Toon posts:

P4P800S-X Socket 478 processor kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik heb hier een pc met een Asus P4P800S-X mobo.
Ik weet niet precies welke processor er in zit. (chip zit onder de koelpasta)

De pc doet helemaal niks meer. Geen peep of iets op het display.
Zelfs de ledjes op het toetsenbord doen het niet.

Hd led blijft branden als de power aanstaat.
(heb hem zeker weten goed aangesloten ;) )

Ik heb al wat dingen getest en vervangen:
Videokaart nagekeken en getest -> werkt.
Geheugen getest -> werkt.
HD verwisseld -> geen verschil
Bios gereset -> geen verschil

Heb al een nieuwe mobo gekocht en het werkt nog steeds niet.

Ik denk dat de processor kapot is.
Wat denken jullie?
Ik heb geen andere processor hier liggen om het te testen.
Zij er misschien ook andere manieren om dit te kunnen testen?

Alvast bedankt,
Thieme

Verwijderd

je kan proberen je MoBo zo kaal mogelijk te laten draaien. Dus:
- MoBo
- CPU
- Geheugen (als je meerdere geheugen reepjes heb kan je deze nog om en om proberen om te kijken of het hier echt niet aan ligt)
- Videokaart

Als hij dan nog niets blijft doen, trek je het geheugen eruit. Geeft hij dan nog geen error (meestal in de vorm van een serie piepjes oid). dan kan je nog je videokaart eruit trekken, nog geen reactie denk ik idd dat je CPU stucq is ;(

succes!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:54

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Je hebt je voeding nog niet getest?

Hier stond een dode link.

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-05 17:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Lijkt me sterk dat het de processor is, die dingen gaan nauwelijks kapot.

De klacht lijkt eerder in de voeding of het moederbord te zitten.

Probeer de bovenstaande tips eerst maar even.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb de voeding ook getest.
Geheugen zit nu in mijn eigen pc en draaid prima (A)
Ik krijg geen piepjes te horen en het spiekertje zit wel aangesloten.
Heb deze ook vervangen.

Het is echt een raar probleem.

update:
Ik heb alles vervangen behalve de processor en nog steeds hetzelfde probleem.
Het lijkt me echt aan de processor te liggen.
Heb 3 jaar garantie, dus ga een nieuwe regelen.
Ik laat het horen wanneer ik verder ben.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2006 15:44 ]

• joli
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-06-2024
Ik kan het nu al wel zeggen. het ligt aan je asus bord. Heb onderhand al zoveel vandezelfde meldingen gezien, en het betrof allemaal een asus bord. Ik spreek uit ervaring. Heb er zelf ook een moeten vervangen

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:24
joli schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 01:11:
Ik kan het nu al wel zeggen. het ligt aan je asus bord. Heb onderhand al zoveel vandezelfde meldingen gezien, en het betrof allemaal een asus bord. Ik spreek uit ervaring. Heb er zelf ook een moeten vervangen
Wat een gruwelijke onzin. De eigenschappen van een gaar moederbord zijn gewoon geen beeld, geen piepjes, noppes nada. Zoals al eerder is gezegd, een processor gaat vrijwel nooit kapop, een moederbord daarentegen wel

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het kan in dit specifieke geval ook je cpu zijn. Wat je kunt doen is je cpu even uit je mobo halen en vervolgens proberen je bak te booten. Dan zou hij iig aan moeten gaan (de PS-on werkt ook zonder cpu). Want als ik het goed begrijp slaat het dingn nu helemaal niet aan? dan zou ik eens kijken of er wel fans ed gaan draaien als je geen cpu op het bord hebt zitten.

• joli
  • Laatst online: 01-06-2024
mad-dog schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 01:27:
[...]

Wat een gruwelijke onzin. De eigenschappen van een gaar moederbord zijn gewoon geen beeld, geen piepjes, noppes nada. Zoals al eerder is gezegd, een processor gaat vrijwel nooit kapop, een moederbord daarentegen wel
Let op mijn woorden. Ik heb hetzelfde meegemaakt, vandaar dat ik dit durf te beweren. Trouwens een moederbord kan op meer manieren gaar zijn hoor....

Verwijderd

Topicstarter
joli schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 09:53:
[...]

Let op mijn woorden. Ik heb hetzelfde meegemaakt, vandaar dat ik dit durf te beweren. Trouwens een moederbord kan op meer manieren gaar zijn hoor....
Zoals ik heb gezegd, het moeder bord heb ik al vervangen.
Het zou kunnen zijn dat het nieuwe bord exact dezelfde problemen heeft als de oude, maar dat lijkt me vrij stug.

De fans draaien, ik ga nu kijken of ze ook draaien zonder cpu.

Update:
De fans draaien ook zonder cpu.
Zonder cpu deed de pc even veel als met cpu.

Als ik trouwens probeer op te starten (met of zonder cpu) dan geeft het numLock ledje 1 sec licht.
Daarna blijft hij uit.

Ben ook nog vergeten te zeggen dat de cd-rom spelen niet open wil zodra er een ide kabel inzit(met of zonder cpu).
Zonder ide-kabel gaat hij wel open.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2006 18:49 ]

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:22

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Lijkt me inderdaad dat je zelf de goede conclusie al hebt getrokken, je proc is naar de volgende wereld... Als je alles al hebt vervangen en nog steeds doet hij het niet, kan het bijna niks anders meer zijn, toch? (misschien toch nog even alle vervangende onderdelen aan elkaar hangen en je 'kapotte' proc erin?) Loop gewoon naar de winkel, daar kunnen ze bliksemsnel testen of ie echt kapot is, en met je garantie lijkt me dat geen probleem...

Ps. CD-ROM-spelers werken inderdaad gewoon zonder verdere hardware, als ze maar prik krijgen... Zodra je er een IDE-kabel inhangt, denkt ie echter dat hij in een systeem hangt, en zal daar dan op reageren.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Verwijderd

Topicstarter
De pc is terug naar de winkel.
3 jaar garantie op de processor ;)
Pagina: 1