1 audio ingang, 2 apparaten

Pagina: 1
Acties:
  • 444 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• iwaarden
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-02 17:46
Ik heb een stereo set gehaald, deze heeft 1 audio ingang (CD) hier heb ik nu de tv op aangesloten maar ik wil ook graag de CD-speler er op aanslutien zonder steeds de kabels te wisselen.

dit is een schema van hoe het nu zit angesloten, de CD-speler staat er nu los naast.

Afbeeldingslocatie: http://upload.halflife-2.nl/20061026-11457.bmp

kan ik op de aangegeven plek splitters plaatsen zodat de 2 tv-kabels en 2 cd-speler kabels worden samengevoegd naar 2 kabels die ik dan op de audio ingang kan aansluiten.

het gaat om het volgende type splitter:

Afbeeldingslocatie: http://www.adec.nl/intronics/Images/ak2025.jpg

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het kabeltje dat je daar laat zien is geen splitter, het is een combiner om 2 audiokanalen terug te brengen naar 1 voor mono weergave.

Ik zou ook maar niet zomaar een signaal zetten op zo'n kabel, kans bestaat dat je de uitgang van je cd-speler of tv beschadigd, omdat het signaal ook terugkomt.

Waarom neem je niet gewoon een schakelkastje zodat je kan kiezen tussen de 2 kanalen, deze zijn voor een tientje bij de betere electronicaboer wel te krijgen, of je kunt er een zelf maken als je een beetje handig bent met een soldeerbout.

zoiets bedoel ik: linkje naar conrad

[ Voor 82% gewijzigd door Magic op 26-10-2006 21:37 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• iwaarden
ja zo'n kastje is misschien ook wel handig, je link doet het alleen niet. bedoel je deze:

AUDIO CONTROL 2 WAY, AC1

en zoiets als dit dan want een phono ingang heb ik wel alleen die heeft troep geluid als ik de cd of tv er aan hang (veelste hard en heel veel gekraak/ruis), wat doet dit kastje:

VIVANCO CD/PHONO ADAPTER

als die namelijk goeie kwaliteit geeft dan kan ik gewoon via de receiver zelf schakelen, dan word cd gewoon cd en phono de tv

[ Voor 6% gewijzigd door iwaarden op 27-10-2006 00:23 ]

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Mijn oplossing thuis ziet er zo ongeveer uit :

TV => 2 Scart aansluitingen.

aansluiting 1 : RGB kabel naar Ps2
Aansluiting 2 : Verdeel box naar 3 scar aansluitingen, waarvan op 1 een scart stekker zit waar een in/uit schakelertje op zit, daar heb ik tulup stekkers in gedrukt en naar de radio toegedaan( de scart staat wel op uit ;) ), op een andere plek zit de dvd speler, die gaat gewoon in, het geeft allemaal geen problemen en het werkt primá :)

Wat ik ingeruik heb :
-TV ( Geen plaatje nodig )
-RADIO ( Geen plaatje nodig )
- Verdeel box
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~fbakelaar/scart5v.jpg
- Scart met tulup aansluitingen en een in/uit schakelaartje
Afbeeldingslocatie: http://pctop.nl/images/206.jpg

Simpele maar ook best goede oplossing die ook goed werkt :)

Succes!

PS : tis nog een goedkope oplossing ook :)

Blij Met Wilco

• iwaarden
ik heb precies hetzelfde alleen dan heb ik een xbox360 op de plaats van jou ps2, op de 2de scart aansluiting heb ik een een scartblokje (out) met stereo stekkertjes zitten die richting mijn stereo gaat en dan heb ik nog een derde scart aansluiting over.

ik heb alleen een audio ingang te weinig op mijn receiver

[ Voor 36% gewijzigd door iwaarden op 27-10-2006 00:35 ]

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

KillaH87 schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 00:32:
ik heb precies hetzelfde alleen dan heb ik een xbox360 op de plaats van jou ps2, op de 2de scart aansluiting heb ik een een scartblokje (out) met stereo stekkertjes zitten die richting mijn stereo gaat en dan heb ik nog een derde scart aansluiting over.

ik heb alleen een audio ingang te weinig op mijn receiver
Beetje late reactie maar oke.. pak een split kabeltje, zal moeten lukken, wel een andere dan je in je TS staat maar als je na de lokale electro shop toe gaat en je zegt wat je wilt krijg je vast wel het goede kabeltje in je hand gedrukt ;)

Hij zal er zo +- uit moeten zien :

--------------
Receiver |== Line in R ---------<==
--------------

--------------
Receiver |== Line in L ---------<==

Succes
--------------

Blij Met Wilco

Pagina: 1