart op 27-10-2006 00:24 ]

• robvanderaart
Ik zou het echt anders niet weten :( Want als je iets met RMA naar de desbetreffende webshop terugstuurt moet het toch binnen 7 dagen ?

[ Voor 57% gewijzigd door robvanderaart op 27-10-2006 00:31 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

1. Heb je de huidige VGA-kaart wel van stroom voorzien?
  2. Heb je nu al een andere VGA-kaart geprobeerd?
  3. Heb je koelpasta onder de CPU gebruikt of zat er zo'n stripje op?
  4. Heb je daar het plastic vanaf gehaald?
  5. Heb je de hele troubleshooter waar ik naar verwees doorgelopen en alles wat daar staat geprobeerd?
Boot zeker eens zonder de CD-Rom en/of DVD. Ik zou toch nog maar eens ALLES daadwerkelijk fysiek loshalen en kijken of alles wel van stroom wordt verzien. 20/24 pins op MB en/of een extra 4 pins aansluiting voor zover vereist.

Pas na het doorlopen van dit alles weet je zeker dat het bord RMA kan.

[ Voor 3% gewijzigd door Guardian Angel op 27-10-2006 06:08 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Misschien dat er iets te achterhalen valt naar aanleiding van de 'beep code', wat voor piepjes geeft hij bij het opstarten.
Hier staan beep codes van verschillende bios varianten: http://www.computerhope.com/beep.htm
Ik denk dat je bij 'IBM BIOS' moet kijken.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

ARME AOW’er

• robvanderaart
Hij geeft geen piepjes en ik zou wel kunnen proberen zonder bijv. DVD en diskette op te starten.

1. Andere VGA kaart kan ik niet proberen, wel ander geheugen.

2. De huidige VGA kaart is van stroom voorzien

3. de CPU van de koelpasta van de Artic Freezer 7 Pro.

4. Ja

5. Ja

Alles wordt van stroom voorzien, heb de voeding uit me oude PC geprobeert (Antec Smartpower 2.0 450 watt ) en hij doet nog steeds hetzelfde, dus dan lijkt me niet dat het aan de voeding ligt.

[ Voor 25% gewijzigd door robvanderaart op 27-10-2006 09:35 ]

Verwijderd

robvanderaart schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 09:33:
Hij geeft geen piepjes en ik zou wel kunnen proberen zonder bijv. DVD en diskette op te starten.

1. Andere VGA kaart kan ik niet proberen, wel ander geheugen.

2. De huidige VGA kaart is van stroom voorzien

3. de CPU van de koelpasta van de Artic Freezer 7 Pro.

4. Ja

5. Ja

Alles wordt van stroom voorzien, heb de voeding uit me oude PC geprobeert (Antec Smartpower 2.0 450 watt ) en hij doet nog steeds hetzelfde, dus dan lijkt me niet dat het aan de voeding ligt.
Vroeger was bij Nvdia kaarten zo, als je opstarten met Ctrl ingedruk dat hij staandaar video kaart drivers laden bij het opstarten, heb ik ooit zoort gelijk probleem mee kunnen oplossen. Weet niet of het je iets gaat helpen maar je kan het wellicht proberen :P

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-01 22:41
Al met ander geheugen getest? Of met 1 latje

http://specs.tweak.to/16567

• robvanderaart
Dat van de vorige post en jouw post dat zal ik vanmiddag testen omdat ik zo naar Haarlem moet en dus niet verder kan met me PC.

• robvanderaart
Heb het met ander geheugen getest, en met 1 latje ook met 1 latje dan met die andere voeding, zonder diskettestation, en zonder DVD-brander ik krijg nog steeds hetzelfde probleem.

Ook de optie die flyingdutch had gepost geprobeerd maar dat mocht ook niet baten.

Ik heb een sterk vermoeden dat het of aan me moederbord ligt of aan de processor.

Heb een RMA-aanvraag gedaan bij SA voor me moederbord en processor, krijg daar binnekort bericht over.

[ Voor 13% gewijzigd door robvanderaart op 27-10-2006 18:41 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Dat lijkt me de enige oplossing dan als je nu echt alles hebt geprobeerd. Desondanks blijft het vreemd dat de PC eerst goed werkte. Heb je hem daarna verplaatst of er iets anders mee gedaan waardoor er bijv. kontakt is geweest waardoor kortsluiting is ontstaan.

Hoe dan ook, laat even weten hoe het e.e.a. afloopt.

ARME AOW’er

• robvanderaart
Ik heb hem totaal niet verplaatst of waardoor het kontact eruit is gegaan. Ik laat jullie wel weten in deze topic hoe het af is gelopen :) Bedankt allemaal voor jullie hulp O+

• robvanderaart
[Update]

Zaterdag 28 Oktober

RMA voor me moederbord en processor aangevraagd

Maandag 30 Oktober

RMA Goedkeuring ontvangen

Dinsdag 31 Oktober

Pakket terug gestuurd

[Update]

Verwijderd

ik heb ( hopelijk had) precies hetzelfde probleem, bij mij bleek een van de geheugen modules kapot te zijn en die zijn nu dus ook RMA-gestuurd.

• robvanderaart
[UPDATE]

Donderdag 2 November

De RMA producten zijn ontvangen bij Salland.

Vrijdag 3 November

Krijg een mailtje van Salland dat inderdaad blijkt dat het moederbord kaduuk is en ze sturen zsm een nieuwe op. De processor moeten ze nog testen.

[UPDATE]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

:)

Nou, je begrijpt zeker al wat ik ga zeggen? Lees de handleiding alvast door. :)

ARME AOW’er

• robvanderaart
[Update]

Maandag 6 November

Krijg een mailtje waarin staat dat de processor gewoon in orde is. Het moederbord bleek inderdaad defect te zijn. Het moederbord is op voorraad en wordt zsm teruggestuurd met de processor. Ik zal hem waarschijnlijk dinsdag / woensdag weer in huis hebben. En dan weer testen en hopelijk werkt het dan gewoon naar behoren O+

[Update]

• robvanderaart
Heb vanochtend me moederbord en processor weer teruggehad.

En alles werkt naar behoren :D

Pagina: 1