Toon posts:

Linux 2.6.12.4 Big Endian

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oké,

Naar aanleiding van mijn laatstejaarsthesis Industrieel Ingenieur Electronica ICT, moet ik allereerst een linux kernel (linux-2.6.12.4) geboot krijgen op een ARM integrator bordje (PL011).
Dit is gelukt (niet zo moeilijk), maar de linux kernel is in Little Endian gecompileerd. Ik moet helaas in Big Endian werken. Iemand enige suggestie hoe ik het best van Little Endian naar Big Endian ga?
Dit is alvast de allereerste keer ik hier kom posten, dus ik dank eenieder bij voorbaat.

Groetjes,
Tomas

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-02 21:07

Super_ik

haklust!

is het niet een kernel optie, en gebruik je wel een cross-compiler? is er geen config voor je boardje? make PL011_defconfig && make oldconfig oid?
je moet namelijk wel de juiste opties kiezen voor je kernel en niet zomaar een normale pc kernel bakken.

als je nog geen cross_compiler hebt probeer een buildroot te installeren, want zelf een hele cross-compiler opzetten is niet iets wat je 'even' doet. http://buildroot.uclibc.org/
of probeer de eldk van denx, werkt ook perfect en is makkelijker te installeren
Denx websitevoor de manual om te installeren
de ISO

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak gebruik van een cross-compiler.
Ik heb een vlag in men linux kernel code(ARCH_SUPPORTS_BIG_ENDIAN ofzoiets) gezet, maar is dit voldoende, of moet ik op code-niveau ook nog aanpassingen maken?

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

denk dat de compiler het prima af vangt
het is de manier hoe je de bits noteerd. Als je in de source moet graven zit er hard coded zooi in de kernel die er niet hoort

[ Voor 62% gewijzigd door daft_dutch op 06-11-2006 20:46 ]

>.< >.< >.< >.<