Home-Cinema met beperkt budget <250.

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Beste Tweakers,

Ik heb de opdracht gekregen om een nieuwe home-cinema set uit te zoeken voor m'n ouders, omdat de front-versterker van de huidige het niet meer doet, en het repareren niet waard is.
Mijn ouders willen niet meer dan 250 euro uitgeven, simpelweg omdat m'n ouders niet zo om heel mooi geluid geven.

De eisen die ik heb zijn dat hij DivX moet kunnen afspelen, en dat hij het liefst van een bekender merk is(ivm garantie ed).

Natuurlijk had ik zelf ook al gezocht, en een kandidaat die ik al gevonden had is de Philips HTS3100.
Afbeeldingslocatie: http://images.kieskeurig.nl/images/product_big/0B6B7EBBA582259BC12571330047D42B_big.jpg
Iemand die me daar wat meer over kan vertellen, op internet is niet veel erover te vinden. Iets wat me niet bevalt van die set is dat het een passieve subwoofer heeft. Ik ben bang dat hij vermogen tekort komt dan? (Het is een gewone middelmatige woonkamer, niet super groot ofzo, plavuizen op de vloer).

Iemand die me hopelijk wat kan aanraden?

De lcd heeft de aansluitingen scart, s-video, en av-in.

[ Voor 9% gewijzigd door heracles op 26-10-2006 19:07 ]

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Waarom maak jij je druk om de woofer, als je ouders er toch geen eisen aan stellen? Gewoon naar de Mediamarkt en zo'n setje kopen dus.. :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:46
Barry|IA schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 20:22:
Waarom maak jij je druk om de woofer, als je ouders er toch geen eisen aan stellen? Gewoon naar de Mediamarkt en zo'n setje kopen dus.. :)
Misschien omdat't hem meer boeit dan z'n ouders? :P

Maar dan nog kun je met dat budget enorm weinig, helemaal als het 5.1 moet zijn en DivX moet spelen.

Ticking away, the moments that make up a dull day

• heracles
Wormaap schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 20:23:
[...]

Misschien omdat't hem meer boeit dan z'n ouders? :P

Maar dan nog kun je met dat budget enorm weinig, helemaal als het 5.1 moet zijn en DivX moet spelen.
Idd, ik mag dan wel een leukere home cinema set hebben op mijn eigen kamer, maar daar kijk je niet met een groep vrienden een filmpje ;) .

Maar wat ben je minimaal kwijt dan voor een leuke set(hoeft beslist niet high-end, gewoon budget).

En is deze dan wat:
Pioneer DCS232
Afbeeldingslocatie: http://www.bcc.nl/data/images/719/205265/26861.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door heracles op 26-10-2006 20:41 ]

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:55
Eisen en budget zijn natuurlijk erg nauw met elkaar verbonden. Voor een beetje kamer heb je denk ik toch al snel een actieve sub nodig. Ik ben zelf eens gaan luisteren bij de BCC, had indertijd (2 jaar geleden) een budget van 350 max in mijn hoofd. Diverse sets geluisterd en die actieve subs haal je er zoo makkelijk uit...

Uiteindelijk liet die gast me een set horen van 480 euro, Sony HTP-1200 geloof ik. Te duur, stond bij de Its voor 400 dus bij de BCC kon ik hem voor 380 meenemen, prima deal.

[/einde lulverhaal]

Gewoon goed luisteren en vergelijken. Staar je niet blind op wattages, en misschien handig, losse componenten, als je dvd speler stuk is, hoef je geen nieuwe homecinema set.... en die divx spelertjes kosten tegenwoordig ook geen drol meer.

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

• heracles
Ok, heb met m'n ouders over gehad dat 250 euro geen redelijk budget is. Dus dat mag overboord.
Verder willen ze dan ook wel eigenlijk meteen een dvd-recorder erbij. Dus nog wel het liefst een beetje goedkoop, maar dat ze het met 250 euro echt niet redden snappen ze dan ook wel. Ik ga weer ff wat zoeken, iemand toevallig nog suggesties?

Dus:

- moet divx kunnen afspelen
- geen medion oid
- dvd recorder
- niet te duur(budget)

[ Voor 21% gewijzigd door heracles op 26-10-2006 20:54 ]

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-02 11:34

LieveNiels

On Fire

Eerst was het budget 250,- dan haal je ze over om daar iets overheen te gaan...en dan ook maar meteeen een dvd-recorder erbovenop? Zo gaat ie lekker :*) werd het net ietsje haalbaarder komt er een eis bij :z

• heracles
LieveNiels schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 21:06:
Eerst was het budget 250,- dan haal je ze over om daar iets overheen te gaan...en dan ook maar meteeen een dvd-recorder erbovenop? Zo gaat ie lekker :*) werd het net ietsje haalbaarder komt er een eis bij :z
Ja, ik bracht ook aan dat op een 250< setje later nooit een dvd-recorder bij aangesloten kon worden die dan het geluid af zou handelen ;) . En ze wilden ook eigenlijk wel in de nabije toekomst een dvd-recorder omdat het pijnlijk opvalt op een lcd-tv dat video eigenlijk geen mooie kwaliteit is. Jaja, dat valt zelfs m'n ouders op. En iets daaroverheen? , laten we zeggen rond de 400/500 euro nu.

• Kul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-12-2025

Kul

Als je direct full surround wil kun je ene pakket van bijvoorbeeld H/K of Yamaha kopen..

H/K cineview 178 op kieskeurig:
http://www.kieskeurig.nl/...+and+178&pcode=homecinema

Of een Yamaha AV-pack:
http://www.kieskeurig.nl/...7CC3AC125717000467C36.htm
(av 106)
http://www.kieskeurig.nl/...FD510C1257170004B745C.htm
(av 206)
http://www.yamaha-hifi.co...ng=h&country=NL&idcat1=92
(yamaha site)

Ik ben zelf ook een HT aan het opzetten, maar koop het in stukken. Eerst 2 boxen, reciever en een dvd-speler, dan de rest :)
Moet je wat meer uitgeven, en heb je niet direct complete surround, maar dat moet je er al dan niet voor over hebben.
De AV106 (of anders 206) zag ik 2 maand geleden voor 350€ in de opruiming. Dus het zou wel goedkoper moeten kunnen dan op kieskeurig.

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:24

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Of zoiets als deze set:
Yamaha HTiB-106 Zwart
Heb zelf receiver en subwoofer van Yamaha (rest speakers KEF) en dat klinkt allemaal erg lekker :)...

En dan nog een dvd recorder erbij... wil je ook hd erbij? want dan wordt het krap...
Bijvoorbeeld deze:
LG RH-7900
160GB HD | DVD+/-R(w) | Divx/Xvid
LG RH 177
80GB HD | DVD+/-R(w) | Divx/Xvid
LG RH 188

Zelf heb ik geen ervaring met LG, maar lees er goede verhalen over.. zijn ook topics over te vinden...

Maar beste tip voor geluid is, zelf gaan luisteren...

Home Assistant Configuratie V&A

• heracles
BiG-GuY schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 22:48:
Of zoiets als deze set:
Yamaha HTiB-106 Zwart
Heb zelf receiver en subwoofer van Yamaha (rest speakers KEF) en dat klinkt allemaal erg lekker :)...

En dan nog een dvd recorder erbij... wil je ook hd erbij? want dan wordt het krap...
Bijvoorbeeld deze:
LG RH-7900
LG RH 177
80GB HD | DVD+/-R(w) | Divx/Xvid
LG RH 188

Zelf heb ik geen ervaring met LG, maar lees er goede verhalen over.. zijn ook topics over te vinden...

Maar beste tip voor geluid is, zelf gaan luisteren...
Die Yamaha set lijkt me wel wat. Ik zal eens kijken of ik die eens ergens kan beluisteren.

Een harddisc recorder is niet nodig, dvd recorder is voldoende.

Ik ga wel eens naar de Mediamarkt, kijken of die nog een leuke aanbieding hebben. Met dit iets ruimere budget word het aanbod er namelijk niet kleiner op. :)
Heb daar meer kans op korting omdat ik er ook nog heen moest om een LCD televisie voor mezelf te halen. Bedankt iedereen voor de hulp tot nu toe.

[ Voor 5% gewijzigd door heracles op 26-10-2006 22:58 ]

• maarten22
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-12-2025
Ben zelf ook op zoek naar een home cinema set maar is dit missch wat?
http://www.samsung.com/nl...theatersystems/ht_q20.asp
Hij speelt divx af,heeft hdmi,is maar 200 euro en hij heeft een usb ingang waarmee je direct films kan kijken vanaf een usb speler(geld dat ook voor een ipod?)
Gr Maarten

• heracles
maarten22 schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 17:49:
Ben zelf ook op zoek naar een home cinema set maar is dit missch wat?
http://www.samsung.com/nl...theatersystems/ht_q20.asp
Hij speelt divx af,heeft hdmi,is maar 200 euro en hij heeft een usb ingang waarmee je direct films kan kijken vanaf een usb speler(geld dat ook voor een ipod?)
Gr Maarten
Ziet er netjes uit toch. Ook mooi is dat hij een actieve subwoofer heeft.

Ikzelf heb nog steeds geen set uitgekozen, nog steeds aan het kijken

[ Voor 19% gewijzigd door heracles op 30-10-2006 18:01 ]

• gelukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:41
kun je voor dat budget niet beter kijken naar een Pc speaker set een een mooie dvd recorder? Hier beneden hebben wij een inspire 5700 set staan met decoder en voor films is dit nog niet eens slecht.
bijvoorbeeld:
Sony RDR-GX210 €180,- (geen divx zover ik zag)
of
LG DR-175 €169,- (wel divx)
Logitech Z5500 €299,-

[ Voor 10% gewijzigd door gelukkie op 30-10-2006 18:17 ]

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:24

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Overigens... als er staat dat een speler DivX kan afspelen betekent het nog niet dat die alle formaten van DivX kan afspelen... waar ik achter ben gekomen: Sony en JVC apperaten kunnen alleen tot een resolutie van 352x288 oid aan .avi bestanden aan... Als je er eentje wilt die de volle resolutie kan hebben moet je er eentje hebben met DivX Home Theater Certified... of moet je weten welke chip erin gebruik wordt... veel voorkomende zijn: Mediatek en Sigma ... en die spelen veel af...

Op deze site kan je er meer over vinden, veel testresultaten ook :)... let op is wel in het Frans... :(

Home Assistant Configuratie V&A

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-02 11:38
Laatst stond er een test in de consumentengids, daar kwam een Philips van 230 euro het best uit de test. Weet zo niet welk type het was, zou je effe na moeten kijken. Stond dacht ik in de oktobergids.

De wijzen komen uit het Oosten!

• Kul
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-12-2025

Kul

Ik heb afgelopen weekend in Duitsland even in wat winkels gekeken, en vond het volgende:

http://www.telepoint.de/t...d16a9e38b0b270ebf2659b0aa
http://www.telepoint.de/t.../imagesonline/Seite_7.jpg (laatje uit de folder)
Het gaat hier om een Pioneer reciever en dvd-speler, met een 5.0 setje van magnat, ik denk monitor serie, vrij klein, maar beter dan sattelites ;)

http://www.telepoint.de/t...d16a9e38b0b270ebf2659b0aa
Hier zit gelukkig wel een plaatje bij. Is wat duurder, maar wel H/K en geen Pioneer.

Het is misschien wat ver om even heen te rijden, maar je kan het (iig binnen duitsland :P) laten bezorgen.

@NoepZor: Ik heb de test niet zelf gezien, maar volgens mij was de philips de prijs/kwaliteit winnaar, mede omdat hij bijna niks kostte. De H/K set was kwalitatief de beste, en de Bose 3.2.1 viel erg tegen

[ Voor 11% gewijzigd door Kul op 30-10-2006 21:25 ]

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-02 11:38
Hij was beste koop, niet beste getest maar derde positie. Mede dankzij de lage prijs kreeg hij daarom beste koop predikaat. Type is Philips HTS 3100. Ik weet trouwens niet in hoeverre de Consumentengids te vertrouwen is op dit vlak.. :)

De wijzen komen uit het Oosten!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-02 17:05
Marktplaats misschien een optie? Voor weinig geld kun je daar mooie dingen halen, zelfs met garantie. Wanneer twee audiofielen samen gaan wonen bijvoorbeeld hebben ze mooie spullen over die ze te koop zetten op Marktplaats. Als je goed zoekt en een kritisch bent kun je daar veel voor weinig halen.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Verwijderd

Wat denk je van de Philips HTS3115? 245euro met HDMI

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-02 14:47
Wij hebben hier in de huiskamer de HTS3115 (zie reply van hid) staan. Bijna gelijk aan de 3100, alleen heeft de 3115 een USB-poort, om een USB-stick of mp3-speler aan te sluiten (joh). Ook de speakers zijn groter en er zitten 2 standaards bij. Over die subwoofer hoef je je zeker geen zorgen te maken (ik dacht namelijk ook dat de lage tonen er op achteruit zouden gaan), die gaat harder en zuiverder dan de actieve (!) die we hiervoor hadden (100 Watt Philips met WOOx). Divx afspelen gaat uitstekend. Er zit een HDMI-aansluiting op, wat al gezegd is.

We hadden deze set gekregen ter vervanging van de vorige Philips HT-set, die op een of andere manier niet te repareren was. Wij blij, want deze klinkt stukken beter.

De prijs van de HTS3115 variëert van €240,- tot €299,-. Deze kan dus binnen het budget vallen, is maar net waar je 'm koopt.

[ Voor 7% gewijzigd door Peenutzz op 31-10-2006 18:46 ]

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Verwijderd

Peenutzz schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 18:44:
Wij hebben hier in de huiskamer de HTS3115 (zie reply van hid) staan. Bijna gelijk aan de 3100, alleen heeft de 3115 een USB-poort, om een USB-stick of mp3-speler aan te sluiten (joh). Ook de speakers zijn groter en er zitten 2 standaards bij. Over die subwoofer hoef je je zeker geen zorgen te maken (ik dacht namelijk ook dat de lage tonen er op achteruit zouden gaan), die gaat harder en zuiverder dan de actieve (!) die we hiervoor hadden (100 Watt Philips met WOOx). Divx afspelen gaat uitstekend. Er zit een HDMI-aansluiting op, wat al gezegd is.

We hadden deze set gekregen ter vervanging van de vorige Philips HT-set, die op een of andere manier niet te repareren was. Wij blij, want deze klinkt stukken beter.

De prijs van de HTS3115 variëert van €240,- tot €299,-. Deze kan dus binnen het budget vallen, is maar net waar je 'm koopt.
Waar komt jou set vandaan, ik heb hem eerst besteld bij budget house, maar dat zou 5weken duren.

Nu bij Best-Sellers, zit voor mij lekker dichtbij en nog goedkoper ook :D

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-02 14:36

SeatRider

Hips don't lie

heracles schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 22:56:
[...]
Een harddisc recorder is niet nodig, dvd recorder is voldoende.
Ja dat vind ik dan weer niet verstandig. Het grote voordeel van een HD recorder, naast timeshifting/chase weergave is dat je in de praktijk gewoon alles op de hd kan laten staan, nooit meer gehannes met lege dvd's zoeken, opschrijven wat op welke dvd staat etc etc. Ik heb zelf ook een DVD/HD recorder en ik brand amper op DVD, alleen als ik een film mee wil nemen om bij vrienden of familie te bekijken.

Misschien nog even met je ouders praten?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Pagina: 1