Acronis Image maken lukt niet.

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bondje33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-11 12:13
Hallo,
Ik heb een vraag over Acronis True Image 10.0 build 4.871.
Ik zag dit (hieronder) staan in de FAQ's, terwijl het toch moet kunnen volgens anderen om een Image naar een externe drive ( WD My Book, Essential Edition -External HardDrive )

Can I create an Acronis Secure Zone on an external drive?
Acronis does not recommend creating the Acronis Secure Zone on a detachable drive. If you activate Acronis Startup Recovery Manager and then for some reason disconnect the drive Acronis Secure Zone resides on, your computer may boot with a long delay or not boot at all. You will need to either reconnect the drive with the Acronis Secure Zone or fix the master boot record (MBR).
........
De topicstarter heeft toch ook een externe schijf?

Ik heb zelf gisteren die externe harddrive gekocht en kan nu ook geen Images maken. Tenminste...ik kan dus die secure zone niet maken, en als ik gewoon een Image naar een partitie op de externe schijf wil draaien meldt Acronis dat ik die moet maken, wat dus niet lukt. :?

Ik vind een Image erg makkelijk, terugzetten ....klaar!
Nu is mijn backup verdeeld in 4 .TIB -bestanden, en ik ben bang dat bij problemen ik niet het volledige oude systeem terugkrijg......
Is dit terechte "angst" of kan dat wel. ?

Edit ( nog iets, ik had de partitie waar ik de .TIB bestanden nu heb staan geformatterd naar FAT32, omdat ik dacht dat de SecureZone altijd FAT32 gebruikt, maar tegelijkertijd staat er dat die maximaal 4 GB grote bestanden kan maken. Mischien dat daardoor de backup van 17 GB is verdeeld in 4 .TIB gedeeltes. De controle daarna moet ik ook in 4 x doen, wat erg lang duurt.
Eerder maakte ik een Image ( Acronis True Image 7.0) en controle erachteraan, in hooguit 50 minuten samen.

Heeft iemand ervaring met deze Acronis en kan iemand me mischien vertellen wat ik waarschijnlijk fout doe? :?

Die Secure Zone hoeft niet speciaal, mag ook zonder. Als ik maar een Image in 1 x kan wegschrijven naar de Externe Schijf. En ook dat ik de controle niet vier keer moet starten voor elk .TIB bestand...... :|

Zou iemand me kunnen vertellen wat het beste is ?

Die externe schijf heb ik speciaal gekocht om niet op dezelfde Harddisk een Image te hebben staan. Maar ja, tot nu toe heb ik er nog niet veel aan. :(
Alvast Hartelijk dank ! Ik hoop dat ik eruit kom..... ;)

[ Voor 9% gewijzigd door bondje33 op 26-10-2006 17:50 ]