Toon posts:

Draadloos doet het niet, BEHALVE in een virtual machine

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mind-boggling...

Ik probeer al maanden mijn PC op een draadloze router aan te sluiten. Tot nu toe zonder resultaat. D.w.z. dat de wireless adapter de router "ziet". Ook het aanmelden bij de router lukt. Er wordt netjes een IP-adres uitgedeeld (via DHCP). En vervolgens is er zelden (wel eens, maar dan van korte duur en heeeeeel langzaam) tot nooit een connectie met het internet. Via een kabeltje (dat is zo'n lang ding waarover je je nek breekt) doet internet het altijd en nog goed ook.

Ik heb net met VMware player een virtual machine aangemaakt op de PC met het probleem (ook XP home, net als de host-PC). Drivertje geladen voor de WL adapter (ook zelfde), routertje gezocht en aangemeld, IP-tje gekregen, en verdomd als het niet waar is: INTERNET DOET HET.

Heeft iemand een verklaring hiervoor? En wellicht (please please please) ook een oplossing om zonder eerst VMplayer op te starten een WL verbinding te maken. Eeuwige dankbaarheid ligt je in het verschiet... _/-\o_

• hellbringer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-11-2025

hellbringer

Weeeeeeee!

WTH, dit is inderdaad een heel wazig probleem :?

Netwerkkaart op handmatige snelheid ingesteld ipv automatisch?

Of is het probleem misschien dat Windows probeert je router te beheren? daar heb ik ooit problemen mee gehad (dat was een tornado router overgens, wat is die van jou?)
Schakel UPnP uit op router en zet de Windows service: UPnP (Universal Plug and Play oid) en SSDP discovery service op "uitgeschakeld"

Vermeld ff router en netwerkkaart merk/type

[ Voor 14% gewijzigd door hellbringer op 26-10-2006 21:54 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 20:44:

Ik heb net met VMware player een virtual machine aangemaakt op de PC met het probleem (ook XP home, net als de host-PC). Drivertje geladen voor de WL adapter (ook zelfde), routertje gezocht en aangemeld, IP-tje gekregen, en verdomd als het niet waar is: INTERNET DOET HET.
Ik vind dit een beetje vreemd. Voorzover ik weet kun je ( iig in Vmware Infrastructure en workstation 5 ) geen direct PCI apparaat aan een vmware instantie toewijzen ( wel een dedicated scsi en USB apparaat ). M.A.W. Vmware zou dat ding gewoon als een standaard netwerk kaart / wireless kaartje moeten herkennen. Wat er op het host systeem draait weet het guest systeem niets van. Dat is ook precies de kracht van vmware; het gebruikt standaard hardware in het guest OS zodat je het guest OS makkelijk kunt migreren naar een andere PC. Dus waarom installeer jij die driver op je guest pc?

Wanneer had je VmWare player geinstalleerd? Ik kan me voorstellen dat VmWare die kaart op de een of andere manier naar zich heeft toegetrokken en dat al het verkeer naar je vmware netwerk toetrekt. Je zou dit kunnen controleren door bij de eigenschappen van je netwerk instellingen het "vmware bridge protocol " uit te vinken en eens te kijken wat hij dan doet...

Suc6 er mee!

Tim

Verwijderd

Zoals H2os zegt denk ik ook dat dat best wel eens aan de Vmware bridge kan liggen die loopt te kloten

Bridge uitschakelen zou dan veelal wel helpen (had hier eens met een bedraad dat er een bridge het verkeer om zat te leiden zodat internet t niet deed, en ook vmware was dat)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties zover.

Het type netwerkkaart en router doet er idd wel toe. Die had ik beter in mijn eerste post kunnen zetten }:O. Beter laat dan nooit:
router: Linksys WRT54GC
adapter: ASUS WL-167g (USB!!!)
De driver van de adapter wordt weer beheerd door een bijgeleverd ASUS tooltje (op de host-OS dan, niet op de client). Maar zelfs als ik Windows het ding laat aansturen, is er geen connectie, dus daar zit het probleem niet.

Wat H2os zei over hoe vmware hardware toewijst, verklaart wel eea. Aangezien de adapter USB is, wordt deze dus blijkbaar direct door de VM aangestuurd en niet via een bridge achtige constructie door de host OS. Betekent dit dan ook dat het netwerk verkeer van de client niet door de firewall (Norton internet security) van de host gaat? Hier zou een oorzaak kunnen zitten.

Verder heb ik VMware player pas gisteren op die PC geinstalleerd, terwijl het probleem al veel langer bestaat. Tot zover er al een bridge is bij USB apparaten (zoals ik H2os begrijp, is die er dus niet) zorgt die niet voor het probleem.

@hellbringer: UPnP staat uit op de router. Maar waar kan ik dit uitzetten in Windows? En waar staat die SSDP instelling?

Thanx voor alle reacties zover. Maar ga gerust door... 8)

Verwijderd

Instaleer je wireless adapter eens opnieuw.(op het systeem waar hij niet doet.
meschien is de instalatie niet helemaal goed gegaan.
omdat hij op je Vmware wel gewoon doet.

Suc6 ermee ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 12:02:
Bedankt voor de reacties zover.

Wat H2os zei over hoe vmware hardware toewijst, verklaart wel eea. Aangezien de adapter USB is, wordt deze dus blijkbaar direct door de VM aangestuurd en niet via een bridge achtige constructie door de host OS. Betekent dit dan ook dat het netwerk verkeer van de client niet door de firewall (Norton internet security) van de host gaat? Hier zou een oorzaak kunnen zitten.
Dat klopt. Het guest OS spreekt de adapter nu rechtstreeks aan, en er zit dan ook geen firewall van het host OS tussen. Dat zou je probleem kunnen zijn. Misschien dat je firewall een wireless netwerk of USB apparatuur niet (zo) vertrouwd en daarom wat restrictiever is...

Verwijderd

Staat de instelling van Norton Internet Security niet gericht op alleen de bedrade netwerkkaart?

De draadloze kaart zal een andere ip range hebben. En misschien tegen worden gehouden door de firewall. Is mij al eens eerder overkomen. 8)7

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2006 13:31 ]

Pagina: 1