ATI Radeon x1300.. Maar welk merk?

Pagina: 1
Acties:

• Rammstein
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-07 16:43
Hallo allemaal..

M'n stagegever heeft 2 nieuwe ACER computers gekocht, waarvan de ATI kaartjes niet compatible bleken te zijn met AVID programmatuur. We hebben deze er vervolgens uitgehaald en vervangen voor Gforce kaarten.

Nu een maand later krijg ik opeens die kaartjes in m'n handen gedouwd of ik ze misschien wil verkopen. Goed ik heb zelf geen PCI-E op m'n moederbord, dus ik probeer nu te achterhalen van welk merk ze zijn.

Ik heb via de ACER site al details proberen te achterhalen.
Ik heb via google alle mogelijke serienummers op de kaart al proberen te zoeken: geen resultaat
En ik heb plaatjes lopen te vergelijken via images.google en verder kan ik geen FCC nummer ontdekken.

Dus heb ik nu maar een paar foto's gemaakt en hoop ik dat jullie me verder kunnen helpen.
Alvast bedankt :)

http://www.simonisweb.demon.nl/kaart.jpg
http://www.simonisweb.demon.nl/detail00.jpg
http://www.simonisweb.demon.nl/detail01.jpg

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:23

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Het valt mij op dat er op de 2de foto op de sticker staat "AGP Card" terwijl dit duidelijk een PCIe kaart is :+

Waarom het merk uit maakt zie ik niet zo, maar als ik een gok moet wagen dan zou het best eens kunnen dat dit Sapphire kaarten zijn. Sapphire gebruikt wel vaker blauwe PCBs voor hun kaarten.

[Update]
Na wat Googlen op Sapphire Radeon X1300 Low Profile vind ik ook modellen die er echt enorm op lijken. Alleen afwijkende koelertjes, maar dat kan liggen aan revisie of vanwege OEM modellen.
Heise Preisvergleich - Sapphire Radeon X1300 Low Profile
Geizhalz - Sapphire Hybrid Radeon X1300

[ Voor 40% gewijzigd door Ultraman op 26-10-2006 22:54 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Rammstein
cybersteef schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 22:48:
Het valt mij op dat er op de 2de foto op de sticker staat "AGP Card" terwijl dit duidelijk een PCIe kaart is :+

Waarom het merk uit maakt zie ik niet zo, maar als ik een gok moet wagen dan zou het best eens kunnen dat dit Sapphire kaarten zijn. Sapphire gebruikt wel vaker blauwe PCBs voor hun kaarten.
Dat van dat AGP viel me inderdaad ook al op :D
En vanwege het merk. Ik ben niet zo bekend met ATI kaarten, dus ik weet ook niet of er een algemene detonator driver voor is zoals bij de NVIDIA kaarten. En als je iets wilt verkopen is het ook altijd wel handig als je de specs weet (staat wat professioneler ;))

Maar is het zeg maar zo dat dit een X1300 Pro kaart is of heb je ook normale X1300 kaarten?

[ Voor 6% gewijzigd door Rammstein op 26-10-2006 22:54 ]

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:04
Zijn het niet gewoon BBA kaarten :) (Build By ATI) en dan een beetje OEM verpakt >:)
Ik denk dat Acer zelf daar het beste antwoord op kan geven ;)

waarom dacht ik meteen bij het zien van de topic titel dat het weer een van de vele topics was waarin het verschil tussen verschillen merken videokaarten word gevraagd :+ ?

[ Voor 92% gewijzigd door Dubbel Fristie op 26-10-2006 22:58 ]

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

P.C.Simonis schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 22:52:
Ik ben niet zo bekend met ATI kaarten, dus ik weet ook niet of er een algemene detonator driver voor is zoals bij de NVIDIA kaarten.
Als je een blik op de ATi site werpt zul je ontdekken dat dit inderdaad het geval is. ATi heeft daar haar Catalyst drivers voor :)
Maar is het zeg maar zo dat dit een X1300 Pro kaart is of heb je ook normale X1300 kaarten?
Een kijkje in de T.net - Pricewatch [ ATi Radeon X Serie ] laat zien dat er inderdaad zowel normale als Pro versies zijn en zelfs XT versies.
Welke je hebt is even de vraag. Misschien kun je iets met de serie nummers of met de snelheid waarvoor de geheugenchips zijn gemaakt.
Of je prikt ze natuurlijk even op een PCIe bord bij iemand anders.
Dubbel Fristie schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 22:54:
Zijn het niet gewoon BBA kaarten :? (Build By ATI) en dan een beetje OEM verpakt >:)
Op de fan staat "Graphics by ATi", wat impliceert dat deze niet "Built by ATI" zijn. Ook is het ongebruikelijk dat "Built by ATi" kaarten een blauw PCB hebben aangezien ATi normaal een rood en soms een groen PCB gebruikt.

[ Voor 5% gewijzigd door Ultraman op 26-10-2006 23:02 ]

• Rammstein
Een kijkje in de T.net - Pricewatch [ ATi Radeon X Serie ] laat zien dat er inderdaad zowel normale als Pro versies zijn en zelfs XT versies.
Welke je hebt is even de vraag. Misschien kun je iets met de serie nummers of met de snelheid waarvoor de geheugenchips zijn gemaakt.
Of je prikt ze natuurlijk even op een PCIe bord bij iemand anders.
Hey wat mij hier opvalt is zeg maar dat Sapphire de enigste fabrikant is die de X1300 kaart met 512MB geheugen erop aanbiedt. Dus zou dit misschien dan aannemelijk kunnen zijn?

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Dat is een belangrijk gegeven wat je daar opmerkt. Aangezien Asus ook wel eens blauwe PCBs gebruikt, alleen dan voornamelijk met haar nVidia kaarten maar soms ook ATi varianten. De X1300 is weer zo'n serie die ze ook in het blauw hebben geloof ik.
En ook zij hebben een 512MB model, hoewel je die niet veel tegenkomt.
Maar wat Asus niet heeft is een Low Profile model met alle deze dingen samen en Sapphire wel. De kans dat we hier met een Sapphire te maken hebben is dus aanzienlijk.
Maar nu geen analyses meer van mij want ik duik nu m'n bed in ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Ultraman op 26-10-2006 23:19 ]

• Rammstein
Ok bedankt voor je hulp.. Ik ga ze te koop zetten, misschien ook maar hier op tweakers ;) En dan kan ik in elk geval vermelden dat het vermoedelijk een kaart van Sapphire is gemaakt voor ACER :)
Pagina: 1