Vaak te hoog gemod

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrain
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik kom de laatste tijd heel vaak reacties tegen op +3 of +4. Als ik dan ga kijken in het score-overzicht dan zijn er twee of drie +1 uitgedeeld.

Is het een idee om ergens aan te geven dat het voornamelijk gaat om de totaalscore van de reactie en _niet_ wat je er zelf van vindt ?

Of duidelijker: Als je een reactie goed vindt en hij staat al op +3 dan hoeft er niet nog eens een +1 tegenaan. (scheelt ook weer in de modpuntjes)

Kunnen de vaste TMF bezoekers zich hier ook in vinden ? Graag reacties want ik ben ook nog steeds in een beginfase wat betreft modkwaliteiten.

[ edit ]typo en voorbeeldje:
http://tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=256957

Even afgezien van de kwaliteit van de reactie is dit wel een treffend voorbeeld denk ik.

[ /edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:30

Jaymz

Keep on moving !

Dit is al vaker "aan de orde" geweest.

Ik bedoel: "het is 'ons' ook al opgevallen, d'r is alleen nooit echt "iets mee gedaan".

D'r is nooit een goed idee uitgewerkt, er zijn wel ideeen opgegooid (if I remember correctly).

'T is beter te wachten tot Femme het modsysteem gaat aanpakken, dan nu met "tijdelijke" oplossingen te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zich geen slecht idee, TheBrain, maar zolang elke dodo die zich registreert en 1 dagje rondklikt hier al kan modden heb dat niet zo veel zin.

Tips zoals jij er een geeft staan allemaal in de faq. Zeg ens eerlijk, las jij de faq voordat je begon, of dacht je net als 99% "mwah, dat leer ik wel on the job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrain
  • Niet online
Jaymz: Daar heb je zeker gelijk in.

Ik zag het in eerste instantie als een mentaliteitskwestie, maar dat kan je natuurlijk ook d.m.v. aanpassing van het systeem aanpakken.

Extec: Ik heb wel de faq gelezen en daarnaast stoel ik een beetje op praktijkervaring in een heel ander gebied (nl. het leiden van vergadering in real life) maar ik heb gemerkt dat je toch nog een gevoel moet krijgen voor de 'Tweakers mentaliteit'

[ edit ]tekst uitgebreid + antwoord Extec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Is het een idee om ergens aan te geven dat het voornamelijk gaat om de totaalscore van
de reactie en _niet_ wat je er zelf van vindt ?

Of duidelijker: Als je een reactie goed vindt en hij staat al op +3 dan hoeft er niet nog eens een +1 tegenaan. (scheelt ook weer in de modpuntjes)
Ik _denk_ zelf dat het ongeveer zo gaat:

Bezoekertje leest een reaktie, denk "Hee, wel Interresant/grappig/.." en geeft zijn eigen beoordeling aan de post, zonder zich druk te maken op welke score 'ie staat, of komt.

Ik vermoed dat deze mensen op TAG moddereren, en niet op score.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheBrain: het was geenszins een verwijt aan jou ;)

Wat ik bedoel: ik hoef hier niet uit te leggen dat mensen inderdaad het liefst naar the bigger picture moeten kijken.

Maar zoals Jaymz zo mooi zegt, men ziet wat, en klikt maar, niet stilstaand over het resultaat. Dit is ook onvermijdelijk als echt *iedereen* kan modden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

* Jaymz blushes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gutegut, niet zo bescheiden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrain
  • Niet online
Op woensdag 31 januari 2001 14:47 schreef ExTec het volgende:
TheBrain: het was geenszins een verwijt aan jou ;)
Zo had ik hem ook niet opgevat hoor. Mijn reactie was ook niet zo bedoeld, maar meer ter verduidelijking waarom ik de topic gestart ben. Dus ik was niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 31 januari 2001 14:34 schreef TheBrain het volgende:
Ik kom de laatste tijd heel vaak reacties tegen op +3 of +4. Als ik dan ga kijken in het score-overzicht dan zijn er twee of drie +1 uitgedeeld.

Is het een idee om ergens aan te geven dat het voornamelijk gaat om de totaalscore van de reactie en _niet_ wat je er zelf van vindt ?

Kunnen de vaste TMF bezoekers zich hier ook in vinden ? Graag reacties want ik ben ook nog steeds in een beginfase wat betreft modkwaliteiten.

Even afgezien van de kwaliteit van de reactie is dit wel een treffend voorbeeld denk ik.

[ /edit ]
Nou ja zeg, ik vind het eigenlijk wel meevallen.. maar goed, soms kom je weleens wat tegen.. ik vind +4 grappig erger :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-10 08:53

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Ik ken het probleem. Eigenlijk zou er 'n soort +0 tegenhanger elke +1 tag moeten zijn. Hiermee kun je aangeven dat je het eens bent met 'n bepaalde tag (je vindt het 'n interesante reaktie bv), maar dat hij niet meer waard is dan waarop hij staat.

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Vergeet niet, dat als iemand een aantal +3 en +4's heeft gekregen (onterechte dan) dat deze persoon ook een hele bubs modpunten krijgt.

Dit is dan wel het bevorderen van een vicieuze cirkel, dat moet je niet vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 31 januari 2001 14:34 schreef TheBrain het volgende:

[ /edit ]
Nou ja zeg, ik vind het eigenlijk wel meevallen.. maar goed, soms kom je weleens wat tegen.. ik vind +4 grappig erger :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Dit is wel een hele trage dubbelpost, 2 reply's ertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 12:46

GaMeOvEr

Is een hork.

Jah, en 9 minuten...

Wil je ons iets duidelijk maken D_Kasemier ?

;)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 31 januari 2001 15:15 schreef smeetsr het volgende:
Ik ken het probleem. Eigenlijk zou er 'n soort +0 tegenhanger elke +1 tag moeten zijn. Hiermee kun je aangeven dat je het eens bent met 'n bepaalde tag (je vindt het 'n interesante reaktie bv), maar dat hij niet meer waard is dan waarop hij staat.
dat is er al: 0:gemodereerd versterkt de huidige score!
Pagina: 1