Toon posts:

[Linksys WRT54GL] Port forwarding (nat)

Pagina: 1
Acties:
  • 268 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
Ik zit hier nu tijdelijk op het draadloze netwerk. Nou heb ik alleen een probleem. Ik weet ook ongeveer waar het zit maar niet hoe ik het moet oplossen.
Het zit zo.
Ik heb 1 moden: Zyxel Prestige 660R-61C Deze modem heeft een router inzich.
En ik heb 1 Draadloze router: Linksys WRT54GL Dit is dus een draadloze router.

Nou heb ik dus de router op de Zyxel zitten dus moet deze gewoon internet doorgeven. Dat doethij ook prima. Ik krijg alleen niet de Port Forwarding goed ingesteld.
Ik zit dus met 2 NAT Tabellen. 1 in de Linksys en 1 in de Zyxel. Bij de Zyxel heb ik all ports naar het ip van de Draadloze router en in de Linksys heb ik dus een poort voor azureus naar mijn ip.
Dat werkt dus niet. Dat snap ik ook wel maar ik zou niet weten hoe ik het anders moet invullen.
De linksys staat op gateway. Dat vind ik gek. Maar internet doet het wel. Zodra ik hem op Router zet stopt internet.

Iemand een idee hoe ik in dit netwerk een port openzet?

Groetjes :D

• Frogy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-03 09:33
Waarom laat je je Linksys niet gewoon als AP dienen? heb je geen gezeur met zowel port forwarding als DHCP

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar hoe doe ik dat?
Als ik em dus op router zet ipv gateway dan heb ik geen internet weer. Ik weet wel dat je dan iets met dhcp ofzo moet doen maar hoe dat werkt :P

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

DHCP uit, ding een ip geven in de range van je Zyxel en en de WRT met de LAN poort in de LAN poort van de zyxel pluggen.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
In welke range bedoel je? Dat snap ik niet :S

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2006 16:54 ]

• Romke

Romke

Dieselhead

Goeiedag zeg...

Gewoon de range waarin je zyxel ook zit.

Zit je zyxel in 192.168.2.0/24 dan geef jij dus je wrt daar een adresje uit ;)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Ja sorry hoor:P
maar dat begrijp ik niet helemaal. Is het dus goed als zyxel ip 192.168.0.2 heeft dat wrt dan 192.168.1.2 heeft of zo?

Verwijderd

nee, een adres tussen de 192.168.0.2 en 192.168.0.24

• Frogy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-03 09:33
Mag ik je bij deze ook verwijzen naar de FAQ?

Verwijderd

Topicstarter
Ok, nou. Het werkt dus niet. En ik kan het ook niet in de FAQ vinden.
Wat ik heb gedaan:
Linksys DHCP op disabled.
En dus stekkertje in lan gedaan.
Daarna had ik dus helemaal geen internet meer. Das logisch. Ook geen verbinding met router.
Kijk:
De zyxel heeft ip 192.168.1.1
De linksys 192.168.0.2
Ik krijg de zyxel niet op 192.168.0.3 ofzo.
Moet ik dan de linksys op bijv. 192.168.1.2 zetten?

edit: ow faq wel gevonden maar die helpt mij ook niet!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2006 18:13 ]

• Romke

Romke

Dieselhead

Ja, zet die Linksys maar op 192.168.1.2

http://en.wikipedia.org/wiki/IPv4#Addressing << nuttig stukje over /24 e.d. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ok.
Weer een gesprek met de Demon services later.
Wat moet ik nou doen:
1: Linksys dhcp uit.
2: Linksys op dat ip.

Ik hoef toch niks meer in de modem te veranderen? Dit is alleen een chek hoor omdat ik net de modem had verknald. Moest resetten en demon bellen voor standaard instellingen!

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
Wat je moet doen is:

Kijken welk ip je modem heeft, is dit nou bijv. 192.168.1.1 dan moet je , je router een IP geven in de richting van 192.168.1.2 of 192.168.1.3 oid

Daarna moet je DHCP uitzetten op je linksys, en die als gateway instellen.

het kabeltje moet je gewoon in de internet port laten zitten.

modem gewoon met rust laten als het goed is

Klaar!

[ Voor 7% gewijzigd door Flapp op 26-10-2006 19:16 ]

"Stilte, een gat in het geluid...."

• Romke

Romke

Dieselhead

Geen gefuck met gateways graag.

Gewoon die Linksys het ip NA de Zyxel geven.

192.168.1.2 denk ik dat dat is.
In hetzelfde scherm pleur je de DHCP van je Linksys uit en klaar ben je.

Dan sluit je de Linksys met een LAN port aan op je zyxel en dan moet het werken.

Dat je niet in je Linksys kunt komen is normaal, want je Linksys heeft een ander ip gekregen, in een andere range dan je pc ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan ik die Linksys kast ook nog instellen of die op router of gateway staat. Wat moet ik doen? Gateway of Router? Op dit moment zonder dat ik een ap van die linksys heb gemaakt kan hij alleen op gateway anders doen ini het niet.
Ja, Ja, heb de linksys nog niet in ap verandert. Toen ik alles had gebrobeerd 2 dagen terug was alles naar de pleures. Moest modem en router aantal keer resetten dus toen ik alles weer werkend was was ik zo sacherijnig dat ik het maar niet nog een keer heb geprobeerd. :P
Pagina: 1