Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Doorgeven van verkeerde prijzen door..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
...pczaak.nl Er staan prijzen in de PW die ze domweg niet waar kunnen maken om de volgende reden:
Onze prijs op tweakers is van die de goedkoopste leverancier plus onze marge.

Mocht deze leverancier dit niet op vooraad hebben dan kiezen wij ervoor om de klant niet te laten wachten en bij een duurdere leverancier in te kopen. Hierdoor moeten wij dus die duurdere prijs hanteren.
Het spijt me voor ze, maar ik vind dit echt niet kunnen. Je adverteert met prijzen die je gewoon niet waar kan maken om maar zo hoog mogelijk in de pricewatch te komen, totally not done imho.

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:51

Seraphin

Meep?

Het lijkt me dat het (achteraf) verhogen van de prijs van een product, de koper het recht geeft de koop ongedaan te maken.

Maar inderdaad, het komt wel heel schimmig over; van mij hoeft zo'n zaak dan al niet meer.

[ Voor 27% gewijzigd door Seraphin op 26-10-2006 17:04 ]

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt nog geen koop gemaakt, je klikt door omdat ze zo goedkoop zijn in de pricewatch en vervolgens wordt je geconfronteerd met een hogere prijs dan waarmee geadverteerd wordt (ze hebben een abo). Dit is gewoon bedriegelijk, er staan niet eens kleine lettertjes bij :)

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:34
Ik had van de week nog voor de 5 populaire canon cartridges doorgegeven dat ze fout zaten... maar had niet verder op de site van pczaak gekeken.
Ik beloon pricewatchvervuilende zaken niet met veel meer aandacht dan een rapportje aan de pricewatch admins.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:40

Nakebod

Nope.

Seraphin schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 17:03:
Het lijkt me dat het (achteraf) verhogen van de prijs van een product, de koper het recht geeft de koop ongedaan te maken.

Maar inderdaad, het komt wel heel schimmig over; van mij hoeft zo'n zaak dan al niet meer.
Klopt, dit had ik namelijk ook 2 weken geleden.
305 meter SFTP kabel besteld voor 100 euro. De (koper) prijzen zijn enorm gestegen, of ik even 70 euro! bij wilde betalen, of de bestelling annuleren. Of een ander product.
Uiteindelijk voor een goedkopere non-SFTP kabel gegaan, scheelt eventjes een aardig bedrag.

Helaas voor mij staat er in hun voorwaarden dat ze de prijs ook na het bestellen achteraf kunnen aanpassen. Geen idee of dit wettelijk eigenlijk wel mag? Nu betaald mijn werk de kabel toch, dus maakt het niet al te veel uit, maar toch..
En gezien de inkoop al meer dan 140 euro was, konden ze dit niet leveren voor 100 euro. Gek he? :P

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Verwijderd

Topicstarter
http://www.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=581

Volgens mij mag dat niet, maar dat is eigenlijk een totaal andere discussie: in dit geval wordt er geadverteerd met prijzen die niet waar blijken te zijn en het gebeurt niet eenmalig. :)

Verwijderd

Om het niet te laten lijken alsof deze draad genegeerd wordt: Er is contact geweest over deze kwestie. :)

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de reactie, ik wilde al posten of er wat mee ging gebeuren :) Ik ben benieuwd naar de uitkomst :)

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Wat ze doen mag in principe wel volgens BW 6.236 lid i. Netjes is het natuurlijk niet, en het is al helemaal not done (imho) om op deze manier altijd als goedkoopste in de PW te staan.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Topicstarter
Dat gaat over iets anders Atlex, dat is het bedingen van de prijs oftewel het sluiten van een koopovereenkomst. Daarvan is hier nog geen sprake, er wordt met misleidende prijzen geadverteerd om een klant naar binnen te krijgen en vervolgens wordt er wél gemeld dat het duurder is.

Het is hetzelfde als op je winkeldeur een bord hangen: New York, €200,- retour. Vervolgens komt je klant binnen en die krijgt dan te horen dat, omdat de kerosineprijzen een derde hoger liggen, de prijs voor de reis niet geldt. Tja sorry, geen van onze leveranciers kan het op dit moment leveren, dus zult u meer moeten betalen. Leuk, maar dan moet je er ook niet op deze manier mee adverteren.

De pricewatch is geen "vanaf" lijst, het is gewoon een lijst met courante prijzen. :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2006 12:08 ]

Pagina: 1