Toon posts:

Streep dode pixels op scherm

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

Ik heb een nu ruim een jaar een compaq presario v4000(dus geen garantie meer geloof ik) en ik heb sinds kort rechts in mijn beelde een verticale streep van ca. een pixel breed over de hele hoogte. Deze streep is nu groen maar wil ook nog wel eens blauw zijn.

Dit is natuurlijk vreslijk zonde en zeker omdat de garantie eraf is! is hier wat aan te doen?
het lukt mij wel om als ik het scherm een beetje buig om hem weg te krijgen.

ik kan momenteel geen foto's maken die post ik na het weekend evt. wel.

mvg,
guus

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb dit ook gehad met mijn Acer notebook. Enige oplossing die ik uiteindelijk had was het vervangen van de monitor (helaas was die niet los te vinden voor een redelijke prijs). Gevolg is dat er nu nog ergens een halfdode Acer ligt.

Ik zou eens kijken of het mogelijk is om een vervangend TFTtje te vinden voor dit ding, want als het scherm zelf stuk is is dat helaas niet simpel te fixen.

Verwijderd

Topicstarter
ok ik ga even zoeken, is dit te doen voor iemand met ruime basiskennis van computers want het is toch wel belangrijk dat hij het blijft doen natuurlijk

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 19:19:
ok ik ga even zoeken, is dit te doen voor iemand met ruime basiskennis van computers want het is toch wel belangrijk dat hij het blijft doen natuurlijk
Het is best simpel om zo'n ding te vervangen op zich. Waarschijnlijk zit er een invertje vast met 2 draadjes en een flatcable voor de data.
Het enige advies dat ik je kan geven is dat je gewoon voorzichtig moet zijn, dan is het een kwestie van losschroeven en een ander ding erop schroeven.

zolang je niet lomp te werk gaat kan het prima :)

Verwijderd

Topicstarter
ok dat zou dus wel moeten lukken. moet ik precies het scherm hebben van mijn laptop of zijn ze nagenoeg hetzelfde allemaal?(heb over dit onderwerp erg weinig verstand :') )