Toon posts:

Help Twinview: Radeon en SIS op ABIT KT7RAID

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe PC: Athlon 1100@1200 Mhz; ABIT KT7RAID; Soundblaster Life; ATI Radeon All-in-wonder; ethernetkaart; SIS 6326 PCI VGA kaart.

Alles werkt perfect stabiel tot ik de SIS kaart inbouw. Installeren gaat goed, twinview werkt ook, maar de PC hangt op onverwachte momenten; vaak bij opstarten aan het eind. Hangt altijd bij installeren directX 8.0 en laden F1 2000 en Red Alert2. Niet bij alle 3D spellen: Redline en Turok2 bijvoorbeeld gaan goed. 3D diags gaan meestal wel goed. Haal ik de SIS kaart eruit, dan loopt ie gelijk weer als een trein. In PCI slot 6 hangt ie altijd aant eind van opstarten, in 3 en 5 zoals beschreven.
Gedrag is identiek bij win 98, Win ME, met bijgeleverde driver of de allernieuwste van internet. Ook nieuwste chipset drivers geprobeerd, PCI bus instellingen gewijzigd. Maakt allemaal niks uit: Het gedrag blijft identiek.

Wie kent dit probleem en evt de oplossing? Ligt het aan het mobo of aan een van de kaarten? Alle Manuals/FAQ/support databases reeds doorgeploegd.
Wie kan mij helpen?

• stunter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:37
Ik had in het begin veel problemen met de SIS.
De problemen waren: verkleurt beeld, vast lopen bij het opstarten van programma's.

Ik heb toen uiteindelijk alles geformatteerd en WIN98 erop gezet en weg probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Tja, dat heb ik dus nu 2 keer gedaan: een keer met win98 SE en 1 keer Win ME. Maar de problemen blijven precies hetzelfde helaas...

• Cyberjunkie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-07 00:53
ik help effe om dit topic omhoog te halen voor m'n collega...