(MCE) 0xc0000006 probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 419 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Gisteren heb ik eindelijk m`n nieuwe systeem mogen ontvangen.
Namelijk een ASUS P5WH-Deluxe, MSI GF7900GTX, E6400, G.E.I.L. 1024 DDR2-6400
De HDD`s en DVD-RW neem ik over uit m`n oude PC.

Wat is het probleem?
Dus ik installeer vrolijk een HDD, nog zo`n ouderwetse met IDE-aansluiting, en een DVD-RW.
Ik installeer Windows MCE. Tot nu toe niks aan het handje.
Maar toen ik het mobo en de graka vanaf de driver-cd wou installeren begon de ellende.
"kan de toepassing niet initialiseren - 0xc0000006"
Die melding moest ik dan 3x weg klikken.
Ik kan wel de inhoud van de CD bekijken maar een toepassing openen lukt niet, een txt-bestandje daarentegen weer wel. Ik kan zelfs de benodigde stuurprogramma`s installeren via apparaatbeheer, alleen gewoon iets rechtstreeks installeren vanaf de CD lukt niet.

Wat heb ik gedaan?
Op GoT kwam ik onder 0xc0000006 alleen maar problemen met geheugen tegen. Dus ik heb Memtest gedraaid maar die vond 0 fouten in het reepje. De kabels en jumpers heb ik ook gecontroleerd, zo ver er iets te controleren valt met 1 HDD en 1 DVD-RW. Deze heb ik gescheiden aangesloten. Dus de DVD-RW op de ASUS-IDE aansluiting en de HDD op de JMicron-IDE aansluiting. De laatste heb ik eerst moeten activeren in het BIOS. De HDD zelf is ook nog maar een paar maandjes oud, een Maxtor 250GB. Een compleet nieuwe installatie inclusief format hielp ook niks.

Daarnaast heb ik uiteraard ook gegoogled. Hieronder heb ik een bericht gepost van iemand met precies hetzelfde probleem, alleen om achter de oplossing te komen dient er betaald te worden. Dus ik dacht dat hier op GoT vast ook wel de oplossing weet. Het systeem is wel anders dan die van mij, maar dat moet geen verschil maken lijkt me.

Klik!
Title: Application failed to initialize properly (0xc0000006) ...
asked by NetMeister on 04/12/2006 05:29AM PDT

I have just bought a new computer, and installed Windows XP with SP2. I did a clean install of the OS directly from the MSDN DVD.

Windows loaded beautifully, but trying to run setup on any program (e.g. device drivers for video card, printer, keyboard, mouse, etc) I get the following message:
"The application failed to initialize properly (0xc0000006). Click on OK to terminate the application."
This error appears twice, and I have to click OK twice to return to the Windows start screen.

This is a problem as you can imagine.

I originally thought the problem may be hardware based, so I'm giving my specs below just in case:
Mainboad: ASUS P5WD2 Premium Intel 955x LGA775, 1066FSB, 4xDual DDR2
Graphics card: ASUS Nvidia Geforce 6600GT, 128MB, 128bit DDR3 (TV+DVI+Dual VGA+SLI Support) - PCI-Express
CPU: Intel Pentium 4 650: HT, 90nm, LGA775, 2MB L2, 3.40 GHz, 800 MHz FSB, EIST, EM64T, XD
Memory: 2x Kingston 1GB 800MHz DDR2 Non-ECC CL5 (5-5-5-15) DIMM
Hard disk: Western Digital 250 GB, SATA300, 8MB, 7200rpm
DVD drive: Sony Dual Layer DVD Writer

Intermittantly, when directly trying to run a setup program directly, I also get the following error message:
"Only part of a ReadProcessMemory or WriteProcessMemory request was completed."

Any ideas as to 1) What is causing the problems? and 2) How do I fix them?

I have tried the following remedies:
1) Partition the hard drive into a 50GB C: drive, etc.
2) Swapping the memory DIMMS, and running with only 1 DIMM at a time.

I can only come to the conclusion that the problem is something software/registry related in the Windows XP and/or Service Pack 2.

Any help will be appreciated.
Mijn eeuwige dankbaarheid voor degene die de oplossing heeft! _/-\o_ *O*

Omdat ik niet weet waar het probleem zit heb ik `m maar onder PMG gepost.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:55
Hoezo betalen voor de oplossingen :? Dit staat in hetzelfde topic:
Thanks,

It was hardware, but not memory. The fault seemed to be a bad drive cable/connection. I had to almost strip the entire PC and re-fit. It works now. It's still very strange that Windows installed without any "visible" problems ???? Maybe the cable got damaged sometime after installation ....

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Engels is niet je sterkste vak merk ik op?

als je nu even in dat topic onderaan kijkt zie je een mega button waarop staat : VIEW SOLUTION
en dat betekent dat , (trommelgeluiden) daar je antwoord staat !

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 21:54:
Engels is niet je sterkste vak merk ik op?

als je nu even in dat topic onderaan kijkt zie je een mega button waarop staat : VIEW SOLUTION
en dat betekent dat , (trommelgeluiden) daar je antwoord staat !
Ja, en als je daar op klikt staat er dat je eerst geld afhandig wordt gemaakt voordat je de oplossing daadwerkelijk krijgt.

Maar dat van die tekst die eronder staat is wel vaag. Want als je de link direct volgt stonden er net wel een aantal replys, maar nu krijg ik die met geen mogelijkheid meer te zien. Het verste wat ik naar onderen kan scrollen nu is die tabel met alle mogelijke onderwerpen.

Maar ik zal maar weer eens aan de gang gaan met kabeltjes morgen. Het zijn toch allemaal spiksplinternieuwe kabels, dus een breuk lijkt me sterk. De plaatsing heb ik toch goed gedaan?
Dus de DVD-RW op de ene IDE en de HDD op de andere?

Edit:
Ik heb het gefixed. Toen ik de tweede DVD-ROM erbij plaatste en aansloot was er in één keer niks meer aan de hand. Dus waarschijnlijk zat er toch ergens iets fout qua jumper ofzo. Terwijl die toch echt gewoon op master en slave stonden zoals het hoort en niet op cable select ofzo. Maar iig hij doet het! Wat een verandering van een AMD2000+ naar C2D-E6400 :9~

[ Voor 16% gewijzigd door Trasos op 27-10-2006 14:54 ]