Toon posts:

filmpjes commandline verkleinen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem waar ik geen raad op weet,
Het probleem is dat ik een filmpje met de resolutie van 600*400 bijvoorbeeld wil omzetten naar een resolutie van bijv. 300*200. Dit moet via de command line van linux, ik heb geen beschikking over grafische interface.
Met welk programmatje kan ik dat het beste doen?
Wie heeft hier ervaring mee?

Graag hoor ik het van jullie.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 23:13

DeMoN

Pastafari

Wat heb je zelf al geprobeerd?
En als we je dan moeten helpen, zeg dan wel even over welk formaat bestand het gaat.
Check iig alvast 'transcode' uit. Dat is een van de betere.
http://gentoo-wiki.com/TIP_Transcode_Examples

[ Voor 89% gewijzigd door DeMoN op 26-10-2006 17:35 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

mcoder van mplayer

>.< >.< >.< >.<

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

das toch mencoder? ;)

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat erom om mpeg/avi bestanden naar mpeg/avi of als dat mogelijk is gelijk naar flv te converteren. Het gaat er dan vooral om dat de resolutie van het filmpje verminderd (eventueel voor het automatisch plaatsen van filmpjes op een website)

Zelf heb ik alleen met convert(imagemagick) geprobeert, daarbij wordt alleen het geluid eraf gehaald. Voor de rest werkte dat goed alleen het geluid moet ook mee.

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 21:54:
Het gaat erom om mpeg/avi bestanden naar mpeg/avi of als dat mogelijk is gelijk naar flv te converteren. Het gaat er dan vooral om dat de resolutie van het filmpje verminderd (eventueel voor het automatisch plaatsen van filmpjes op een website)

Zelf heb ik alleen met convert(imagemagick) geprobeert, daarbij wordt alleen het geluid eraf gehaald. Voor de rest werkte dat goed alleen het geluid moet ook mee.
Heb je die link al gelezen die ik heb gegeven in mijn eerste post in dit topic? :)

Verwijderd

kan je het bestand niet ff naar een windows pak gooien, hier zijn genoeg tools die het voor je kunnen doen.

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 22:44:
kan je het bestand niet ff naar een windows pak gooien, hier zijn genoeg tools die het voor je kunnen doen.
Hij vraagt het vast niet voor niets in NOS... en ook buiten Windows zijn er genoeg commandline tools die dat kunnen (ik ken geen commandline tools voor Windows die dit kunnen trouwens).

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Verwijderd

Topicstarter
DeMoN schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 22:38:
[...]

Heb je die link al gelezen die ik heb gegeven in mijn eerste post in dit topic? :)
Die link heb ik gelezen en ga ik vandaag even uitproberen. Bedankt hiervoor.

Verwijderd

Topicstarter
Het is me gelukt. Heb het gedaan met ffmpeg.

Allemaal bedankt voor jullie hulp/tips.
Pagina: 1