Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.
Verwijderd
Asus GeForce 7300 GT 256MB DDR2 (PCI-e, DVI) EN7300GT/SILENT/HTD/256M 81.58 euro
AMD Athlon 64 3500+ (AM2, 2.2GHz, 512KB, 400MHz Bus, 62W, Bo... 86,90 euro
Er is nu ineens ook plaats voor een grotere HDD nl:
Seagate Barracuda 7200.10, 250GB (7200rpm, SATA II, 16MB) € 70,95
Dit niet alleen en PAK groter is maar ook nog eens betere performance bied EN stiller is.
Nu kan hier ook al eens een spelletje mee worden gespeeld, dual core vind ik trouwens momenteel nog steeds niks voor een budget systeem. Ik denk dat voor allround gebruik en games het systeem nu gemakklijk 30% sneller zal zijn. Videobewerking buiten beschouwing gelaten, maar dat doe je dan ook niet met een budgetsysteem.
Ik vind dat je wel een beetje gelijk hebt. Maar ik zou toch echt wel voor een dual-core systeem gaan. En die videokaart is volgens mij niet helemaal nodig. Verder is die kast lelijkEmu schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 13:32:
Ik ben het helemaal oneens met dit systeem. Sommige onderdelen zijn gewoon helemaal buiten verhouding.
Asus GeForce 7300 GT 256MB DDR2 (PCI-e, DVI) EN7300GT/SILENT/HTD/256M 81.58 euro
Dit niet alleen en PAK groter is maar ook nog eens betere performance bied EN stiller is.
Nu kan hier ook al eens een spelletje mee worden gespeeld, dual core vind ik trouwens momenteel nog steeds niks voor een budget systeem. Ik denk dat voor allround gebruik en games het systeem nu gemakklijk 30% sneller zal zijn. Videobewerking buiten beschouwing gelaten, maar dat doe je dan ook niet met een budgetsysteem.
Verwijderd
Ik zou als schijf gewoon een seagate barracuda 7200.10 nemen. Dit schijnt iedereen een erg fijne schrijf te vinden.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2006 14:20 ]
Gamen doe je imo ook niet met zon basissysteem. Met een 7300GS kun je ook nog wel een spelletje spelen hoor. Je kunt er zelfs alle spellen nog mee spelen als je alle instellingen op zn laagst houdt. Meer hoef je imo niet te verwachten van een basissysteem. Is er behoefte aan meer, kan er altijd nog voor een betere en dus duurdere kaart gekozen worden, maar als basis lijkt me de 7300GS prima.Emu schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 13:32:
Ik ben het helemaal oneens met dit systeem. Sommige onderdelen zijn gewoon helemaal buiten verhouding.
Dual core lijkt me zeker niet overbodig. Het kan prima voorkomen dat je meerdere dingen tegelijk wilt doen, zodat dual core wel voordelen heeft. Wie zegt dat iemand met een budgetsysteem slechts één programma tegelijk draait?
En natuurlijk mag op een basissysteem ook wel eens een spelletje worden gespeeld.
AMD 3500+ Single core naar AMD 3800+ Dual core is mss 10% verschil in performance.
7300GS tegenover een 7300GT (vooral de asus) is meer dan 200% verschil in performance.
En zoals ik reeds heb gezegd, voordeel om die Dual Core te laten vallen is ook nog eens dat je een veel betere schijf kunt nemen, die dan ook je systeem sneller zal maken, sneller opstarten, sneller alles laden enzovoorts + 70 gb meer opslagruimte.
Ik snap niet waarom hier dualcore in zit. Voor wat beschreven wordt is dualcore absoluut niet nodig. Een Athlon 64 3500+ is meer dan genoeg en met het geld dat je uitspaart kun je een betere videokaart kopen of een grotere harde schijf.Het basissysteem is geschikt voor iedereen die niet al te hoge eisen aan een computer stelt. Het biedt voldoende kracht om zonder problemen te kunnen tekstverwerken, te internetten, naar muziek te luisteren of een film te bekijken of een cd of dvd-tje te branden, al dan niet tegelijkertijd. Ook kan er af en toe een spelletje op gespeeld worden...
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Aan de ene kant is een grafische kaart of een harde schijf een stuk makkelijker te vervangen dan een processor. Met het oog op de toekomst blijven we dus bij een dualcore processor. Echter, gezien we daar niet iedereen een goed advies mee kunnen geven, zijn jullie argumenten meegenomen in de keuze van de grafische kaart. Daar wordt expliciet vermeld dat als er gezocht wordt naar betere gameprestaties, de processor het best vervangen kan worden door een Athlon 64 3500+ en de grafische kaart door een GeForce 7600 GS, zoals de Asus GeForce 7600 GS 256MB DDR2 (PCI-e, 1xDVI) EN7600GS Silent/HTD/256M.
Nu kun je natuurlijk zeggen, waarom niet andersom? Waarom niet standaard voor die Athlon 64 3500+ en GeForce 7600 GS kiezen en zeggen dat als gameprestaties niet belangrijk zijn, er beter voor een Athlon 64 X2 3800+ kan worden gekozen. De reden hiervoor is dat het systeem daarmee te veel in het vaarwater van het multimediasysteem komt, waarin een mainstream grafische kaart zit. Daarnaast is en blijft het een basissysteem. Uitbreiden moet mogelijk zijn, maar ook makkelijk: als in snel en simpel. Grafische kaart is een kwestie van drivers deïnstalleren, kastje open, kaartje eruit, nieuw kaartje erin, kastje dicht en drivers opnieuw installeren. Om een processor te vervangen, zul je meestal het hele moederbord eruit moeten halen om fatsoenlijk bij de processor te kunnen komen.
Mestreechs volksleed:
Verwijderd
Misschien een HTPC BBG opstellen?
Staar je niet blind op het feit dat de meeste programma's nog niet multithreaded zijn (afgezien van het feit dat hét mainstream programma Windows er prima mee overweg kanVerwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 14:18:
Dual-core is als je nadenkt, basissysteem..... best wel onzin. Vooral de mainstream programma's die op zulke systemen gedraait worden, kunnen niet met dual-core omgaan.
Verwijderd
het is een basissysteem kerel, hoe wile daar nu serieus op gaan gamen, er word hier huis-tuin-keukengebruik bij bedoelt.asfaloth_arwen schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 14:23:
Denk dat deze dual core wel zin heeft, een graka is makkelijker te upgraden zeker als je een kaartje van nog geen 50 euro erin gooit, ga je echter half werk doen en 100 of 150 euro nu uitgeven en te besparen op de processor, moet je je graka nog vervangen als je serieus wilt gaan gamen.
Daarvoor ga je maar zoeken naar een mid tot high end systeem waarbij dus een betere graka inzit en mischien iets meer ram
Precies en dat is dus ook de reden om voor dualcore te kiezen. Zodat het systeem niet in een keer langzaam aanvoelt als je op de achtergrond een cd bent aan het rippen of een flink zipbestand bent aan het unzippen.Rafe schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 11:51:
[...]
Staar je niet blind op het feit dat de meeste programma's nog niet multithreaded zijn (afgezien van het feit dat hét mainstream programma Windows er prima mee overweg kan), met slechts een beetje multitasken kan er al aardige winst geboekt worden omdat Windows de taken over de cores verdeeld. Uit persoonlijke ervaring vind ik een multicoresysteem ook veel meer 'snappy' aanvoelen omdat het systeem zo goed als niet vertraagd als een programma op iets 10 tellen blijft hangen. Of zo'n CPU ook thuis hoort in een basissysteem is natuurlijk een andere discussie
op de toekomst voorbereid is het natuurlijk wel.
Mestreechs volksleed:
Wat je dus even vergeet te vermelden is dat zolang je geen spelletjes speelt de snellere grafische kaart geen enkel nut heeft, terwijl de dual core ongeveer 200% sneller isEmu schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 14:37:
Alleszinds is 1 ding toch wel zeker. Volgens mij zal die dual core meer niks staan te doen dan de grafische kaart.
En natuurlijk mag op een basissysteem ook wel eens een spelletje worden gespeeld.
AMD 3500+ Single core naar AMD 3800+ Dual core is mss 10% verschil in performance.
7300GS tegenover een 7300GT (vooral de asus) is meer dan 200% verschil in performance.
En zoals ik reeds heb gezegd, voordeel om die Dual Core te laten vallen is ook nog eens dat je een veel betere schijf kunt nemen, die dan ook je systeem sneller zal maken, sneller opstarten, sneller alles laden enzovoorts + 70 gb meer opslagruimte.