Toon posts:

Uitzendinggemist.nl werkt niet met @Home

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een internet verbinding van @home met een snelheid van 4Mbit Down en 600kbit UP. Als ik hiermee bestanden download haal ik die snelheid makkelijk. Maar als ik via uitzendinggemist een aflevering probeer terug te kijken hapert deze heel erg. Al na 2 seconden. Als ik dan bij de statistieken van de video kijk zie ik dat de beschikbare bandbreedte > 3500 is. Echter de bandbreedte waarmee hij de video binnen haalt zit rond de 30kbit/sec. Dit is in het begin nog wel hoger maar word snel lager.
Ook ligt op dat moment internet plat hier thuis.
Als ik de router er tussenuit haal werkt het goed. De router was een Sitecom. Deze heb ik vandaag vervangen door een linksys WRT54GC. Echter is het resultaat het zelfde.
Overigens kan ik via talpa wel uitzendingen terug kijken.

Weet iemand de oplossing?

Verwijderd

De website wordt ontzettend vaak bekenen, dat moet je ook in achterhoofd houden. Als ik stream van die site dan kom ik ook vaak Spikes & buffermomenten tegen, zelfde geldt voor video.google.nl . Ik denk dat dit gewoon een tekort is aan hun kant, en niet de jouwes :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou natuurlijk kunnen. Maar ik kijk de site vaker bij meerdere mensen en daar werkt het gewoon goed. Hier heeft het de laatste maand of zo nooit goed gedaan. En ik heb het vaak geprobeerd.

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:38
Heb hier @home basis en nooit problemen met Uitzending Gemist of andere streaming media van de omroepen. Heb je wel je router goed geconfigureerd voor streaming media? (UDP ports forwarden e.d.)? Hoe ziet je thuisnetwerk eruit?

• Thennis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-02 16:27

Thennis

Lachen kan altijd

Ik heb internet van de TU Delft (100mbit) en bij mij hapert en stottert het ook..
Ik weet dat het aan drukte kan liggen, maar volgens mij is er ook iets mis met de verbinding tussen uitzendinggemist en ons netwerk. Bij anderen zie ik het ook vlekkeloos werken..

Verwijderd

Topicstarter
Het netwerk bestaat uit een @home telefonie modem aan een Linksys Router.
Aan de router zitten 3 pc's en een hub met 2 pc's. Alles heeft dhcp.
Ik heb geen udp ports geforward. Is dit nodig? aangezien het wel ooit gewerkt heeft(een maand geleden denk ik),

• Klaus_1250
Noodzakelijk niet, maar wel handig om UDP-streams te ontvangen :-) Lukt dat niet, dan word meestal teruggevallen op TCP.

Heb je al eens geprobeerd de Hub uit het netwerk te halen? En zonder router (direct op de modem)? En is het bij alle PC's? Welke firewall gebruik je? Welke software? En om wat voor PC gaat het?

[ Voor 12% gewijzigd door Klaus_1250 op 26-10-2006 20:43 ]

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:15

BHQ

Hier is het ook al weken dikke pret met uitzendinggemist. Vooraf instellen dat je een minuut of langer wil bufferen helpt al iets, maar het wordt nogsteeds een bufferblur soms.

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02-2025
Hier XS4ALL Ultra achter een Linux bak die via vuurmuur de routing doet. Ook constant gebuffer e.d.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 13:05

job

De servers van uitzending gemist zijn zo ingesteld dat ze maximaal de dubbele snelheid leveren die voor de stream benodigd is. Dus de snelheid moet het probleem niet zijn. Dus wat daar nou mis gaat met die servers weet ik niet.

Omdat ik inderdaad altijd gekloot heb met gebuffer en gedoe doe ik nu niet eens meer een poging om de streams gewoon te bekijken.
Het valt me trouwens wel op, dat de wmv streams soepeler gaan dan de realmedia streams (jammer dat de realmedia streams beter beeld geven).

Ergo ipv kijken zou je die streams natuurlijk ook kunnen downloaden. Genoeg programma's voor te vinden.

[ Voor 9% gewijzigd door job op 26-10-2006 22:41 ]

• Klaus_1250
De mensen die problemen hebben met happeringen, gebruiken die udp-streams? Merk trouwens zelf dat ik ook 0.1% frameloss heb (wmv mms udp) :-( Met RealMedia SureStreams nooit problemen en imho betere kwaliteit.

[ Voor 24% gewijzigd door Klaus_1250 op 26-10-2006 22:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Klaus_1250 schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 22:45:
De mensen die problemen hebben met happeringen, gebruiken die udp-streams? Merk trouwens zelf dat ik ook 0.1% frameloss heb (wmv mms udp) :-( Met RealMedia SureStreams nooit problemen en imho betere kwaliteit.
De stream is hier inderdaad een udpStream.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Volgens mij verschilt het ook per stream of ie langzaam of snel gaat. Bij populaire streams (bijv. uit de top10) hapert het bij mij ook wel eens of soms start ie niet eens, terwijl andere streams die minder bekeken worden het prima doen (hetzelfde moment, allebei windows media, hoge kwaliteit).

• jan-marten
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-02 08:32
Op de website van Uitzendinggemist wordt er aanbevolen om wat instellingen te wijzigen:
Network: Streaming protocols: alleen TCP inschakelen.
Performance: Network buffer: 15 seconden.

Ze zijn bij Uitzendinggemist gestopt met het aanbieden van RealMedia streams, alleen oude opnames willen nog weleens in RM zijn.

Verder hangt het ook weleens af van het tijdstip en wat voor uitzending je bekijkt (althans, volgens mij).

Verwijderd

Topicstarter
jan-marten schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 17:40:
Op de website van Uitzendinggemist wordt er aanbevolen om wat instellingen te wijzigen:
Network: Streaming protocols: alleen TCP inschakelen.
Performance: Network buffer: 15 seconden.
Ik had dit nog niet gevonden op de site. Maar het is wel de oplossing. Als ik alleen TCP gebruik werkt het goed. Bedankt _/-\o_ Kan ik eindelijk boer zoekt vrouw weer goed kijken :9~

Verwijderd

UDP wil nog wel eens voor problemen zorgen bij bepaalde netwerk-apparatuur en firewalls. Heb hier op een PC nog Sygate staan, maar die kan niet met UDP-streams omgaan (40-100% CPU usage).

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Bij UDP is het afleveren van een pakketje ook niet gegarandeerd; in een drukke netwerk-omgeving zullen routers UDP verkeer over het algemeen het eerst droppen (en dan pas ICMP/TCP); of dat bij Uitzendingemist.nl sosm al fout gaat of bij je eigen ISP durf ik niet te zeggen ...

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Pagina: 1