Toon posts:

[XP] Auto shutdown na 20min waneer niet ingelogt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje voor de heren en dames.

Ik zit hier in de bieb en heb 120+ winXP Pro machines. Nu hebben we een Green Policy, dus geregeld loop ik rond om PC's die niet ingelogt zijn, uit te zetten. Is er een mogelijkheid dat windows detecteerd dat een PC 20 minuten lang niet ingelogt is geweest en dus automatisch een shutdown uitvoort.

Tot nu toe ben ik op de volgende manier gekomen:
1. Scrippie die een PC add aan een database waneer de user uitlogt met uitlog tijd
2. PC in database krijgt automatisch remote shutdown command toe gestuurd als die langer dan 20 min in database is en PC wordt uit database verwijderd.
3. Als user inlogt voor dat 20 mins omzijn, scrippie start die PC uit die database haalt.

Het probleem echter hiermee is mensen die inloggen, maar scrippie van inlog is nog niet gestart en de 20 mins zijn om, die PC krijgt als nog een shutdown commando, wat ik dus eigenlijk niet wil.

Wie heeft de oplossing?

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Windows XP icm iets of wat degelijke hardware ondersteunt toch prima hibernating? Hibernating aanzetten, en instellen dat de pc na X minuten "stand-by" moet (hibernation dus). Veel eenvoudiger kan het zeker niet :)

[ Voor 9% gewijzigd door the_stickie op 26-10-2006 19:37 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 19:30:
Vraagje voor de heren en dames.

Ik zit hier in de bieb en heb 120+ winXP Pro machines. Nu hebben we een Green Policy, dus geregeld loop ik rond om PC's die niet ingelogt zijn, uit te zetten. Is er een mogelijkheid dat windows detecteerd dat een PC 20 minuten lang niet ingelogt is geweest en dus automatisch een shutdown uitvoort.

Tot nu toe ben ik op de volgende manier gekomen:
1. Scrippie die een PC add aan een database waneer de user uitlogt met uitlog tijd
2. PC in database krijgt automatisch remote shutdown command toe gestuurd als die langer dan 20 min in database is en PC wordt uit database verwijderd.
3. Als user inlogt voor dat 20 mins omzijn, scrippie start die PC uit die database haalt.

Het probleem echter hiermee is mensen die inloggen, maar scrippie van inlog is nog niet gestart en de 20 mins zijn om, die PC krijgt als nog een shutdown commando, wat ik dus eigenlijk niet wil.

Wie heeft de oplossing?
Ff in je configuratie scherm bij energie opties kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Ah ja, niet bijster slim van me :D

Bedankt voor antwoord though, need more coffee!!!