XFX GeForce 7950GT passief gekoeld, iemand ervaring mee?

Pagina: 1
Acties:

• smeaggie
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
hier staat er eentje: alternate. Volledig passief gekoeld, heeft hier iemand ervaring mee? Mijn huidige (nog AGP) XFX GeForce 7800GS wordt actief gekoeld (fan) en is meestal rond de 51 graden idle. Wordt de 7950GT fanloos niet erg warm? Ik vind het erg aantrekkelijk klinken omdat hij in mijn woonkamer moet komen en stilte is dus wel wat waard, maar hij moet niet halverwege 3D geweld oververhit raken natuurlijk... Ik heb reviews gelezen die temperaturen (onder load) tussen 78c en 100c geven. 100c lijkt me wat veel (heb niet echt enorme airflow door mijn kast lopen...). 78c is nog best te doen lijkt me...

[ Voor 1% gewijzigd door smeaggie op 26-10-2006 17:11 . Reden: linkje naar 78c review aangepast ]

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 11:54

psy

Ik heb een msi 7900GT deze is ook passief gekoeld, deze wordt 60 in windows, en 80 tot 90 als ik game. Dan moet je bedenken dat mijn cpu ook passief gekoeld wordt en de enige luchtstroom van twee 12 cm outtake fan's komt, die alletwee op de laagste vrijwel onhoorbare stand draaien (in een Antec P180 kast).

Het is raadzaam om wel enige airflow in de kast te hebben (ik kan hem zelfs van 450 tot 600 overklokken). Geheel passief zonder airflow is niet aan te raden. Het is bij mij wel bizar stil verder... :)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:09
Jup, ik heb er nu een maand 1 in een Antec p180 kast zitten. Idle is hij ongeveer 52 graden, en in games loopt hij wel eens op naar de 70-80. Totnutoe ben ik erg tevreden over de kaart: snel en stil. Super!

-edit-
Nu even gekeken: na een uurtje FEAR is hij 85 graden

[ Voor 13% gewijzigd door cheiron op 27-10-2006 12:35 ]

Flickr PSN ID= cheironnl

• smeaggie
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
dan neem ik hem :) ik zal de airflow in mijn kast wel even onder handen nemen...

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03-2025

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

Wat je ook kan doen is hetvolgende:
Ik heb een 7600GS van XFX, passief gekoeld, 55 graden load,
Er was wel goede airflow, zonder airflow, idle 63 graden,
Toen ik heb mijn voorste intake fan van 92 mm (een ZM-F2) op mijn passieve koelblok gezet,
en toen tadaa een load temp van 44 graden na anderhalf uur fear spelen

www.koopeendroom.nl