We hebben onze twee huidige computers verkocht omdat er maar 1 tegelijk wordt gebruikt en dat toch maar plaats inneemt. Daarbij willen we een computer die wat beter games aankan(nu is de beste graka die we hebben een geforce 5200) Het budget dat we er nu voor over hebben is 500 euro. De games die er op zouden moeten gespeeld worden door mijn broers en zus zijn voornamelijk zootycoon 2, GTA san andreas, doom 3 en battlefield 2(let wel, ik heb mijn eigen gamepc die veel sterker is en een laptop voor het lichte werk, het is dus een pc voor ouders en broers, die stellen niet zo'n hoge eisen hieraan, battlefield 2 en doom 3 is enkel voor als ik eens geen zin heb om op mijn kamer te zitten, maar gezellig bij de familie of als er vrienden zijn: kamer is al zo klein) Verder moet mijn vader kunnen bankieren, office, autocad(op de huidige pc is de videokaart niet goed genoeg) en wat internetten. Mijn moeder moet haar foto's kwijt kunnen en kunnen bewerken, voor haar voldeed de vorige pc's nog.(athlon xp 1800, 1 giga ram en geforce 5200 en de andere was pentium 4 3 ghz, 1 giga ram, onboard videokaart)
Kast: Aopen QF-50-A Zwart (350 Watt - ATX Miditower) € 49,83
Ik heb deze kast gekozen omdat hij mooi is, goedkoop en al een voeding heeft. Alleen vraag ik me af of deze voeding wel goed genoeg is?
Moederbord: ASRock AM2NF3-VSTA (nForce3 250 - ATX- S AM2) € 51,98
Dit moederbord omdat het een goedkoop pc'tje moet worden dat toch niet zal overclocked worden. Heeft alles wat ik nodig heb en dankzij de socket AM2 is hij nog upgradebaar later
Processor: AMD Athlon 64 3000+ (AM2 - Hypertrans) 1,8 BOX € 74,82
De goedkoopste athlon 64 cpu en lijkt me voor deze games voldoende icm de videokaart. De verhouding cpu/videokaart lijkt me ook perfect? Dualcore lijkt me wat nutteloos omdat er toch nooit echt gemultitasked gaat worden(tenzij je internet explorer en word naast mekaar al multitasken noemt) De games die gaan worden gespeeld ondersteunen dualcore ook niet.
Geheugen: PC2-4200 - 1 GB - DDR2 - Dane Elec € 114,98
1 gigabyte ram lijkt me voldoende voor deze games en applicaties. Omdat ik niet ga overclocken is PC 4200 genoeg.
Harde schijf: Seagate 80 GB ST380811AS (SATA300 - 8 MB) € 43,93
De vier games die er gaan opkomen zullen tesamen met de CD's ruwweg 20 gigabyte innemen. Als ik nu zie dat mijn ouders amper 4 giga windows en program files + 4 giga foto's, documenten... hebben, lijkt 80 giga me voldoende. Mijn broers en zus hebben geen documenten, enigste wat ze doen op de computer is gamen.
Videokaart: XFX 6600 GT - 128 MB - TV+2xDVI - PCIe- PVT43GNDF3 € 127,33
Goeie prijs/kwaliteitsverhouding. Voor zootycoon 2, doom 3 en gta san andreas moet deze kaart normaal alle settings op hoog aankunnen? (had ooit es gelezen dat doom 3 op ultra een geforce 6600 gt, 1 giga ram en 3 ghz cpu nodig had) Enkel BF2 zal niet zo hoog kunnen, maar met medium settings @ 1024x768 ben ik al tevreden.(voor de hogere settings neem ik wel mijn gamepc Normaal gaan er het eerste jaar niet zo vlug games bijkomen, ze zijn helemaal verslaafd aan zootycoon en gta san andreas. Zelf ga ik er weinig opzitten, heb mijn eigen gamepc) De bedoeling is dat er in alle games in een resolutie van 1024*768 gaat gespeeld worden met 60 fps.
DVD-writer DVD±RW Asus DRW1608P3S Retail - Zwart € 34,08
DVD-writer spreekt vanzelf
Totaalprijs: € 496,94
Dit lijkt mij een evenwichtig systeem voor deze prijs en het lijkt me dat de games die ik opnoem met dit systeem op het maximum moeten kunnen draaien(behalve BF2 dan, hoe hoog zou die kunnen?)
Gaat de voeding dit trekken of zou ik toch een andere kiezen? Liever niet natuurlijk, het budget ligt echt wel vast op 500 euro en geen euro meer.
Kast: Aopen QF-50-A Zwart (350 Watt - ATX Miditower) € 49,83
Ik heb deze kast gekozen omdat hij mooi is, goedkoop en al een voeding heeft. Alleen vraag ik me af of deze voeding wel goed genoeg is?
Moederbord: ASRock AM2NF3-VSTA (nForce3 250 - ATX- S AM2) € 51,98
Dit moederbord omdat het een goedkoop pc'tje moet worden dat toch niet zal overclocked worden. Heeft alles wat ik nodig heb en dankzij de socket AM2 is hij nog upgradebaar later
Processor: AMD Athlon 64 3000+ (AM2 - Hypertrans) 1,8 BOX € 74,82
De goedkoopste athlon 64 cpu en lijkt me voor deze games voldoende icm de videokaart. De verhouding cpu/videokaart lijkt me ook perfect? Dualcore lijkt me wat nutteloos omdat er toch nooit echt gemultitasked gaat worden(tenzij je internet explorer en word naast mekaar al multitasken noemt) De games die gaan worden gespeeld ondersteunen dualcore ook niet.
Geheugen: PC2-4200 - 1 GB - DDR2 - Dane Elec € 114,98
1 gigabyte ram lijkt me voldoende voor deze games en applicaties. Omdat ik niet ga overclocken is PC 4200 genoeg.
Harde schijf: Seagate 80 GB ST380811AS (SATA300 - 8 MB) € 43,93
De vier games die er gaan opkomen zullen tesamen met de CD's ruwweg 20 gigabyte innemen. Als ik nu zie dat mijn ouders amper 4 giga windows en program files + 4 giga foto's, documenten... hebben, lijkt 80 giga me voldoende. Mijn broers en zus hebben geen documenten, enigste wat ze doen op de computer is gamen.
Videokaart: XFX 6600 GT - 128 MB - TV+2xDVI - PCIe- PVT43GNDF3 € 127,33
Goeie prijs/kwaliteitsverhouding. Voor zootycoon 2, doom 3 en gta san andreas moet deze kaart normaal alle settings op hoog aankunnen? (had ooit es gelezen dat doom 3 op ultra een geforce 6600 gt, 1 giga ram en 3 ghz cpu nodig had) Enkel BF2 zal niet zo hoog kunnen, maar met medium settings @ 1024x768 ben ik al tevreden.(voor de hogere settings neem ik wel mijn gamepc Normaal gaan er het eerste jaar niet zo vlug games bijkomen, ze zijn helemaal verslaafd aan zootycoon en gta san andreas. Zelf ga ik er weinig opzitten, heb mijn eigen gamepc) De bedoeling is dat er in alle games in een resolutie van 1024*768 gaat gespeeld worden met 60 fps.
DVD-writer DVD±RW Asus DRW1608P3S Retail - Zwart € 34,08
DVD-writer spreekt vanzelf
Totaalprijs: € 496,94
Dit lijkt mij een evenwichtig systeem voor deze prijs en het lijkt me dat de games die ik opnoem met dit systeem op het maximum moeten kunnen draaien(behalve BF2 dan, hoe hoog zou die kunnen?)
Gaat de voeding dit trekken of zou ik toch een andere kiezen? Liever niet natuurlijk, het budget ligt echt wel vast op 500 euro en geen euro meer.