Draadloze verbinding valt weg bij opstarten andere pc

Pagina: 1
Acties:

• P!m
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-03 13:28
Een paar weken geleden is er hier thuis een nieuwe pc bijgekomen. Deze computer is net als de andere via Wifi verbonden met een Linksys Wrt54g (V5). Alleen sinds die computer er bij is gekomen, en die opnieuw wordt opstart wordt de andere van het draadloze netwerk gegooid. Deze meldt dan wel weer gelijk aan.
De nieuwe computer maakt verbinding met een Linksys Wmp54g Pci kaartje, en de andere met een Eminet Wireless 802.11g Usb Client. (Em 3035)

Wat kan ik hier aan doen? Ik heb zelf al naar andere drivers gezocht, het kaartje opnieuw geïnstalleerd.Vast ip/Dhcp maakt niet uit. Ook verbinding maken met of zonder het Linksys programma (One Setup) heeft niet het gewenste resultaat.
Het bereik is trouwens overal Zeer Goed tot uitstekend.

[ Voor 3% gewijzigd door P!m op 26-10-2006 17:16 ]

Verwijderd

Wellicht dat je router/modem het niet aan kan? Welke modem/router heb je?

BTW je weet toch wel dat je met WIFI zo goed als niks via het netwerk kan kopieren en het gamen haast onmogelijk wordt gemaakt? Ik heb er namelijk ervaring mee......

• P!m
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-03 13:28
De router is een Linksys wrt54g v5, deze kan het aan want met de laptop erbij werkt het wel.
Gamen gaat trouwens goed, ik speel bf2 soepel via het netwerk/internet (Ping 12/18 Nl servers)

[ Voor 8% gewijzigd door P!m op 26-10-2006 17:13 ]

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dat je via WiFI niks kan is onzin

dat het onbetrouwbaarder is dan een vaste aansluiting is een feit. Wifi is alleen totaal afhankelijk van je omgeving.

[ Voor 14% gewijzigd door Viper® op 26-10-2006 17:14 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-03 22:19

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 17:10:
BTW je weet toch wel dat je met WIFI zo goed als niks via het netwerk kan kopieren en het gamen haast onmogelijk wordt gemaakt? Ik heb er namelijk ervaring mee......
WiFi is inderdaad storings gevoeliger en met een officiele max. data doorvoer van 54Mb/s oo trager dan de gemiddelde bedraade verbinding, maar op de manier hoe jij het afschilderd is grote onzin.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Nee, ik maak het mee.......Je kan niet fatsoenlijk video er door heen streamen (bijvoorbeeld van mijn pc naar me media center) met sommige bitrates, je kan kleine tekst bestanden kopieren maar geen grotere mappen (en dan praat ik niet eens over GB's...), ping wil weleens opeens hoog zijn maar dat ligt idd aan je situatie, grotere packetloss en last but not least constant klein beetje lag (nou ja, niet constant maar dan zit er 2ms tussen dan weer 1s, etc).

Maar sorry ik zie nu pas dat je de router al in de ts had staan. Wellicht een firmware update voor de router?
Pagina: 1