@home meerdere computers via switch

Pagina: 1
Acties:

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:16
Ik heb al sinds den beginne @home

Nu was het vroeger zo dat je meerdere ip adressen (cq computernamen) kon krijgen.
Bijvoorbeeld: cp12345-a / cp12345-b / cp12345-c
Dit heb ik toentertijd genomen en dit werkte altijd perfect, ook met mijn motorola SB5100 modem.
Tot gisteren.

Ineens was internet op 2 van de 3 computers traag.
De traagheid verder onderzoekend, kwam ik erachter dat ik veel packetloss had.

Ik dacht dat het te maken had met @home zijn overstap van semi-statische ip's naar dhcp
Dus even mijn linux servertje op dhcp gezet, maar het probleem hield aan.
Ook mijn router/accesspoint (die al op dhcp stond) heeft hetzelfde probleem. Veel packetloss.

Verder is mijn ping goed, op 1 computer kan ik perfect internetten (125 up / 999 down kbyte/s)

Zijn er meer mensen met @home, met meerdere cpnummers die last hebben van dit probleem?

ps. Ik verwacht geen "oplossing" voor dit "probleem", aangezien die waarschijnlijk van @home zijn kant moet komen. (of helemaal nooit komt)

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-01 21:30

WeirdEye

Eindbaas

Je kunt maar 1 DHCP server is je netwerk hebben, wat ik nu uit jou verhaal opmaak is dat je meerdere hebt?

• Jimbolino
nee, @home heeft 1 dhcp server, ik heb 3 clients

• Alpha26
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-02-2012
Ik had eerst ook zo'n tweede pc naam. Maar sinds ik er telefonie bij heb is deze komen te vervallen. Die(dat slot) wordt dan denk ik gebruikt voor de telefonie.

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-02 20:20

maontje

better off Playing

Ik heb begin oktober een mail gehad en een brief die mij vertelde dat er per 23-oktober geen ondersteuning meer is voor meerdere Computernamen. M.A.W vanaf 23 oktober geen meerdere pc's meer via een switch maar alleen nog via een Router. Sinds afgelopen woensdag inderdaad geen internet meer op mijn 2 pc's die via een CP*****-b en c zijn aangesloten, het a account werkte nog wel.
Heb nu een router gekocht en alles werkt weer zoals voorheen Behalve dat ik nu nog maar 1 ip adres heb.

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

• Jimbolino
Heb nooit een brief hierover gehad!
Las het gister idd in het @home problementopic, dat de dienst werd beeindigd.
Stom dat bij mij de -b account perfect werkt en de -a en -c het half doen (met veel packetloss)

Verwijderd

Jimbolino schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 20:15:
Heb nooit een brief hierover gehad!
Las het gister idd in het @home problementopic, dat de dienst werd beeindigd.
Stom dat bij mij de -b account perfect werkt en de -a en -c het half doen (met veel packetloss)
Hierbij mijn brief, ik denk dat iedereen hem krijgt ( gem. Groningen en gem. Den Bosch hebben hem al via bronnen )

Verder moet je als je erg veel last hebt met het -a en -c account, even @home bellen en zeggen dat je -a adres nu een keer goed wilt hebben. stuur maar een firmware naar de modem ofzo of geef een nieuw modem. ( gewoon hard te werk gaan, heb ik ook gedaan en bij mij is de snelheid helemaal top )

Verwijderd in "Het grote @Home problemen topic deel 8!"

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sat Oct 28 2006 om 17:46:07 UTC+0200)

Download : 1016.9 KByte/sec
Upload : 103.4 KByte/sec

Motarola zwarte modem + sitecom dc-202 v.4

intensief 8000 zonder telefonie !!

• Jimbolino
Ik hoor van meer mensen om mij heen dat ze deze brief hebben gehad (regio Tilburg), ze zijn mij blijkbaar vergeten.

De snelheid heb ik niks over te klagen, ik denk dat ik mijn -b account maar gebruiken voor mijn server dan.

Wel flauw van @home dat ze als ripe de schuld geven, terwijl daar niks over te vinden is (de ripe policys zijn de laatste jaren niet verandert)
http://www.google.com/sea....ripe.net+household+-ipv6

Pagina: 1