Ik heb al sinds den beginne @home
Nu was het vroeger zo dat je meerdere ip adressen (cq computernamen) kon krijgen.
Bijvoorbeeld: cp12345-a / cp12345-b / cp12345-c
Dit heb ik toentertijd genomen en dit werkte altijd perfect, ook met mijn motorola SB5100 modem.
Tot gisteren.
Ineens was internet op 2 van de 3 computers traag.
De traagheid verder onderzoekend, kwam ik erachter dat ik veel packetloss had.
Ik dacht dat het te maken had met @home zijn overstap van semi-statische ip's naar dhcp
Dus even mijn linux servertje op dhcp gezet, maar het probleem hield aan.
Ook mijn router/accesspoint (die al op dhcp stond) heeft hetzelfde probleem. Veel packetloss.
Verder is mijn ping goed, op 1 computer kan ik perfect internetten (125 up / 999 down kbyte/s)
Zijn er meer mensen met @home, met meerdere cpnummers die last hebben van dit probleem?
ps. Ik verwacht geen "oplossing" voor dit "probleem", aangezien die waarschijnlijk van @home zijn kant moet komen. (of helemaal nooit komt)
Nu was het vroeger zo dat je meerdere ip adressen (cq computernamen) kon krijgen.
Bijvoorbeeld: cp12345-a / cp12345-b / cp12345-c
Dit heb ik toentertijd genomen en dit werkte altijd perfect, ook met mijn motorola SB5100 modem.
Tot gisteren.
Ineens was internet op 2 van de 3 computers traag.
De traagheid verder onderzoekend, kwam ik erachter dat ik veel packetloss had.
Ik dacht dat het te maken had met @home zijn overstap van semi-statische ip's naar dhcp
Dus even mijn linux servertje op dhcp gezet, maar het probleem hield aan.
Ook mijn router/accesspoint (die al op dhcp stond) heeft hetzelfde probleem. Veel packetloss.
Verder is mijn ping goed, op 1 computer kan ik perfect internetten (125 up / 999 down kbyte/s)
Zijn er meer mensen met @home, met meerdere cpnummers die last hebben van dit probleem?
ps. Ik verwacht geen "oplossing" voor dit "probleem", aangezien die waarschijnlijk van @home zijn kant moet komen. (of helemaal nooit komt)
The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall