[java]mijn eigen spelletje

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-01 08:50
Ik ben bezig met een spelletje te schrijven dat blad-steen-schaar noemt. De bedoeling is dat je het spel tegen de pc kan spelen.
Je laat de gebruiker dus kiezen tussen blad, steen of schaar.
Blad wint van steen, steen van schaar en schaar van blad.

Om dit geïmplementeerd te krijgen dacht ik om blad steen en schaar elk een waarde te geven van 0-2.
Dan met arrays werken. Dit gaat wel lukken. Als er suggesties zijn om dat op een betere of kortere manier te doen, ze zijn welkom.
Maar ik zit met het volgende probleem:

Als ze verkeerd kiezen dus bijvoorbeeld "bloem" ingeven zou ik dezelfde message willen, dus degene die ze vroeg om een blad-steen of schaar in te geven.

Bennek een beeke duidelijk?

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
Misschien een idee om gewoon drie knoppen te nemen?

dan kan je er een actionlistener aan binden en dan ben je klaar

"Stilte, een gat in het geluid...."

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-01 23:08
Kun je ze niet gewoon laten kiezen door 3 knoppen? Makkelijker dan die dingen in typen.
Verder is het naar mijn weten papier-steen-schaar, maar het principe blijft hetzelfde :P (schaar knipt namelijk door papier ;) )

• Donderwolk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-01 21:59
Ja je bent een heel klein beetje duidelijk. :)

Het gedeelte waar je de gebruiker om input vraag zou je in een lus kunnen stoppen die steeds blijft doorlopen totdat de input van het gewenste formaat is. Daarna zou je de standaard programmacode kunnen uitvoeren.

Pwnd

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:37
En wat is het probleem ?
Dit is gewoon niets anders dan basic input controle.

Maak gebruik van de standaard statements die Java je biedt om input controle te doen. Zolang de gebruiker niet blad, steen of schaar ge-input heeft, herhaal je de vraag.

https://fgheysels.github.io/

Dit topic is gesloten.