Welke Sata Controller te gebruiken ?

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-02 12:00

3DDude

I void warranty's

Topicstarter
ik heb hier een K8n-E Deluxe met een nforce 3 chipset
met een amd 64 3200+
1 gb intern en X850xt
deze bevat 2 sata/raid controllers
de silicon image 3114
en de nvidia nforce 3 250 gb chipset

Mijn vraag is welke is sneller heb hier namelijk 2 x 320 gb 16 mb cache seagate sata schijven liggen.
( dit zijn sata2 schijven en kunnen dus 300mb/s als het goed is... )
dus ik wil graag weten waarop doen ze het sneller?

- Het plan is overigens Raid 0

( note : ik heb al een beetje gegoogle'd maar niet echt een antwoord kunnen vinden de een zegt dit de ander zegt dat.. dus ik heb begrepen dat de meningen nogal zijn verdeeld wat sneller is..)

Be nice, You Assholes :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

( note : ik heb al een beetje gegoogle'd maar niet echt een antwoord kunnen vinden de een zegt dit de ander zegt dat.. dus ik heb begrepen dat de meningen nogal zijn verdeeld wat sneller is..)
Wat houdt je dan tegen het zelf te benchen/testen? je hebt ze notabene beide in je systeem zitten :) (en zeker als je wisselende antwoorden krijgt zou ik gewoon zelf gaan kijken, de kans is namelijk groot dat er ook gotters zijn met verschillende ervaringen).

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

Topicstarter
Terw_Dan schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 19:20:
[...]

Wat houdt je dan tegen het zelf te benchen/testen? je hebt ze notabene beide in je systeem zitten :) (en zeker als je wisselende antwoorden krijgt zou ik gewoon zelf gaan kijken, de kans is namelijk groot dat er ook gotters zijn met verschillende ervaringen).
nee ik heb ze nog niet in me systeem zitten :P
ik wil weten misschien is die nforce 3 bijv sata2 compatible en die silicon image controller niet.
en wil weten wat jullie denken dat sneller is.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

3DDude schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 19:23:
[...]

nee ik heb ze nog niet in me systeem zitten :P
ik wil weten misschien is die nforce 3 bijv sata2 compatible en die silicon image controller niet.
en wil weten wat jullie denken dat sneller is.
Nee, maar je hebt ze wel beide liggen als ik het zo lees, incl de disks, dus dan kun je toch naar hartelust testen?

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

Topicstarter
uh waarom zou ik als er iemand is die mij van een antwoord kan voorzien in deze kwestie en gewoon gelijk de snelste pakken ik ga het anders in het weekend wel uitzoeken hoi.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

3DDude schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 19:36:
uh waarom zou ik als er iemand is die mij van een antwoord kan voorzien in deze kwestie en gewoon gelijk de snelste pakken ik ga het anders in het weekend wel uitzoeken hoi.
Zoiets is juist aan te raden als je geen eenduidig antwoord kan vinden (want dat is je eigenlijke probleem nu als ik het zo lees). Dan weet je zeker wat icm jouw diskjes het snelste is :)

• 3DDude

3DDude

I void warranty's

Topicstarter
Terw_Dan schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 19:41:
[...]

Zoiets is juist aan te raden als je geen eenduidig antwoord kan vinden (want dat is je eigenlijke probleem nu als ik het zo lees). Dan weet je zeker wat icm jouw diskjes het snelste is :)
iemand anders nog advies behalve Terw_Dan. zal heus nog wel iemand zijn met soortgelijke moederbord ( die ook raid setupje heb )

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik ben het met Danny mee eens. De prestaties kunnen per systeem verschillen. Niemand kan jou een beter antwoord geven dan jijzelf, wanneer je het als een echte Tweaker zijnde zélf hebt uitgetest, gebencht en vergeleken ;)

[ Voor 7% gewijzigd door BalusC op 26-10-2006 21:04 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.