Actieve desktop, achtergrondafbeelding willekeurig aanpassen

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ernie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-05 09:51
Ik heb een mapje met een aantal achtergrond afbeeldingen voor mijn bureaublad. Ik verander ze nog wel eens zelf maar dan weet je meestal toch niet welke je moet kiezen of je hebt geen zin om hem te veranderen. Nu bedacht ik me dus dat er vast meer mensen zijn die niet blij waren met een enkel plaatje als achtergrond dus ben ik eens gaan zoeken.

Tot nu toe heb ik gevonden dat er iets is als Active Desktop. Dat is een standaard functie van Windows XP waarbij je een webpagina als bureaubladachtergrond kunt gebruiken. Het enige nadeel is dat je dan niet meer het standaard rechtermuismenu hebt van je bureaublad maar dat je dan blijkbaar een internet explorer menu krijgt.
De andere reden waarom dit geen goede oplossing is in mijn geval komt doordat ik graag zou hebben dat er uit 1 mapje met mijn achtergronden een (willekeurig) plaatje gekozen wordt en dat die op het bureaublad wordt gezet.

Ik kan natuurlijk zelf een webpagina bouwen met HTML met een PHP script erin verwerkt dat automatisch een willekeurig plaatje op de webpagina (dus op mijn bureaublad) zet. Voorzover ik weet moet ik dan mijn webpagina op een webhost zetten met PHP ondersteuning of op mn eigen pc een Apache server met PHP opzetten. Dit wil ik niet aangezien ik ook een achtergrond wil hebben als ik geen internet heb en een webserver op mijn pc inrichten is overdreven voor een bureaubladachtergrond vind ik en gebruikt alleen maar systeemresources die ik goed kan gebruiken tijdens games.

Conclusie
Is er een programma waarmee ik makkelijk de bureaubladachtergrond kan laten veranderen? Dit moet dan bijvoorbeeld elke 24 uur gebeuren. Het liefst wil ik de tijd ook nog in kunnen stellen hoe lang het duurt voordat er weer veranderd moet worden. Ik zou graag een willekeurig plaatje laten kiezen als dit echter niet kan is het ook goed als het gewoon de lijst met afbeelding afwerkt.
Andere oplossingen zijn natuurlijk ook welkom. :)

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-07 23:21
Volgens mij zijn hier tientallen (freeware) programma's voor in de omloop. Even zoeken op google levert je al snel een goed resultaat.

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-07 00:12

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik dacht dat The_Tzar hier op GoT een heel handig tooltje had. Gebruik hem zelf ook

Moet je hier even vragen: En hoe ziet jouw desktop eruit? Deel 43

ff opgezocht voor je:

Verwijderd in "En hoe ziet jouw desktop eruit? Deel 41"

De link werkt alleen niet, maar het was dus wel The_Tzar, moet je hem even een mailtje sturen :)

[ Voor 35% gewijzigd door Angeloonie op 26-10-2006 23:35 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Ernie
Ik heb dus gegoogled alleen ben ik niet daar niet echt handig mee.
Ik had ondertussen al een html pagina in elkaar gezet met een random image script van internet.
Die overigens niet prettig werkte. Ik kreeg een rare witte rand aan de zijkant. De bestandjes hadden toch de juiste resolutie

@smeerbartje
Ik ga zeker een van die programma's gebruiken. Erg bedankt voor je reply.

@Angeloonie
Helaas werken de links bij mij niet. Ik heb geen toegang (ik zal wel weer iets fout doen 8)7). Toch bedankt voor je reply.

[ Voor 14% gewijzigd door Ernie op 26-10-2006 23:47 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Je kan er wss niet bij omdat het een HK topic is.
om toegang te krijgen tot de HK moet je daar eerst aanvraag voor doen, en daarvoor moet je weer minstens 6 maand op het forum rondlopen en recentelijk minimaal 50 posts hebben gedaan.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Ernie
Geregistreerd op 30 juni 2006 ;(
Nog 2 maandjes en dan mag het. ik zit al over de 150 posts dus dat zal wel goed zitten :)

Om toch even ontopic te blijven. Ik heb net zon programma geprobeerd. (Caledos Wallpaper 6) Het werkt perfect. Ik heb helaas nog geen optie gevonden dat hij de plaatjes automatisch aanpast aan de juiste resolutie.
Pagina: 1