Toon posts:

Krachtige Multimedia-pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben van plan om een multimedia-pc aan te schaffen.
Hiermee bedoel ik, videobewerken, beeldbewerking en (af en toe) een game.
Ik weet dat 2GB aan Ram geheugen beter zou zijn, maar aangezien dit buiten mijn budget valt, en nog altijd bij te plaatsen is, zie ik dit niet als een probleem. Maar is dit syteem geschikt voor mijn eisen, en ook van goede kwaliteit?

CPU Intel Core 2 Duo E6400
Allendale FSB1066 (2133Mhz) Tray
CPU Koeler Zalman CNPS 8000
Asus P5B
Intel P965, PCI-Express, Sound, Gigabit-LAN, S-ATA/300, DDR2
OCZ Gold GX XTC 1024MB PC2-5300 (2x512MB)
667Mhz, CL 4-4-4-12, 1.9 V
250GB SATA Samsung SP2504C
7200 U/min, 8 MB Cache, 8.9 ms, S-ATA/300
GeForce 7 7600GT 256MB Asus Retail
(2xDVI, TV)
DVD-ROM Samsung 16x/48x
Teac Diskettestation incl. 7in1 Card Reader black
Voeding be quiet! StraightPower E5-400Watt
ATX2.2

Alvast bedankt!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kerstmis duurt nog 2 maanden, dus ik zou eens kijken wat er tegen die tijd te krijgen is (en uiteraard ook wat het dan kost).

Wat ik je verder aan kan raden is zeker even de QVL van dat Asus mobo erop na te slaan en kijken of dat geheugen erop staat. Asusjes staan er immers om bekend niet echt heel compatible te zijn met geheugen (en je kunt het beter zeker weten dan met incompatible geheugen zitten).

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:18
Terw_Dan schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 22:01:
Kerstmis duurt nog 2 maanden, dus ik zou eens kijken wat er tegen die tijd te krijgen is (en uiteraard ook wat het dan kost).

Wat ik je verder aan kan raden is zeker even de QVL van dat Asus mobo erop na te slaan en kijken of dat geheugen erop staat. Asusjes staan er immers om bekend niet echt heel compatible te zijn met geheugen (en je kunt het beter zeker weten dan met incompatible geheugen zitten).
Ja inderdaad, misschien zullen er dan wel (budget) directx 10 kaarten op de markt zijn. En dan zullen er veel andere onderdelen uitgekomen zijn. Vooral rond de kerst is dat meestal het geval.

• donzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-01 15:32
wat is je budget? m.i. is het makkelijk voor het vergelijken als je aangeeft waar je wil bestellen en welke prijzen daar gehanteerd worden.. scheelt ons weer opzoekwerk :)

alles kan kapot; beter dat ik het nu test dan dat er straks iemand komt klagen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Kerst als 'argument' er eens uitgehaald. Ik weet dat de computerwereld verandert constant, maar wil graag weten als ik met een sorrtgelijke specificatie kom, het wel goed is. Echt drastische veranderingen komen er naar mijn weten niet.

de winkel is HIQ24.de en mijn budget is rond de 950 voor het systeem zelf, zonder randapparatuur en Windows.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2006 22:13 ]

Verwijderd

ehm ik zou dan voor 1x1gb werkgeheugen gaan ipv 2x512, en dan zodra je het geld hebt upgraiden naar 2x1gb...

Verwijderd

Topicstarter
Daar dacht ik zlef ook al aan eigenlijk, wist nog niet wat de nadelen van exact ervan waren, maar 2x 1024 klinkt logischer dan 4x512 inderdaad ;).

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 22:18:
Daar dacht ik zlef ook al aan eigenlijk, wist nog niet wat de nadelen van exact ervan waren, maar 2x 1024 klinkt logischer dan 4x512 inderdaad ;).
nouwjah het voordeel is dat als je upgrade je niet opeens met 2/4 reepjes komt te zitten,,, dan moet je in het geval je ooit 4gb geheugen nodig hebt alles weer opnieuw kopen. en ieder geval heb in de toekomst waarschijnlijk meer aan reepjes van 1024 mb

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:29

killercow

eth0

nieuws: 'Mac Pro met acht processorkernen mogelijk al in november'

Tjah, tis wel een erg krachtige machine, maar dan heb je ook ecth wat. ookal haalt je budget van 950 euro het waarschijnlijk nooit :P

openkat.nl al gezien?

Pagina: 1